Գրքեր

Հակոբոս 1:16

16.Մի՛ խաբիք եղբա՛րք իմ սիրելիք:

Իմ սիրելի՛ եղբայրներ, մի՛ խաբվեք:

Ասաց, թե երանելի են նրանք, ովքեր փորձություններին համբերում են և նրանում ընտիր գտնվում և փոխարենը խոստացավ պսակը: Եվ բամբասանքից ազատեց Աստծո դատաստանը՝ ասելով. Աստված չարից չի փորձվում և ինքն էլ չի փորձում ոչ ոքի: Նաև ցույց տվեց մարմնավոր փորձությունների պատճառը, որ ցանկությունից են ծնվում, իսկ ցանկությունը՝ մեղք է առաջացնում, մեղքն էլ՝ մահ: Այնուհետև զգուշացնում է, որ մարդու բնությունը դյուրախաբ է և թե որոնք են բանսարկուի արվեստները, որ բազմաթիվ անգամներ չարը բարու կերպարանքով է ներկայացնում, իսկ բարին՝ չարի, իր խաբեությամբ թաքցնում է բարու և չարի սկիզբը, թե որտեղի՞ց և ինչի՞ց են առաջանում: Եվ հատկապես, երբ երկուսն էլ՝ թե բարին և թե չարը նույն տեղից են առաջանում, ինչպես օրինակ, փորձությունից, իսկ նա խաբում է մտքին՝ ասելով, թե բոլոր փորձությունները չար են, կամ հակառակը՝ բոլոր փորձությունները բարի ցույց տալով և մտքին թույլ չի տալիս քննել և ընտրել փորձությունների մեջ, թե ո՞րն է Աստծուց և որը՝ աշխարհակալից, և այն իսկապես բարի համարել, իսկ աշխարհակալինը, որ ցանկություններից է առաջանում, հայտնապես չար է, ուստի և ասում է. իմ սիրելի՛ եղբայրներ, մի՛ խաբվեք:

Տարբեր են, ասում է, բանսարկուի պատրանքները և բոլորը թվացյալ են և մտքի խաբկանք, ըստ որի էլ կեղծավորաբար մեջտեղ է ընկնում սիրո օրենքով և հոգու համար քաղցրացնում է անցավորը և ցավերով լի կյանքը, ինչպես առաջին մարդու համար՝ ծառի պտուղը, որի պատճառով իրապես կորցրեց փառքը և դատապարտվելով ընկավ այս անեծքներով լի երկիրը: Նման ձևով նաև մեզ տեսնելով վերստին Աստծո պատկերն առած՝ նոր Ադամի գալստյամբ, մեզ խաբելու զանազան միջոցներ է հորինում՝ ոչինչը մեզ համար էական դարձնելով և ճշմարիտ էությունը մեր մեջ խափանելով: Ուստի և ասաց. իմ սիրելի՛ եղբայրներ, մի՛ խաբվեք:

Եվ քանի որ պատրաստվում էր նրանց առջև մեծամեծ և անճառելի բաներ դնել, այդ պատճառով էլ նրանց պատվելով ասում է. իմ սիրելի՛ եղբայրներ:

Վերևում, երբ պատվիրում էր փորձություններն ուրախությամբ կրել, միայն եղբայրներ էր ասում նրանց, քանզի դեռ սկիզբն էր, իսկ այստեղ ավելիով է պատվում նրանց՝ իմ սիրելի՛ եղբայրներ ասելով:

Արդ, ինչո՞ւ է այսպես ասում. [նախ] հորդորեց նրանց և ամրապնդեց չարիքներին դիմակայելու համար, բոլոր ցանկություններից առավել վեր բարձրացրեց և կանգնեցրեց Աստծո պարգևների մոտ, և ապա ասում է, որ եթե հաստատուն և առանց խաբեության մնաք Աստծո շնորհների մեջ և իմանաք, թե փորձությունների ժամանակ ինչ անեք, և որ վշտերն ու փորձությունները աստվածպաշտության համար են, և շնորհ են Աստծուն խոստովանելու և պարգև՝ մարդկանց ապրեցնելու, իսկ որ ցանկությունից են առաջանում՝ չարից են և կործանիչ հոգուց, մեկին պետք է արհամարհել և երես դարձնել, իսկ մյուսին սիրել, գրկաբաց ընդունել և նորից աղոթելով ետ դարձնել: Եթե այս ամենը պահեք, ասում է, ոչ միայն իմ եղբայրները կլինեք, այլև սիրելիներ, ժառանգակից և հաղորդակից Քրիստոս Աստծո փառքին: Քանզի արդարև մեծ սիրո և երանության են արժանի նրանք, ովքեր չխաբվեցին ապականիչ օձից, առաքինությամբ Աստծո որդեգրության շնորհը չկորցրեցին և ոչ էլ նախապատկերի կնիքը, որ ավազանի միջոցով ստացան. ո՛չ խաբեությամբ, ո՛չ պատրանքով, ո՛չ մարմնի հեշտությամբ և ո՛չ էլ չար ցանկություններով չապականեցին կամ չարհամարհեցին: Քանզի, ինչպես օրինեակ, եթե մեկը տրորում կամ կոտրում է թագավորի պատկերը, թագավորին է արհամարհում և մահվան է արժանի, ապա նույնպես մահվան է արժանի նա, ով Աստծո պատկերը՝ իրական մարդուն ոտնակոխ է անում, մեղքով սպանում և սկզբնատիպին արհամարհում: Եվ դա նկատի ունենալով՝ Պողոսն ասաց. «Չխաբվե՛ք, Աստված չի ծաղրվում» (Գաղատ. 6:7): Տեսնո՞ւմ ես չարի գերազանցությունը, քանզի մտքի խաբեությունն Աստծո պատկերն ապականելն է, իսկ հոգու իմաստությունը՝ այն մաքուր և անարատ պահելն է, որ ստացավ ավազանից, և ոչ միայն այդպես անել, այլև եթե ստորաքարշ բնության մեջ աղտեղության որևէ մաս լինի, ապա, օրեցօր փորձությունների միջոցով, ինչպես ոսկին՝ հրով, սրբել, մաքրել և առավել ևս պայծառացնել:

Հետևապես ասաց. Իմ սիրելի՛ եղբայրներ, մի՛ խաբվեք, քանի որ ամեն բարի շնորհ և ամեն կատարյալ պարգև վերևից է՝ իջած լույսի Հորից, որի մեջ չկա փոփոխում կամ էլ փոփոխման ստվեր:

Այստեղ մեզ աղոթքներ են հարկավոր, խնդրանքներ և Սուրբ Հոգու առաջնորդությունը, որպեսզի գրվածքի միտքը տեղին և ճիշտ հասկանանք և ընդհանուր տեղեկությամբ ճշմարտությունն ըմբռնենք: Քանզի նայելով աստվածային ճառի տեսության վեհագույն իմաստին՝ տարակուսեցի և զարմացա: Ինչպես որ մեկը բարձրադիր վայրում կամ սրածայր վեմի վրա կանգնած, որի ներքևում խոր անդունդներ են՝ սարսափելի և երկյուղալի և ինքը ոտքի տակ հենարան չունի, և վերևից նայելով անդունդի խորքում գեղեցիկ մարգարիտներ կամ պատվական քարեր նշմարի, ապա ոչ միայն չտեսնելու կտա, այլև սարսափից զարհուրած կթմրի: Նույն զգացողությունն ունի նաև իմ միտքը՝ կանգնած ընթերցվածքի բարձրադիր վայրում կամ սրածայր սուրբ վեմին, որի վրա հաստատել է Տերը, սակայն բարձրանալով նայեցի վարագույրի ներսի կողմը՝ տեսնելու նրանում ամբարված իմաստը, որ ցանկացած մարգարիտից գեղեցիկ է և պայծառ՝ պատվական քարերից, և երկյուղի ահից թմրեցի, և ոչ մի իմաստ չնշմարեցի, որ ամբողջ միտքս ճշմարտության վրա հաստատեր և երկյուղի մեջ ընկնելով՝ առաջնորդ Հոգուն ապավինեցի, որպեսզի միտքս, արժանիքներից դուրս, հաստատի խոսքի ճշմարիտ տեսության վրա: Այդ իմաստը հատկապես նրանք կհասկանան, ովքեր Սուրբ Հոգով են առաջնորդվել, ինչպես սքանչելի Հակոբոսը, կամ ովքեր առաքինություններով մոտ են սրան և չեն խավարել մեղքերի պատճառով:

 

 

Երանելի Սարգիս Շնորհալի հայոց վարդապետի՝ իմաստասերի և քաջ հռետորի, Մեկնություն կաթողիկե յոթ թղթերի, Կոստանդնուպոլիս 1826-1828

Գրաբարից թարգմանեց Գայանե Թերզյանը

 

13.12.18
ԲաԺանորդագրվել
Ընթերցել նաև
Օրհնությամբ ՝ ԱՀԹ Առաջնորդական Փոխանորդ Տ․ Նավասարդ Արքեպիսկոպոս Կճոյանի
Կայքի պատասխանատու՝ Տեր Գրիգոր քահանա Գրիգորյան
Կայքի հովանավոր՝ Անդրանիկ Բաբոյան
Web page developer A. Grigoryan
Բոլոր իրավունքները պաշտպանված են Զորավոր Սուրբ Աստվածածին եկեղեցի 2014թ․