Գրքեր

Ութերորդ պատվիրան. մի՛ գողացիր

Այս պատվիրանով (Ելք 20:15) Տերն արգելում է յուրացնել ուրիշի արդար սեփականությունը համարվող նյութական ու բարոյական բարիքները: Մարդը կարող է սեփականություն ձեռք բերել զանազան՝ արդար և անարդար եղանակներով: Վերջինի մասին է ութերորդ պատվիրանը, որն արգելում է ամեն տեսակի անօրինությամբ ձեռք բերված ունեցվածքը:

Գողը հակառակ է Աստծուն և թշնամի՝ մարդկանց: Աստծուն հակառակ է, որովհետև Տեր Աստված ասաց Ադամին. «Քո երեսի քրտինքով ուտես հացդ» (Ծնն.3:19): Հետևաբար, ուրիշի քրտինքի ու աշխատանքի արդյունքը գողացողը հակառակ ու անհնազանդ է Աստծու հրամանին: Դավիթ մարգարեն ասում է. «Դու քո ձեռքի վաստակը պիտի ուտես. երանի՜ քեզ, դա լավ պիտի լինի քեզ համար» (Սաղմ. 127:2): Իսկ գողը բոլոր մարդկանց թշնամին է այն պատճառով, որ եթե կարողանար, բոլորից կգողանար, չի գողանում, որովհետև չի կարողանում:

Գող է նա, ով փորձում է ապօրինաբար, ուժով կամ խարդախությամբ տիրանալ ուրիշի ունեցվածքին, ձեռք գցել կամ յուրացնել այն, ինչն իրեն չի պատկանում՝ լինի նյութական կամ աննյութական հարստություն և ունեցվածք: Գողության տեսակները զանազան են՝ կողոպուտ, սրբապղծություն (յուրացնել սուրբ իրերը կամ անփութորեն վերաբերվել), կաշառակերություն, անգործություն (երբ ստանում են աշխատավարձ, բայց չեն կատարում իրենց պարտականությունները), վաշխառություն և ամեն ինչի յուրացումը ստի միջոցով: Գողություն է համարվում, երբ մարդը խուսափում է վճարել պարտքը, թաքցնում է գտնվածը, վաճառքի մեջ թերակշռում է, պահում է աշխատավորի աշխատավարձը և այլն: Գող է նա, ով երկրի ավանդն ու հարստությունն է թալանում: Գող է այն զավակը, որ ծնողների սեփականությունը ծածուկ՝ առանց նրանց գիտության, վերցնում է և վաճառում: Այս ախտը տարածված է թե՛ հարուստ, թե՛ աղքատ ընտանիքներում:

Գուցե շատերի համար մի բուռ ցորենը կամ մի քանի պտուղ գողանալը գողություն չէ, բայց բոլորին հայտնի է հետևյալ ասացվածքը. «Ձու գողացողը ձի էլ կգողանա»: Ինչը որ մարդկանց աչքին փոքր է թվում, Աստծու աչքին փոքր չէ: Սովորական իրողություն է, երբ մարդը սկսում է փոքրից և մեծով վերջացնում: Չմոռանանք ավետարանական այն խոսքը, որ ասում է. «Ով հավատարիմ է փոքր ծառայության մեջ, մեծի մեջ էլ հավատարիմ է, իսկ ով փոքր ծառայության մեջ անհավատարիմ է, մեծի մեջ էլ է անհավատարիմ» (Ղուկ. 16:10):

Գողացված հարստությունը օրհնություն չի բերում, այլ ընդհակառակը՝ դժբախտություն և անեծք. «Գանձերը չեն օգնի անօրեններին, մինչդեռ արդարությունը փրկում է մահից» (Առակ. 10:2): Ավելի լավ է պատվավոր ձևով քիչ աշխատել, քան թե՝ անպատիվ կերպով շատ: Ուղիղ, արդար ճանապարհով ձեռք բերած մի քանի դրամի մեջ ավելի օրհնություն կա, քան գողացած հազարավոր դրամների մեջ: Տիրոջ ընտրյալ արքա Դավիթն արդար քրտինքով աշխատողի օրհնության մասին գրում է. «Մանուկ էի ես և ծերացա, բայց արդարին արհամարհված չտեսա կամ նրա զավակին՝ հաց մուրալիս» (Սաղմ. 36:25):

Գողության գլխավոր պատճառներից մեկն ագահությունն է, որից ծնվում են ամեն տեսակի մեղքեր ու չարիքներ: Հովհաննեսի ավետարանում կարդում ենք, որ Հուդան «գող էր. իր մոտ էր գտնվում գանձանակը, և ինչ որ դրվում էր այնտեղ, օգտվում էր դրանից» (Հովհ. 12:6): Արծաթասիրությունը Հուդային մղեց դավաճանության: Պողոս առաքյալն էլ է հաստատում սա. «Բոլոր չարիքների արմատը դրամասիրությունն է» (Ա Տիմոթ. 6:10): Ուստի, գողությունից հեռու մնալու համար, անհրաժեշտ է զգուշանալ ագահությունից, նաև՝ անգործությունից, շռայլությունից, անառակ կյանք վարելուց, նախանձից և այլ մոլություններից:

«Մենք մեզ հետ ոչ մի բան չբերեցինք աշխարհ և ոչ մի բան չպիտի կարողանանք տանել մեզ հետ: Եթե ուտելիք և հագնելիք ունենք, բավարարվենք դրանցով: Իսկ նրանք, որ հարստանալ են ուզում, ընկնում են փորձության և թակարդի մեջ: Լցվում են շատ անմիտ ու վնասակար ցանկություններով, որոնք մարդկանց գլորում են մահվան և կորստի անդունդը» (Ա Տիմոթ. 6:7-9):

«Մի՛ գողացիր» պատվիրանով Աստված ոչ միայն արգելում է կողոպտել մերձավորի ունեցվածքը, այլ, ընդհակառակը՝ պատվիրում է մեր ունեցածից բաժին հանել ուրիշին. «Ով գողությամբ էր ապրում, այլևս թող չգողանա, այլ վարժվի արդար վաստակով ոչ միայն հացը շահելու, այլև բարիք գործելու՝ օգնելով նրանց, որոնք կարիքի մեջ են» (Եփես. 4:28): Հետևաբար քանի դեռ ժամանակը մեր ձեռքին է, բարիք անենք բոլորին (Գաղ. 6:10):

 

Կազմեց Գայանե Սուգիկյանը

 

16.06.20
ԲաԺանորդագրվել
Ընթերցել նաև
Օրհնությամբ ՝ ԱՀԹ Առաջնորդական Փոխանորդ Տ․ Նավասարդ Արքեպիսկոպոս Կճոյանի
Կայքի պատասխանատու՝ Տեր Գրիգոր քահանա Գրիգորյան
Կայքի հովանավոր՝ Անդրանիկ Բաբոյան
Web page developer A. Grigoryan
Բոլոր իրավունքները պաշտպանված են Զորավոր Սուրբ Աստվածածին եկեղեցի 2014թ․