Երկրի աղը և աշխարհի լույսը

«Դո՛ւք եք երկրի աղը, սակայն եթե աղը անհամանա, ինչո՞վ այն կաղվի. այնուհետև ոչ մի բանի պիտանի չի լինի, այլ միայն դուրս կթափվի և մարդկանց ոտքի կոխան կլինի: Դո՛ւք եք աշխարհի լույսը. մի քաղաք, որ լեռան վրա է կանգնած, չի կարող թաքնվել: Եվ ճրագ վառելով կաթսայի տակ չեն դնում, այլ՝ աշտանակի վրա, և նա լույս է տալիս բոլոր նրանց, որ տան մեջ են: Թող այդպես փայլի ձեր լույսը մարդկանց առաջ, որպեսզի տեսնեն ձեր բարի գործերն ու փառավորեն ձեր Հորը, որ երկնքում է» (Մատթ. 5։13-16):

Մարդկային կյանքն, Ադամից սկսած մինչև Քրիստոս, բոլորովին հնության ու ապականության մեջ էր: Մարդու հոգին վարակված էր անհավատությամբ, մարմինը՝ հյուծիչ ախտով: Բոլոր անդամները՝ ոտքից մինչև գլուխ, սարսափելի վերքերով էին պատված ու այդպես անխնամ թողնված էին աշխարհի աղբակույտի վրա: Մարդն այդժամ ո՛չ տեր ուներ, ո՛չ օգնական, ո՛չ բժիշկ, ո՛չ այցելու:

Ահա թե ինչու Դավիթը ողջ մարդկության շուրթերով աղաղակում է իր ցավերի պատճառով. «Վերքերն իմ նեխեցին ու փտեցին անզգամությանս հետևանքով» (Սաղմ. 37։6):

Քրիստոս՝ իբրև իմաստուն բժիշկ, եկավ այս կյանքը վերանորոգելու և ահա Իր աշակերտներին որպես աղ ցանում է ողջ աշխարհի ապականված մարդկության վրա: Հիսուս Իր աշակերտներին պատվիրում է ընդունել իրենց դերն առաքելական կոչման մեջ և մշտապես գործով ուսուցանել ու ոչ թե սոսկ խոսքով, այլև պատգամում է չանհամանալ՝ հեղգության, տգիտության կամ անբարո ընթացքի մեջ հայտնվելով:

«Եթե դուք անհամ լինեք,- ասում է Հիսուս,- այլևս պիտանի չեք լինի Եկեղեցուն, այլ անարգվելով՝ ոտքի կոխան կդառնաք, իսկ ձեր աղի ազդեցությունն էլ իսպառ կվերանա»:

Այնուհետև Հիսուս ասում է Իր աշակերտներին. «Դո՛ւք եք աշխարհի լույսը»: Հիսուս Իր սեփական անունն է դրոշմում Իր աշակերտների վրա, քանի որ Նա Ինքն իսկ էր աշխարհի Լույսը: «Ես որպես Լույս եկա աշխարհ»: Այս լուսաբեր Արեգակը, Հրեաստանի հորիզոնից ծագելով, իբրև լույսի ճառագայթներ առաքյալներին սփռում է հանուր աշխարհի վրա:

«Գնացե՛ք,- ասում է Հիսուս,- փարատեցե՛ք հեթանոսության խավարը: Դուք, որ աշխարհի լույսն եք, երբևէ չպիտի թաքնվեք: Բարձր լեռան գագաթին կառուցված քաղաքը չի թաքնվում: Ես ձեզ որպես ճրագ վառելով՝ դնում եմ Ավետարանի քարոզության ամենաբարձր աշտանակի վրա. դուք պիտի լուսավորեք ողջ աշխարհի այս տունը:

Զգո՛ւյշ եղեք, որ կեղծավոր դպիրների ու փարիսեցիների նման ձեր ճրագի լույսը չթաքցնեք կուրության գրվանի տակ: Առանց նախ ինքներդ ձեզ լուսավորելու, չեք կարող ուրիշներին լուսավորել: Ձեր առաջնորդության առաքելությունն ավելին է, քան Մովսեսինն էր: Նա կոչված էր առաջնորդելու միայն հրեական ազգին, իսկ դուք՝ բոլոր հեթանոսներին:

Մովսեսի բանակի առջևից լուսեղեն ամպ էր ընթանում, իսկ ձեր լույսը ձեր անձերից պիտի ճառագի: Ո՞րն է այդ լույսը. ուղղընթաց վարք, անարատ կյանք, սեր՝ ատելության փոխարեն, համբերություն՝ ընդդեմ հալածանքների, ներողամտություն՝ հանցավորների դեմ, հեզություն՝ ընդդեմ բարկության, խոնարհություն՝ ընդդեմ ամբարտավանության, զրկանք՝ անիրավության դեմ, խաղաղություն՝ հակառակության դեմ, և ի վերջո, կատարյալ լույս՝ ընդդեմ խավարի, «պարանոց»՝ սրի առջև, մարմին՝ կտտանքների առջև, կյանք՝ ընդդեմ մահվան: Ահավասիկ ա՛յս է ձեր առաքելությամբ ընթանալու լուսավոր վարքը, որն աշխարհը պիտի տեսնի ու փառավորի ձեր Հորը, որ երկնքում է»:

Այստեղ պետք է ողբալ, ո՜վ պաշտոնակից եղբայրներ: Քրիստոս մեզ «լույս» է անվանում, մինչդեռ մենք մեր տգիտությամբ խավար դարձանք: Իբրև լույս և ճրագ՝ Տերը մեզ ընտրեց մյուսներին լուսավորելու համար, մինչդեռ մենք մեր աղոտ լույսով անգամ մեր իսկ անձերը չենք կարողանում լուսավորել:

Քրիստոս մեզ «աղ» է կոչում, սակայն մենք մեր բնածին ու հետագայում ձեռք բերած անհամության պատճառով անպիտան համարվեցինք: Մենք իրավունք չունենք բողոքելու, որ ժողովուրդը հանդգնությամբ ոտնակոխ է անում ու անպատվում է մեզ հրապարակներում, այլ հարկ է, որ զգոնությամբ մտաբերենք և վստահորեն վճռենք այս դատաստանը, ըստ որի՝ մեր անպատվությունը մեր տգիտության երեսից է:

 

Խրիմյան Հայրիկ, «Երկնքի արքայության մարգարիտը», Մայր Աթոռ Սուրբ Էջմիածին, 1894թ.

Արևելահայերենի վերածեց Գևորգ սրկ. Կարապետյանը

 

31.01.23
Օրհնությամբ ՝ ԱՀԹ Առաջնորդական Փոխանորդ Տ․ Նավասարդ Արքեպիսկոպոս Կճոյանի
Կայքի պատասխանատու՝ Տեր Գրիգոր քահանա Գրիգորյան
Կայքի հովանավոր՝ Անդրանիկ Բաբոյան
Web page developer A. Grigoryan
Բոլոր իրավունքները պաշտպանված են Զորավոր Սուրբ Աստվածածին եկեղեցի 2014թ․