Գիտելիքի աղբյուրը

Հրեա փիլիսոփաներն իրենց աստվածաբանությունը հիմնում էին Աստվածաշնչի ուսուցումների և մարգարեությունների վրա: Սակայն միջին դարերում առաջ եկան հրեա մտածողներ, ովքեր իրենց մտքերը հաստատեցին փիլիսոփայական սկզբունքներով: Նրանք այսպես վարվեցին, որովհետև տեսան, որ մուսուլման աստվածաբաններն իրենց աշխատություններում գործածում են հույն փիլիսոփաների տեսությունները: Այդ ժամանակ մահմեդական մտածողները, հունարեն լեզուն սովորելով, արդեն կարողանում էին հունարեն ընթերցել հույն փիլիսոփաների աշխատությունները կամ դրանք թարգմանել արաբերենի:

Հրեա մտածողներից մեկը իր հայացքները կառուցեց նման փիլիսոփայական սկզբունքներով: Նա ասում էր, որ հավատը ևս գիտելիք է, և փիլիսոփայությունը ճանապարհ է, որ տանում է դեպի այս գիտությունը: Այսպիսի հասկացության համար Աստված օբյեկտ է, որին նայելով` կարող ենք պատկերացում կազմել այդ օբյեկտի մասին: Այս տեսակետին դեմ հանդես եկավ մեկ այլ հրեա փիլիսոփա, ով նախընտրեց ամրապնդել իր մտքերը Աստվածաշնչի իմաստությամբ: Նա ջանաց ապացուցել, որ Աստված գիտելիքի օբյեկտ չէ, այլ Նա գիտելիքի սուբյեկտն է: Այսինքն` գիտելիքն ինքն է գալիս Աստծուց, Աստծո պարգևի շնորհիվ մարդը կարող է հասկացողություն, հասկանալու կարողություն ունենալ, և Աստված տաղանդ է տալիս մարդկանց, որոնցով մարդիկ ընդունակ են հայտնագործություններ անելու և բազմապատկելու մարդկային գիտելիքը: Ահա նաև այս բացատրությամբ առավել հասկանալի է դառնում որևէ մեկին բացարձակ իմաստով ուսուցիչ կոչելու Քրիստոսի արգելքը (Մատթ. 23.8), քանի որ Աստված Ինքն է գիտելիքի աղբյուրը:

 

Տեր Ադամ քհն. Մակարյան

«Քրիստոնեության իսկությունը» գրքից

 

23.04.21
Օրհնությամբ ՝ ԱՀԹ Առաջնորդական Փոխանորդ Տ․ Նավասարդ Արքեպիսկոպոս Կճոյանի
Կայքի պատասխանատու՝ Տեր Գրիգոր քահանա Գրիգորյան
Կայքի հովանավոր՝ Անդրանիկ Բաբոյան
Web page developer A. Grigoryan
Բոլոր իրավունքները պաշտպանված են Զորավոր Սուրբ Աստվածածին եկեղեցի 2014թ․