«Դուք իմ բարեկամներն եք, եթե անեք այն, ինչ ես ձեզ պատվիրում եմ»

Հավիտենականության շավիղներով ընթանալիս մարդ-Աստված փոխհարաբերության խորքում, այսպես ասած, խարսխված է մի պայման, որն էական է այդ հարաբերության արտացոլման մեջ: Անշուշտ, այդ առումով առաջին միտքը, որ գալիս է, հավատն է առ Աստված: Առանց հավատի, առավել ևս հավատի հիմնասյունի` վստահության առ Աստված, չի կարող լինել ամուր հաղորդակցություն Արարչի հետ: Բայց քրիստոնյայի համար շատ անգամ վերացական է մնում, թե ինչպիսի հավատի մասին է խոսքը, մանավանդ ամբիոններից կամ բեմերից հռետորական է հնչում, թե հավատա և կիրականանան քո բաղձանքն ու խնդրանքը, քանի որ Ավետարանն ասում է. «Խնդրեցեք Աստծուն, և Նա կտա ձեզ, փնտրեցեք և կգտնեք, բախեցեք և կբացվի ձեր առաջ, որովհետև ով որ ուզի, ստանում է, ով որ փնտրի, գտնում է, և ով որ բախի, նրա առաջ կբացվի» (Մատթ. 7.7-11): Համենայն դեպս, գեղեցիկ և լուսավոր ապագայի հեռանկարներով հյուսված աստվածաշնչյան այս խոսքերը մշտապես հնչում են քրիստոնեական քարոզներում, բայց անհատի մոտ հաճախակի այդպես էլ մնում է անպատասխան, թե ինչու Աստված չի իրականացնում իր բարի նպատակները կամ ուշացնում է իր բաղձանքների իրագործումը: Տեսականորեն լավ է ասված` հավատա և կիրականանա, բայց գործնականում անհատն արձանագրում է, որ տեսականորեն հնչած այդ խոսքն իր առօրեական կյանքում կիրառության մեջ չի արտացոլվում և սարերի, ձորերի հեռավորություն կա քարոզներում հնչած հավատի և իրական կյանքում գոյություն ունեցող իրադրությունների վերաբերյալ: Պատասխանը կարող է լինել` մարդու թերահավատության պատճառով է: Միանշանակ այդպես է, բայց դա նման է այն իրադրությանը, երբ ցավ ունեցող մարդը դիմում է բժշկին, և բժիշկը նրան ասում է, որ տվյալ անձը հիվանդացել է: Առանց այդ բժշկի խորհրդի էլ տվյալ անձը գիտի, որ հիվանդ է: Լավագույն դեպքում բժիշկն ախտորոշում է և նկարագրում, թե ինչ հիվանդություն է և, ճիշտ կամ սխալ դեղատոմս նշանակելով, փորձում է վերացնել տվյալ հիվանդության հետևանքները: Բայց արդյունքում սարդոստայնի պես պատած ցավը մնում է անհատի հոգում և նույնիսկ որոշ դեպքերում ավելի արմատանում, և անձը կրկին կանգնում է նույն հարցադրման առջև՝ ինչո՞ւ Աստված չի իրականացնում իր բարի ու լուսավոր մտադրություններն ու խնդրանքները, մանավանդ, որ ինքը հավատում է Նրան: 
Խնդիրն այն է, որ հոգևոր դեղատոմսը պիտի լինի այնպիսին, որ բուժի տվյալ մարդու հոգին խաթարած պատճառները: Վերացնելով պատճառները, ժամանակի ընթացքում անհետանում են նաև հետևանքները: Հարցեր կան, որոնք ընդհանուր են, հարցեր կան, որոնք մասնավոր են, այդ իսկ պատճառով հնարավոր չէ այս փոքրիկ հոդվածում յուրաքանչյուր անհատին հետաքրքրող խնդրի լիարժեք պատասխանը տալ: Բայց մեկ ընդհանուր կարևոր հիմնակետի մասին անհրաժեշտ է նշել. այն է՝ ինչո՞ւ չեն կատարվում կամ ուշանում են անհատի բաղձանքներն ու բարի երազանքները, եթե Ավետարանն ասում է, թե խնդրեք, կտրվի ձեզ: Նույն Ավետարանը ուշադրություն է հրավիրում որթատունկի և ճյուղերի մասին Հիսուսի խոսքին (Հովհ.15 գլ.): Այդտեղ Հիսուսն առաքյալներին անվանում է իր բարեկամներ: Բայց ավելացնում է` դուք իմ բարեկամներն եք, եթե անեք այն, ինչ ես ձեզ պատվիրել եմ: Անշուշտ, առաջին մեծ պատվերը սիրո պատվիրանն է, որի մասին Հիսուսը խոսում է և այդ սիրո առանցքի շուրջ անհատական կյանքը կառուցելու մասին է: Ի՞նչ է նշանակում սա, ի՞նչ պատգամ է սա ուղղված մարդուն: Այլ խոսքով՝ սա Աստծո ակնկալիքն է, որ իրեն հավատացող անհատը դառնա նոր մարդ, որի մասին Պողոս առաքյալը բազմիցս խոսում է իր թղթերում: Քանի դեռ անհատը նոր մարդ չի դարձել, Աստված չի իրականացնի չբժշկված մարդու բարի երազանքները: Մեղքից չազատագրված մարդու երազանքներն իրականություն դարձնել նշանակում է տվյալ մարդուն ոչ թե օգնել, այլ վնասել: Այս դեպքում Ավետարանն ասում է` ինչ արժեք ունի, եթե ամբողջ աշխարհը շահես, բայց քո անձը կորցնես (Մատթ. 16.26): Արդ, Աստծո Հոգին սկսում է աշխատել այն քրիստոնյայի հետ, ով դիմել է իրեն ինչ-որ խնդրանքով, սակայն այդ աշխատանքը սկսում է այդ անձին հոգևոր խոնարհություն և սիրո պատվիրանների մեջ ամրապնդելու սկզբունքով` հարկ եղած դեպքում բացառելով մնացյալ բարի իրողությունների կատարումը, մինչև մարդու հոգին կմաքրվի, հոգևոր կերպով կհասունանա և կկարողանա ունկնդրել Աստծո Հոգու խորհուրդները։ 
Միշտ հարց է առաջանում` ի՞նչ անել, չէ՞ որ հավատում ենք, բայց ոչինչ չի փոխվում: Խնդիրն այն է, որ ոչ թե ոչինչ չի փոխվում, այլ դու ինքդ պիտի փոխվես, պայմանը սա է: Շատերի համար պատվիրանները պահելը դիտվում է ըստ նպատակահարմարության: Եվ փարոսի պես հանդիսավոր փայլող պատվիրաններից այն կողմ կարծես այլևս անելու ոչինչ չկա: Սա նման է այն պարագային, երբ զբոսաշրջիկը հեռվից հիանում է ճարտարապետական կոթողի գեղեցիկ քանդակազարդ տանիքով, բայց միևնույն ժամանակ չի նկատում այդ տանիքը պահող ողորկ սյուները, որոնց շնորհիվ կանգուն և տեսանելի է հնամենի այդ տանիքը: Այսինքն` պահել պատվիրանները նշանակում է առօրյա կյանքի մանրուքներում կրել անհատական փոփոխություն, այլևս չապրել նախկին կենցաղով, այլ նոր մարդու կեցությամբ: Մարդու անփոփոխ այս վիճակը ամենամեծ սխալներից մեկն է, որը բազմաթիվ քրիստոնյաներ անտեսում են: Որո՞նք են վերոհիշյալ փոփոխության ուղեցույցները: Դրանք են` Սուրբ գիրքը, հոգևոր գրականությունը, եկեղեցին, հոգևորականի հետ զրույցը, հոգևոր դասընթացները, աղոթքը և այլն: Այնուամենայնիվ մարդիկ հարցնում են` ի՞նչ անել: Ավետարանում Հիսուս ասում է` ինչ անել (Մատթ. 5-7 գլխ.), բայց ընդհանուր նշենք, թե ինչ անել. փոխել բնավորության բացասական գծերը, վատ սովորությունները` հետևելով առաքինություններին, կարողանալ ընդունել սեփական սխալները և ուղղել դրանք` ինքնաանդրադարձ կատարել յուրաքանչյուր քայլի համար, կարողանալ ներել, միշտ ձգտել լինել ուրախ` կյանքի ուղին կառուցելով Աստծո և աստվածային սիրո հիմնակետում, նախաձեռնությունների կենտրոնում դնել Աստծուն և Իր եկեղեցին, այլ ոչ թե սեփական անձը, զարգանալ աղոթքի մեջ, ձգտել ներդաշնակության, լինել համբերատար, համակարգել առօրյա կյանքի ընթացքը` տարբերելով առաջնայինը երկրորդականից, լինել ազատ` զարդարված առաքինություններով, չդատել ուրիշներին, մտքի, սրտի, կամքի փոփոխություն և ճիշտ ուղղվածություն և այլն: Հետևաբար, անհատական կյանքի փոփոխություն ոչ միայն մեծ և երևացող երևույթների պարագայում, այլև կեցության յուրաքանչյուր առօրեական մանրուքում: Միանշանակորեն Աստծո Հոգու գործուն աջակցությամբ են տեղի ունենում այս փոփոխությունները մարդու կյանքում, բայց անհատը պիտի իր ձեռքը մեկնի Աստծուն, որպեսզի Երկնավոր Հայրն էլ օգնի նրան փոխվել դեպի դրականը, ինչպես Ավետարանն է ասում` եղեք կատարյալ, ինչպես ձեր Երկնավոր Հայրն է կատարյալ (Մատթ. 5.48):
Արդ, քրիստոնեությունը շատ գեղեցիկ ու ճշմարիտ ճանապարհ է ցույց տալիս այդ ամենի համար` բացահայտելով սիրո վարդապետությունը նաև ներանձնական մարդաբանության մեջ, որտեղ տիրում է ներքին ներդաշնակ համակարգն ու ներքին անսահման ազատությունը, ուր ամեն բան իր տեղում է և խաթարված չէ, որտեղ չկա «ես»-ի, էգոյի և ինքնակենտրոնության խնդիր, այլ աստվածային լույսի փոխանցման ու զորության սկզբունք, ինչպես որթատունկի ու ճյուղերի միջոցով (Հովհ. 15) նկարագրված է Ավետարանում, ուր բացահայտվում են նաև յուրաքանչյուր անձի անկեղծ և ճշմարիտ աստվածանմանությունն ու անկրկնելիությունը:


Հովհաննես սրկ. Մանուկյան

 

08.01.16
Օրհնությամբ ՝ ԱՀԹ Առաջնորդական Փոխանորդ Տ․ Նավասարդ Արքեպիսկոպոս Կճոյանի
Կայքի պատասխանատու՝ Տեր Գրիգոր քահանա Գրիգորյան
Կայքի հովանավոր՝ Անդրանիկ Բաբոյան
Web page developer A. Grigoryan
Բոլոր իրավունքները պաշտպանված են Զորավոր Սուրբ Աստվածածին եկեղեցի 2014թ․