26 Մարտ, Գշ, Մեծ Պահքի ԻԳ օր

Գրքեր

Հակոբոս 1.8-9

8. Զի այր երկմիտ՝ առանց հաստատութեան է յամենայն ճանապարհս իւր:

Քանի որ երկմիտ մարդը իր արած բոլոր քայլերում անհաստատ է:

Բազմաթիվ անգամներ մեղադրում է չար երկմտության համար և ցույց է տալիս դրա անասելի պատուհասը, որպեսզի երկյուղես և երիցս անարգում է նրան և հեգնում:

Նախ՝ թո՛ղ խնդրի հավատով և առանց երկմտելու, ապա՝ երկմիտը նման է ծովի հողմակոծ և տարուբերվող ալիքների, և նորից՝ երկմիտ մարդը իր արած բոլոր քայլերում անհաստատ է:

Տեսնո՞ւմ ես չարության գործը և բազմազան ամբարշտությունը, քանզի, ինչպես օրինակ, ասում է, թե անհնար է ծովի հանդարտության և անսասանության ժամանակ որևէ տեղ հասնելը, քանզի բնությամբ և բնությունից վեր շարունակ շարժման մեջ է և երկյուղի, այդպես նաև երկմիտ մարդը բնությամբ և բնությունից վեր իր արած բոլոր քայլերում անհաստատ է:

Տեսնո՞ւմ ես այդ գործի առավելություն. ոչ թե մի ճանապարհ ասաց, կամ երկու, այլ՝ բոլոր ճանապարհներում, այսինքն՝ ոչ մի բարի քայլի մեջ հաստատություն չունի, և սկսելուն պես անմիջապես երկմտում է ու դադարեցնում:

Ինչպիսի՜ անմտություն, քանզի եթե մարմնավոր արհեստներում գործի սկիզբը հմուտ կատարում է պահանջում և ապա նոր ստացողի համար օգտակար բան է դառնում, քանզի մեկը մյուսին չի կարող լրացնել, որովհետև այլ է հյուսնի գործը, այլ՝ դարբնինը, իսկ այն, որ սկսում է դարբինը և ավարտում է հյուսնը, ապա ստացողի համար չի կարող անպիտան իր լինել, այդպես էլ այստեղ է՝ Աստծո պատվիրանների կարգը, հետևելն ու ընտրությունը մեծ է և թեև ոսկե շղթայի պես միմյանց հաջորդում են պատվիրանները, սակայն սկսելու և ավարտելու որոշումը նրանցն է:

Այսպիսով, այստեղից հետևություն արա՛, Աստծուն սիրելը և ընկերոջը սիրելը միմյանց հետ են կապված և միմյանց լրացնում են, բայց այլ է Աստծո սիրո սկիզբը և այլ ընկերոջ հանդեպ սիրո կատարումը:

Եվ քանի որ հրամայեց սիրել Աստծուն ամբողջ հոգով, մտքով և զորությամբ (Մարկ. 12:30) և հարազատ մնալ դրա կատարման մեջ և քո ունեցած ամեն ինչը փոխել Աստծո սիրո հետ, սակայն դու իսկապես դա չգիտակցելով, սկսում ես Աստծո սիրով և վերջացնում ես ընկերոջ հանդեպ սիրով՝ այնքան սիրելով Աստծուն, որքան իբրև թե սիրում ես ընկերոջդ և այն ստացողի համար անպիտան թողնելով: Ամեն տեղ իրական կատարում է պահանջում, իսկ դրան հակառակը դատապարտում է՝ ասելով. երկմիտ մարդը իր արած բոլոր քայլերում անհաստատ է:

Եվ ինչո՞ւ է այստեղ միայն տղամարդուն հանդիմանում, իսկ կնոջ մասին լռում, քանզի ահա կինն ամեն ինչում թեթևամիտ է, բոլոր գործերում շտապողական և անհաստատ քան տղամարդը և սուրբգրային բազում տեղերում վատաբանված, որը պետք է առանց քննարկելու չթողնենք:

Ինձ թվում է, թե գլուխ հաստատելով, դրա հետ նաև մարմինը հաստատեց, ըստ Պողոսի կնոջ գլուխը տղամարդն է (Տե՛ս Ա Կորնթ. 11:3): Ուրեմն, ամուսնուն դատապարտելով, դատապարտում է նաև կնոջը, ինչպես նաև հակառակը՝ երանի տալով ամուսնուն, երանի է տալիս նաև կնոջը: Այդ պատճառով էլ երանելի Հակոբոսը ցանկանալով մեզ դա ցույց տալ՝ ասաց. երկմիտ մարդը իր արած բոլոր քայլերում անհաստատ է:

Սրանից հետո սկսում է պատվել խոնարհությունը, ինչպես վայել է, բոլոր առաքինությունների մորը և աստվածպաշտության հիմքին և թեև մյուս բոլոր առաքինություններն էլ աստվածպաշտության համար կարևոր են և պարծանքի արժանի, սակայն պարծանքների պարծանքը խոնարհությունն է, և ոչ մի առաքինություն չկա, որ առանց սրա իր լրումին հասնի:

Եվ քանի որ ոչ միայն մարդու համար պարծանքի արժանի պատիվ է իրապես դա ունենալը, այլև Աստծո ծայրագույն պատիվն է, որ մարդ լինելով օրինակ ծառայեց երկրի բոլոր խոնարհներին: Ըստ այդմ էլ ասում է.

9. Պարծեսցի՛ եղբայր խոնարհ ի բարձրութիւն իւր:

Աղքատ եղբայրը թող պարծենա, երբ Աստված բարձրացնում է իրեն:

Այսինքն՝ մի՛ նայիր մարդկանց նվաստությանը, այլ՝ այն գերազանց բարձրությանը, որն Աստծուց է, քանզի ասում է. «Երանի հոգով խոնարհներին» (հմմտ. Ղուկ. 6:20), նաև՝ «ով որ խոնարհեցնում է իր անձը, կբարձրացվի» (Ղուկ. 18:14) և մի այլ տեղ էլ, թե՝ «խոնարհներին շնորհ է տալիս» (Առակ. 3:34):

Արդ, այսպիսի բարձրությամբ, ասում է, թո՛ղ պարծենա, ինչը խոնարհությունն է:

 

Երանելի Սարգիս Շնորհալի հայոց վարդապետի՝ իմաստասերի և քաջ հռետորի, Մեկնություն կաթողիկե յոթ թղթերի, Կոստանդնուպոլիս 1826-1828

Գրաբարից թարգմանեց Գայանե Թերզյանը

08.11.18
ԲաԺանորդագրվել
Ընթերցել նաև
Օրհնությամբ ՝ ԱՀԹ Առաջնորդական Փոխանորդ Տ․ Նավասարդ Արքեպիսկոպոս Կճոյանի
Կայքի պատասխանատու՝ Տեր Գրիգոր քահանա Գրիգորյան
Կայքի հովանավոր՝ Անդրանիկ Բաբոյան
Web page developer A. Grigoryan
Բոլոր իրավունքները պաշտպանված են Զորավոր Սուրբ Աստվածածին եկեղեցի 2014թ․