Սրտի մաքրություն

Ի­մաս­տությու­նը չի մտնի չա­րա­նենգ ան­ձի մեջ և ոչ էլ կբնակ­վի այն մարմ­նի մեջ, որ մեղք է գոր­ծում (Ի­մաստ. Ա 4)։

Աստ­վա­ծա­շուն­չը հաս­կա­նալ կա­մե­ցո­ղը ոչ այն­քան պետք է տրվի մեկ­նություն­նե­րի ըն­թերց­մա­նը, որ­քան` մարմ­նա­կան ա­րատ­նե­րից սրտի մաք­րա­գործ­մա­նը: Ե­թե այս ա­րատ­ներն ար­մա­տա­խիլ ար­վեն, ա­պա կրքե­րի ծած­կո­ցը վերց­վե­լուն հա­մա­պա­տաս­խան հոգևոր աչ­քե­րը պարզ կտես­նեն Ս. Գրքի գաղտ­նիք­նե­րը: Քան­զի Սուրբ Հո­գին հայտ­նել է այն, որ­պես­զի մենք այն ճա­նա­չենք: Իսկ չենք տես­նում այն պատ­ճա­ռով, որ մեր հոգևոր աչ­քե­րը ծածկ­ված են ա­րատ­նե­րի ծած­կո­ցով: Իսկ ե­թե նրանց վե­րա­դարձ­վի ի­րենց բնա­կան ա­ռող­ջությու­նը, ա­պա միայն Ս. Գրքի ըն­թեր­ցա­նությունն էլ բա­վա­րար կլի­նի նրա ճշմա­րիտ ի­մաստն ըն­կա­լե­լու հա­մար, և մեկ­նիչ­նե­րի գրքե­րի կա­րիք չի զգաց­վի, ինչ­պես մարմ­նա­կան աչ­քե­րը տես­նե­լու հա­մար ոչ մի գի­տե­լի­քի կա­րիք չու­նեն, ե­թե միայն մա­քուր են, ու խա­վար չկա նրան­ցում (ս. Իոան Կա­սիան):

Երբ Տերն ա­մե­նայն աշ­խար­հիկ բա­նե­րից ու վար­դա­պե­տություն­նե­րից մա­քուր սիրտ է տես­նում, ա­պա նրա վրա, ինչ­պես մա­քուր փոք­րիկ տախ­տա­կի, գրում է Իր վար­դա­պե­տությու­նը: Այս բա­նը ա­սում եմ նրա հա­մար, որ որևէ մե­կը չկար­դա ոչ աստ­վա­ծա­հա­ճո գրքեր:

Սուրբ Գրքում ան­թեղ­վա­ծը ճա­նա­չե­լու հա­մար պետք է սրբա­կեն­ցաղ կյան­քով ապ­րել: Սա­կայն, մա­քուր կեն­ցա­ղա­վա­րությու­նից զատ, պետք է հա­րատևել Աստ­վա­ծաշն­չի ուս­ման մեջ, որ­պես­զի ան­դադ­րում ըն­թեր­ցա­նության մի­ջո­ցով Աստ­ծու կարևոր ու խորհր­դա­վոր խոս­քե­րը դաջ­վեն մեր հո­գի­նե­րում (ս. Բար­սեղ Կե­սա­րա­ցի):

Բո­լոր եր­գերն էլ Սաղ­մո­սա­րա­նի մի-մի կտակ են` մարդ­կության հա­մար կեն­դա­նագր­ված, որ, սա­կայն, միայն տե­սա­նե­լի են մա­քուր սրտե­րին (ս. Գրի­գոր Նա­րե­կա­ցի):

Քրիս­տոն­յա՛, երկ­յու­ղա­ծությամբ ըն­թեր­ցե­լով Սուրբ Հո­գու խոս­քե­րը` հի­շի՛ր, որ մեր տկար, մե­ղա­վոր միտքն ի զո­րու չէ պար­փա­կել Աստ­ծու խոս­քի մեջ ամ­փոփ­ված ի­մաս­տության բո­վան­դակ խո­րությու­նը: Գրված է. «Ի­մաս­տու­թյու­նը չի մտնի չա­րա­նենգ ան­ձի մեջ և ոչ էլ կբնակ­վի այն մարմ­նի մեջ, որ մեղք է գոր­ծում» (Ի­մաստ. Ա 4), քան­զի ինքն ի­մաս­տությու­նը մար­դու հա­մար նախ և ա­ռաջ բա­րե­պաշ­տություն է. «Աստ­ված­պաշ­տությունն է ի­մաս­տություն» (Հոբ ԻԸ 28) (ս. Իգ­նա­տի Բրյան­չա­նի­նով):

Թո՛ղ ­մեղ­սա­լից կյան­քը, թո՛ղ­ աշ­խար­հա­սեր մո­լություն­ներն ու հա­ճույք­նե­րը, ու­րա­ցի՛ր­ անձդ, այդ­ժամ Ա­վե­տա­րա­նը քեզ հա­մար մատ­չե­լի ու հա­ճե­լի կդառ­նա:

Տերն ա­սում է. «Ով այս աշ­խար­հում իր անձն ա­տում է, այն կպա­հի հա­վի­տե­նա­կան կյան­քի հա­մար» (Հովհ. ԺԲ 25) (այն ան­ձը, ո­րի հա­մար ան­կու­մից ի վեր մեղ­սա­սի­րությու­նը բնա­կան ապ­րե­լա­կերպ դար­ձավ): Փակ է Ա­վե­տա­րա­նը նրա հա­մար, ով սի­րում է իր ան­ձը, ով չի վճռում ինք­նու­րաց լի­նել: Նա կար­դում է տա­ռը, բայց կյան­քի խոս­քը, ինչ­պես Հո­գին, նրա հա­մար մնում է ան­թա­փանց ծած­կո­ցի տակ:

Երբ Տերն Իր սուրբ մարմ­նով աշ­խար­հում էր, շա­տերն էին տես­նում Նրան, բայց միա­ժա­մա­նակ և չէին տես­նում: Ո՞րն է օ­գու­տը, երբ մար­դը նա­յում է այն մարմ­նա­վոր աչ­քե­րով, ո­րոն­ցից կեն­դա­նի­ներն էլ ու­նեն, բայց ո­չինչ չի տես­նում հո­գու աչ­քե­րով` մտքով և սրտով: Այ­սօր էլ շա­տե­րը ա­մեն օր կար­դում են Ա­վե­տա­րա­նը, բայց միա­ժա­մա­նակ եր­բեք չեն կար­դա­ցել, ա­մենևին ծա­նոթ չեն նրան (ս. Իգ­նա­տի Բրյան­չա­նի­նով):

 

Գրիգոր Դարբինյան

«Ինչպես կարդալ Աստվածաշունչը» գրքից

 

18.02.23
Օրհնությամբ ՝ ԱՀԹ Առաջնորդական Փոխանորդ Տ․ Նավասարդ Արքեպիսկոպոս Կճոյանի
Կայքի պատասխանատու՝ Տեր Գրիգոր քահանա Գրիգորյան
Կայքի հովանավոր՝ Անդրանիկ Բաբոյան
Web page developer A. Grigoryan
Բոլոր իրավունքները պաշտպանված են Զորավոր Սուրբ Աստվածածին եկեղեցի 2014թ․