Գրքեր

«Հավատն առանց բարի գործերի կյանքի պատրանքն է միայն»

Փրկությունն աստվածային մեծագույն պարգև է, իսկ ժամանակակից մարդը հակված է այն ընդունելու որպես իր արժանիքին հատուկ ինչ-որ բան: Վերջնական և միաժամանակ անվերջանալի նպատակը մարդու աստվածացումն է: «Աստված մարդացավ, որպեսզի մարդն աստվածանա»,- ասել է Ս. Աթանաս Ալեքսանդրացին: Աստվածացումն իրականացվում է Աստծո օգնությամբ՝ եկեղեցում:  Եկեղեցին որպես հիմք ունի Քրիստոսի փրկարար զոհաբերությունը, Նրա անարատ արյունը:

Միայն բարի գործերով հնարավոր չէ փրկվել, բարի գործերը հավատի և սիրո արտահայտման պայման են: Եկեղեցու հայրերից մեկը նշում է, որ փրկության արժանանալու հույս ունեցող մարդը, միայն բարի գործեր կատարելով, նման է այն աղքատին, որը, մի քանի արծաթ դրամ հավաքելով՝ երևակայում է, որ դրանով կարող է արքայական պալատ գնել: Միայն Աստծո օգնությամբ մարդ կարող է հասնել իր իրական կոչմանը: Ամենողորմ Աստված մարդուն փրկում է ուղղափառ հավատքի, բարի գործերի և Իր օրհնության միջոցով: Բարի գործերն ավետարանական պատվիրաններն են, առանց որոնց իրագործման և առանց հավատքի հնարավոր չէ փրկվել: Ուղղափառ հավատքն առանց գործերի, և բարի գործերն առանց հավատքի մեռած է (Հակոբ. 2:26): Փրկության տենչացողները պետք է ունենան թե՛ հավատ և թե՛ բարի գործեր:    

Փրկվելու համար բավական չէ միայն հավատալը, և Քրիստոսի հետևյալ խոսքերը որպես արդարացում մատնացույց անելը, թե՝ ով որ հավատա և մկրտվի, կփրկվի, իսկ ով որ չհավատա, կդատապարտվի (Մարկ. 16:16): Քրիստոնյան պետք է արժանի լինի իր՝ քրիստոնյա անվանը և ապրի իր կոչմանը համապատասխան. «Եղբայրնե՛ր իմ, ի՞նչ օգուտ այն մարդուն, որ ասում է, թե հավատ ունի, երբ հավատն արտահայտող գործեր չունի: Մի՞թե այսպիսի հավատը կարող է փրկել նրան» (Հակոբ. 2:14): Մեր Տերն էլ Իր հերթին ասաց. «Չկարծեք, թե ով որ Ինձ «Տե՛ր, Տե՛ր» է ասում, Երկնքի Արքայություն է մտնելու, այլ մտնելու է միայն նա, ով կատարում է կամքը Իմ Հոր, որ երկնքում է» (Մատթ. 7:21): Նույնը և ուսուցանում է Պողոս առաքյալը. «Հայտարարում են, թե ճանաչում են Աստծուն, բայց իրենց գործերով ուրանում են Նրան, քանի որ պիղծ են, անհնազանդ և որևէ բարի գործի համար՝ անպիտան» (Տիտոս 1:16):

Եթե մարդը միայն հավատով փրկվի, ապա բոլոր մարդիկ կփրկվեն, քանի որ բոլորն էլ հավատում են, որ Աստված կա: Անգամ չար դևերն են հավատում, որ Աստված կա: Մինչ պիղծ ոգով մարդուն բժշկելը, դևերը Քրիստոսին ասում են. «Հիսո՛ւս Նազովրեցի, թո՛ղ, ի՞նչ ես ուզում մեզանից. մեզ ոչնչացնելո՞ւ եկար. գիտենք, թե ո՛վ ես դու. դու Աստծո սուրբն ես» (Մարկ. 1:24): Նոր Կտակարանի Գործք Առաքելոց գրքում նկարագրված է, թե ինչ էր աղաղակում հարցուկ ոգին Պողոս առաքյալի հետևից. «Այս մարդիկ Բարձրյալ Աստծո ծառաներն են, որոնք փրկության ճանապարհն են քարոզում» (16:17): Բարի է հավատը, եթե միատեղված է գործերին: Ս. Կյուրեղ Երուսաղեմացին ասում է, թե ի՞նչ օգուտ, երբ մարդն Աստծո խոսքը գիտի և ամոթալի է ապրում, նաև՝ ի՞նչ օգուտ, երբ մարդը զուսպ է, բայց Աստծո խոսքն է անարգում:

Ս. Հովհան Ոսկեբերանը խնդրում է և հորդորում, որ մեծ ջանքեր գործադրենք, որպեսզի ճշմարիտ հավատի մեջ մնանք և առաքինի կյանք վարենք, քանի որ եթե մեր հավատը միավորված չէ աստվածահաճո կյանքին, ապա կենթարկվենք առավել դաժան պատժի: «Քրիստոսի պատմած առակները՝ կույսերի, ուռկանի, փշերի, ծառի մասին, որոնք պտուղ չեն բերում, պահանջում են առաքինի լինել գործերի մեջ: Հավատն առանց բարի գործերի կյանքի պատրանքն է միայն: Ասենք, որ բարի գործերի մեջ ծուլացողը կրելու է անասելի և անտանելի տանջանքներ և լսելու է սարսափելի դատի դատավճիռը. «Այս անպիտան ծառային հանեցեք դո՛ւրս, խավարի մեջ: Թող լաց լինի այնտեղ և կրճտի ատամները» (Մատթ. 25:30): Տեսնո՞ւմ ես, որ ոչ միայն կողոպտիչը և չարիք գործողը կենթարկվի սարսափելի տանջանքների, այլ նաև նա, ով չի գործում բարին: Այսպիսով, ուշադրություն դարձնենք այս խոսքերին: Քանի դեռ ժամանակ ունենք, ջանք թափենք մեր փրկության համար, ձեթ պաշարենք ճրագի համար, ձեռք բերենք քանքար: Եթե այստեղ ծուլանանք և անհոգ ապրենք, ապա այնտեղ մեզ ոչ ոք չի գթա, եթե անգամ մեզանից արցունքի գետեր հորդեն: Մեկ քանքար ունեցողը վերադարձրեց իրեն վստահվածը և դատապարտվեց: Համառորեն խնդրում էին և թակում կույսերը, բայց զուր և անտեղի: Այսպիսով, իմանալով սա, գործածենք և՛ մեր գումարը, և՛ մեր ջանքերը և ամեն ինչ՝ ի օգուտ մերձավորի: Քանքար ասելով՝ նկատի է առնվում այն, ինչ գտնվում է մարդու իշխանության ներքո, լինի դա ունեցվածքը, ուսումը և նման բաներ: Այդ պատճառով ոչ-ոք չպետք է ասի՝ ես մեկ քանքար ունեմ և չեմ կարող ոչինչ անել: Կարող ես մեկ քանքարով էլ խրախուսանքի արժանանալ»:   

Անկեղծ սրտով և հավատով բարին գործողը նմանվում է Աստծուն՝ ինչպես պատկերը նախապատկերին: Ինչպես բույսի աճի համար կարևոր են արևը, անձրևը և օդը, այնպես էլ մարդու հոգևոր աճի համար՝ հավատն ու բարի գործերը, անտրտունջ ու խոնարհ ներքին աշխատանքը:

 

Կազմեց Կարինե Սուգիկյանը

 

01.10.19
ԲաԺանորդագրվել
Ընթերցել նաև
Օրհնությամբ ՝ ԱՀԹ Առաջնորդական Փոխանորդ Տ․ Նավասարդ Արքեպիսկոպոս Կճոյանի
Կայքի պատասխանատու՝ Տեր Գրիգոր քահանա Գրիգորյան
Կայքի հովանավոր՝ Անդրանիկ Բաբոյան
Web page developer A. Grigoryan
Բոլոր իրավունքները պաշտպանված են Զորավոր Սուրբ Աստվածածին եկեղեցի 2014թ․