22 Նոյեմբեր, Ուր, Հինանց պահքի Ե օր

Աստվածահաճո՞, թե՞ մարդահաճո կյանքով ենք ապրում

«Զակքեո՛ս, շտապի՛ր, ցա՛ծ իջիր, որովհետև այսօր ես պետք է քո տանը գիշերեմ»,- այս խոսքերով Քրիստոս դիմեց մի մարդու, որը շատ էր ցանկանում տեսնել Իրեն և դրա համար, ասես մի պատանի, բարձրացել էր ժանտաթզենու ծառը (Ղուկ. 19:1-11): Այդ անձը մեծահարուստ Զակքեոսն էր, ով իր հարստությունը դիզել էր քաղաքային մաքսատան գլխավոր մաքսապետի պաշտոնը վարելու արդյունքում: Նրան վստահված էր հսկել Երիքովի շրջանի հարկահավաքներին, որոնք հաճախ էին կեղեքում ժողովրդին՝ հօգուտ Հռոմեական կայսրության՝ Իսրայելի նվաճողի: Արաբական երկրի սահմանի մոտ գտնվող Երիքովը հարուստ քաղաք էր, քանի որ վերահսկվում էր արևելքից Երուսաղեմ տանող ճանապարհները: Մաքսավորները մեծ եկամուտներ ունեին հարկերից ու տուրքերից, և նրանց կաշառակերությունը քաղաքի խոսակցությունն էր:    

Այն օրը, երբ Քրիստոս եկավ Երիքով, մարդկանց մեծ բազմություն էր շրջապատել Նրան, բոլորը փորձում էին մոտենալ տարբեր խնդրանքներով, և բոլորին Տերը օգնում էր: Սակայն սրտերը ճանաչող Տերը հատուկ հարգանք ցուցաբերեց Զակքեոսի հանդեպ, ով ոչինչ չխնդրեց, այլ միայն ցանկացավ տեսնել Նրան: Զակքեոսը բարոյական ցնցում ունեցավ, երբ լսեց, որ Քրիստոս է գալիս Երիքով, ում մեծագործության մասին լսել էր և հույս ուներ, որ կտեսներ Նրան: Որպես մաքսապետ ժողովրդի կողմից արհամարհված լինելով՝ նա չէր սպասում, որ Քրիստոս բարեհաճ կգտնվեր և կխոսեր իր հետ: Փրկչին գրավեց ոչ միայն Զակքեոսի անշահախնդրությունը, այլև այն փաստը, որ նա, անկախ իր դիրքից, բարձրացել էր ծառը, որ տեսներ Իրեն: Այդ պահին նա չէր մտածում, թե ինչ կասեն մարդիկ իր մասին, կծաղրե՞ն իրեն, թե՞ ոչ: Նա պարզապես ուզում էր տեսնել Փրկչին, իսկ մնացյալը՝ իր կարգավիճակը, մարդկանց կարծիքը, մոռացության էր մատնել: Մինչ Զակքեոսն ամբոխի մեջ էր, չէր տեսնում Քրիստոսին, ամբոխից վեր բարձրանալով՝ տեսավ Փրկչին՝ գերազանցելով ամբոխի տգիտությանը: Եվ այդ պահին էլ նա լսեց Տիրոջ մտադրությունը՝ իր տուն այցելելու, ինչը մեծ ազդեցություն գործեց Զակքեոսի վրա, և նա, լիովին հավատալով Քրիստոսին, խոստացավ իր ունեցվածքի կեսը տալ աղքատներին և քառապատիկ հատուցել նրանց, որոնց անիրավել էր: Քրիստոս մեծ ուրախություն ապրեց և ասաց. «Այսօր փրկություն եկավ այս տան վրա, քանի որ այս մարդն էլ Աբրահամի որդի է, որովհետև Մարդու Որդին եկավ փնտրելու և փրկելու կորածին» (Ղուկ. 19:9-10):    

Հիսուսի փրկարար կամքն էր հյուրընկալվել մեղավորի տանը: Զակքեոսը շտապ ցած իջավ և ուրախությամբ ընդունեց Քրիստոսին, իսկ բոլոր նրանք, ովքեր այդ տեսան, սկսեցին մրթմրթալ և ասել՝ այս մարդը գնաց մի մեղավորի տուն և հյուր եղավ: Զակքեոսը Քրիստոսի ողորմությանն արձագանքեց գործուն ապաշխարությամբ: Նա շատ ավելի առաջ գնաց, քան պահանջում էր օրենքն ու բարեպաշտությունը: Ի հայտ եկավ նրա խոր զղջումը, նա ներքուստ արդեն ուրիշ մարդ էր: Երբ Հիսուս ասաց Զակքեոսին, որ այդ օրը փրկություն եկավ այդ տանը, սա Հիսուսի պատասխանն էր ամբոխի տրտունջի դեմ: Քրիստոսի խոսքերի իմաստն այն չէր, որ փրկություն եկավ այդ տանը, քանի որ մեղավոր Զակքեոսն իր վարքով ապացուցեց, որ ինքն Աբրահամի որդի է, այլ որովհետև նա էլ՝ որպես մեղավոր, Աբրահամի որդի է և փրկության իրավունք ունի, ինչպես ցանկացած իսրայելացի: Հիշենք Հիսուսի խոսքերը, որ ասաց հաշմանդամ կնոջը շաբաթ օրով բժշկելիս՝ այս կինը, որ Աբրահամի աղջիկ է և տասնութ տարուց ի վեր կապված էր սատանայի կողմից, արժանի չէ՞ր, որ շաբաթ օրով արձակեի իր կապերից (Ղուկ. 13:16): Մարդու Որդին եկել էր փնտրելու և փրկելու մեղքի մեջ կորած մարդկանց: Տիրոջ այս խոսքերը Եզեկիելի հետևյալ մարգարեության կատարումն էր. «Հոտերս ես եմ արածեցնելու, ես եմ հանգիստ տալու դրանց, ու պիտի իմանան, որ Ես եմ Տերը»: Այսպես է ասում Տեր Աստված. «Կորածին փնտրելու եմ, մոլորվածին՝ հետ դարձնելու, վիրավորվածին՝ փաթաթելու, հյուծվածին՝ զորացնելու, գերին ու հզորին պահելու: Բոլորին արածեցնելու եմ արդարությամբ» (Եզեկ. 34:15-17): Իր առաքելության մասին Քրիստոս ասաց «Կորած ոչխարի» առակը պատմելիս (Ղուկ. 15:4-7)․ Նա Աստծու կողմից խոստացված բարի Հովիվն է:  

Յուրաքանչյուր ճշմարիտ քրիստոնյա պետք է առանձնանա Աստծու և մարդկանց հանդեպ իր անշահախնդրությամբ ու ամբողջությամբ ականջալուր չլինի հասարակական կարծիքին, որ հաճախ մարդկային կրքերից՝ զայրույթից, նախանձից, հպարտությունից, փողասիրությունից ու դատապարտությունից է բխում և ոչ՝ առաքինություններից: Զակքեոսն ուշադրություն չդարձրեց այդ կարծիքին և պատիվ ունեցավ Քրիստոսին ընդունելու իր տանը: Պատմական դժվարին պահերին հասարակական կարծիքը դյուրաբորբոք է և ագրեսիվ: Հիշենք, թե ինչ էր գոռում ժողովուրդը, երբ ձերբակալված Քրիստոս Պիղատոսի մոտ էր, որը ցանկանում էր ազատ արձակել Հիսուսին և ինչի համար կրկին դիմեց ժողովրդին՝ կրկին լսելով հետևյալ աղաղակը՝ խա՛չը հանիր, խա՛չը հանիր Նրան (Ղուկ. 23:21): Նման պարագաններում անհրաժեշտ է ամրապնդել հավատը, քաջություն դրսևորել՝ չվախենալու ընթանալ մարդկային կործանարար կրքերի հոսքին հակառակ: Անհրաժեշտ է հիշել Պողոս առաքյալի հետևյալ խոսքերը. «Եթե մարդկանց սիրաշահելու հետևից ընկնեի, ապա կդադարեի Քրիստոսի ծառա լինելուց» (Գաղ. 1:10): Երանելի Օգոստինոսն ուսուցանում է, որ որքան մարդ միաձուլվում է այս աշխարհին, այնքան նմանվում է նրան և ավելի քիչ օգտակար է լինում նրան: Աշխարհին հաճո մարդիկ վերածվում են աղի, որ կորցրել է իր ուժը և դեն նետվել՝ մարդկանց կողմից ոտնահարվելու համար (Մատթ. 5:13):

Ս. Հովհան Ոսկեբերանը, քրիստոնյաների ուշադրությունը դարձնելով Զակքեոսի ցանկությանը, ասել է. «Նայի՛ր Զակքեոսի ցանկությանը, որ կարճ էր հասակով, բայց հոգով մեծ, փորձեց տեսնել Հիսուսին, որ երկնայինը շնորհեց մարդկանց, փորձեց տեսնել հրեշտակների Արարչին և ճշմարտության Արեգակին: Ինչ աստվածային սեր և բարի ցանկություն, որ բարձրացնելով նրան երկրից, ստիպեց ծառ բարձրանալ: Քրիստոսին տեսնելով՝ նրա սերն ավելի բորբոքվեց, նա մաքսավորից դարձավ նախանձախնդիր, անհավատից՝ հավատավոր»:

Զակքեոսն առաջինը չէր, որ տեսավ Փրկչին: Քրիստոս Իր հոգևոր տեսողությամբ շատ ավելի վաղ տեսավ նրան: Խորաթափանց Աստված տեսնում է այն ժամանակ, երբ մարդն անգամ տեղյակ չէ: Մինչ մարդը փնտրում է Նրան, Նա արդեն Իրեն փնտրողի կողքին է և նայում է նրան: Եթե մարդն իր հայացքն ուղղի դեպի Տերը, ապա Նա կհայտնվի և կկանչի նրան իր անունով և կասի՝ այսօր Ես պետք է քո տանը գիշերեմ:

Նշենք, որ հետագայում Զակքեոսը, հետևելով Քրիստոսի առաքյալներից Պետրոսին, նրա կողմից նշանակվեց Կեսարիայի եպիսկոպոս և հավատարմորեն ծառայելով Տիրոջը՝ խաղաղությամբ ննջեց:

 

Կազմեց Կարինե Սուգիկյանը

 

23.02.23
Օրհնությամբ ՝ ԱՀԹ Առաջնորդական Փոխանորդ Տ․ Նավասարդ Արքեպիսկոպոս Կճոյանի
Կայքի պատասխանատու՝ Տեր Գրիգոր քահանա Գրիգորյան
Կայքի հովանավոր՝ Անդրանիկ Բաբոյան
Web page developer A. Grigoryan
Բոլոր իրավունքները պաշտպանված են Զորավոր Սուրբ Աստվածածին եկեղեցի 2014թ․