Հարց 1․ Ի՞նչ է քրիստոնեական հավատքը:
Խոստովանել, ճանաչել և հավատալ Ամենասուրբ Երրորդությանը՝ Հորը, Որդուն և Սուրբ Հոգուն որպես երեք Անձնավորություն, մեկ Էություն, մեկ Բնություն, մեկ Աստված և մեկ Աստվածություն, որ երևացող և աներևույթ արարածների Արարիչն է: Հարկ է նաև հավատալ Քրիստոսի մարդեղությանը՝ ըստ Հավատամքի տասներկու կետերի: Ինչպես սուրբ Ներսես Շնորհալին է նշում իր «Ընդհանրական նամակում»՝ հավատքը մեկ անուն, սակայն կրկնակի զորություն ունի, որոնցից առաջինը դավանական հավատքն է, այսինքն՝ Սուրբ Երրորդության խոստովանությունը, որը յուրաքանչյուր ոք ստացել է ավազանի մկրտության ժամանակ:
Հարց 2․ Որտե՞ղ կարող ենք գտնել քրիստոնեական հավատքի ճշմարտությունը:
Աստվածաշունչ Սուրբ Գրքում՝ Հին և Նոր Կտակարաններում: Քրիստոս ասում է. «Քննեցե՛ք Գրքերը..․. այդ Գրքերն իսկ վկայում են Իմ մասին» (Հովհ. 5։39):
Հարց 3․ Սուրբ Գիրքն ինչո՞ւ է «Աստվածաշունչ» կոչվում:
Քանի որ այն Սուրբ Հոգու ներշնչումով է գրվել և ոչ թե մարդկային իմաստությամբ: «Մարգարեությունը ոչ թե ըստ մարդկանց կամքի տրվեց երբևէ, այլ Սուրբ Հոգուց մղված է, որ խոսեցին Աստծու սուրբ մարդիկ» (Բ Պետր. 1։21):
Հարց 4․ Աստվածաշունչ գիրքն ովքե՞ր են գրել:
Հին Կտակարանը գրել են մարգարեները. «Աստված բազմապիսի ձևերով և այլազան օրինակներով նախապես խոսեց մեր հայրերի հետ մարգարեների միջոցով»: Իսկ Նոր Կտակարանը գրել են առաքյալները. «Ձեր մաքուր մտքերն եմ արթնացնում հիշեցման համար. հիշեցե՛ք սուրբ մարգարեների կողմից նախապես ասված պատգամները, ինչպես նաև ձեր առաքյալների կողմից ասված Տիրոջ և Փրկչի պատվիրանները» (Բ Պետ. 3։1):
Հարց 5․ Աստվածաշունչը քանի՞ գրքից է բաղկացած:
Հին Կտակարանը կազմված է քառասունութ գրքից, որոնք են՝
Իսկ Նոր Կտակարանը բաղկացած է քսանյոթ գրքից: Դրանք են՝
Հարց 6․ Ո՞վ է քրիստոնեական հավատքի հիմնադիրը:
Քրիստոնեական հավատքի հիմնադիրը մեր Տեր Քրիստոս եղավ՝ Իր գործունեությամբ և ուսուցումներով. «Հիսուս շրջում էր Գալիլիայի բոլոր կողմերը, ուսուցանում էր նրանց ժողովարաններում և քարոզում էր Արքայության Ավետարանը (Մատթ. 4։23): «Առաջին պատմությունը գրի առա..․. այն բոլոր բաների մասին, ինչ Հիսուս սկսեց անել և ուսուցանել (Գործք 1։1):
Հարց 7․ Ովքե՞ր եղան Քրիստոսի վարդապետությունը քարոզողները:
Առաքյալները, որոնք Քրիստոսի պատգամի համաձայն գնացին ու ողջ աշխարհով մեկ քարոզեցին բոլոր ազգերին՝ մկրտելով նրանց Հոր, Որդու և Սուրբ Հոգու անունով. «Գնացե՛ք ուրեմն աշակերտ դարձրե՛ք բոլոր ազգերին, նրանց մկրտեցե՛ք Հոր և Որդու և Սուրբ Հոգու անունով» (Մատթ. 28։19):
Հարց 8․ Մեր հավատքն ինչո՞ւ է «քրիստոնեական» անվանվում:
Քանի որ Քրիստոս նախ Ինքը քարոզեց փրկության ավետիսը և Ինքն Իր մասի՛ն քարոզեց, ու ըստ այդմ էլ աշխարհի փրկությունը Քրիստոսի հանդեպ հավատքի միջոցով էր: Ուստի և Քրիստոս Իր հետևորդներին ասաց. «Ուսուցանեցե՛ք նրանց պահել այն բոլորը, ինչ որ ձեզ պատվիրեցի» (Մատթ. 28։20), և նրանց «առաքյալներ» կոչեց. «Կանչեց Իր աշակերտներին, որոնց և առաքյալներ անվանեց» (Ղուկ. 6։13):
Հարց 9․ Հավատացյալներին «քրիստոնյա» անվանումը որտե՞ղ է տրվել:
Անտիոք քաղաքում, որտեղ առաքյալներն իրենց քարոզությանն աշակերտողներին «քրիստոնյա» կոչեցին. «Ու նրանք երկուսով մի ամբողջ տարի հավաքվում էին եկեղեցու մեջ և ուսուցանում էին շատ շատերին: Եվ առաջին անգամ Անտիոքում էր, որ աշակերտածներին «քրիստոնյաներ» անվանեցին (Գործք 11։26):
Հարց 10․ Ի՞նչ ենք հասկանում «քրիստոնյա» ասելով:
Քրիստոնյան Քրիստոսին և Նրա Ավետարանի ճշմարտությանը հետևող այն հավատացյալն է, որը մկրտվում և հավատում է Քրիստոսին («Ով Նրան հավատում է, չպիտի դատապարտվի»)՝ այդ հավատքին միացնելով նաև բարի գործերը («հավատքն առանց գործերի մեռած է»):
Հարց 11․ Որտե՞ղ է հստակորեն սահմանվում քրիստոնեական ողջ հավատքը:
Նիկիայի հանգանակում, որտեղ ամրագրված են հավատքի տասներկու հիմնադրույթները, որ դավանում է մեր Հայաստանյան Եկեղեցին:
Հարց 12․ Հավատքի հիմնադրույթներն ինչո՞ւ են տասներկուսը:
Քանի որ, ըստ ավանդության, Քրիստոսի տասներկու առաքյալներից ամեն մեկը մի հիմնադրույթն է սահմանել որպես հավատքի հիմնասյուն, և այդ հիմնադրույթներից որոշներն Իր տնօրինության ժամանակ Քրիստոս քարոզեց, որոշներն էլ անձամբ գործադրեց: Այդ հիմնադրույթներն առաքյալների կողմից սահմանվել են ըստ հետևյալ կարգի.
Հարց 13․ Հավատքի հիմնադրույթներն ինչո՞ւ են «հանգանակ» կոչվում: Ի՞նչ է նշանակում «հանգանակ»:
Առաքյալների կողմից սահմանված հավատքի ամեն մի հիմնադրույթը մեկ տեղում ժողովելու պատճառով է կոչվում «հանգանակ»: Այդ հիմնադրույթները որպես դաշինք և խորհրդանշան իրար միացնելու, այդ սահմանումների միաբանության համար է, որ «հանգանակ» անունն է օգտագործվում:
Հարց 14․ Որո՞նք են «հանգանակ»-ի մեջ առկա հավատքի տասներկու հիմնադրույթները:
Աբել արք. Մխիթարյան, «Քրիստոնեական հավատքի դասագիրք», հատոր առաջին, Սուրբ Էջմիածին, 1874թ.
Արևելահայերենի վերածեց Գևորգ սրկ. Կարապետյանը