Սաղմոս ՃԻԸ

Աստիճանների օրհներգություններ

Վերադարձի ժամանակ շրջակա ազգերը հարձակվեցին հրեաների վրա և այդտեղ էլ կործանվեցին, որի մասին էլ մարգարեն երգելով՝ ասում է.

1. Բազում անգամ մարտեան ընդ իս ի մանկութենէ իմմէ, ասասցէ Իսրայէլ:

2. Բազում անգամ մարտեան ընդ իս ի մանկութենէ իմմէ, և ինձ ոչ յաղթեցին:

Մանկությունիցս ի վեր բազում անգամ մարտնչեցին իմ դեմ, - թող Իսրայելն ասի: Մանկությունիցս ի վեր բազում անգամ մարտնչեցին իմ դեմ, բայց չհաղթեցին ինձ:

Բազում անգամներ՝ Եգիպտոսից ելնելու ժամանակ, ու թեև բազում անգամներ հաղթեցին, սակայն չկարողացան ոչնչացնել, և չեն կարող գցել փառքից ու պատվից, քահանայությունից, թագավորությունից, մինչև որ գա Քրիստոսը, և լիրբը՝ նրա վրա կատաղած [այսինքն՝ սատանան՝ կատաղությամբ խաչի մահվան մատնելով նրան]:

3. Զթիկունս իմ հարին մեղաւորք, ընդ երկար արարին զանօրէնութիւնս իւրեանց:

Մեղավորներն հարվածեցին իմ թիկունքին, երկար ժամանակ գործեցին անօրինությունն իրենց:

Սիմաքոս [թարգմանում է]՝ մկաններս մաշեցին, Թեոդիտոն՝ լայնացրեցին, որով ցույց է տալիս ձգելը՝ լայնացնելն ու մաշեցելը, այսինքն՝ լայնացնելով և մաշելով նրանցից հանեցին մարմնավոր բարիքները: Նաև թիկունքին ասելով նկատի ունի գաղտնի հափշտակելը, որ թիկունքից եկան, այլ ոչ թե դիմացից, ինչպես որ Տիրոջ մոտ հանդգնեցին [գալ]՝ չնալեյով աստվածության երեսին, նրա, ով կամավորապես թիկունքը հարվածներին հանձնեց, իսկ երեսը՝ ապտակների, ըստ Եսայու մարգարեի (տե՛ս Ես. 50:6): Երկար ժամանակ գործեցին անօրինությունն իրենց. եգիպտացիները իսրայելացիներին տանջելով երկու հարյուր տարի, իսկ բաբելոնացիները՝ յոթանասուն տարի: Հրեաներն էլ մարգարեների արյունը խառնելով Տիրոջ սպանության հետ՝ բավականին երկարաձգեցին իրենց անօրինությունները: Նաև հեթանոսները բավական երկար ժամանակ տանջեցին սրբերին, ինչպես նախ մակաբայեցիներին, իսկ հետո՝ Քրիստոսի վկաներին՝ թիկունքից հարվածելով և չարչարելով բազմացրեցին իրենց մեղքերը:

4. Տէր արդար է, և խորտակէ զուլն մեղաւորաց:

5. Ամաչեսցեն և յետս դարձցին ամենեքեան, ոյք ատեն զՍիովն:

Տերն արդար է, մեղավորների լուծը նա կխորտակի: Ամոթահար կլինեն ու ետ կդառնան բոլոր նրանք, ովքեր ատում են Սիոնը:

Մյուս թարգմանիչները մեղավորների վիզն ու մանյակն են ասում: Տերն արդար դատավոր է, հատուցում է՝ կտրելով թագավորների վզերը, այսինքն՝ զորքը, որոնք թագավորներին բարձրացրած՝ կրում են որպես գլուխ, ինչպես խորտակվեց Սենեքերիմի զորքը և նրանց տան կուռքերի գլուխները: Ասորերենում ասվում է. «Տերը խորտակելու է մեղավորների ոստերը», մեղավորները դևերն են, իսկ ոստերը՝ նրանց մեջ բուսնած հեթանոսները, նախ սրանց, իսկ հետո ոստերին է ուղարկում դեպի հուր, քանզի նախ պետք է ազգ ազգի դեմ դուրս գա, և թագավորները թագավորների վրա, սով, համաճարակ և [այսպես պետք է] սպառվեն ու խորտակվեն մեղավորների պարանոցն ու ոստը: Ամոթահար կլինեն նրանք, ովքեր ատելությամբ Երուսաղեմի վրա եկան, և ովքեր ատում են եկեղեցին, հալածող թագավորները ամոթահար ետ դարձան, նաև նրանք, ովքեր ատում են առաքինությունը, որը տանում է դեպի վերին Սիոն:

6. Եղիցին նոքա որպէս խոտ տանեաց, որ մինչչև ի բառն եկեալ չորացաւ:

Նրանք կլինեն տանիքի խոտի պես, որ չորանում է դեռ չհնձած:

Մարդու օրերը խոտի պես են, որով ցույց է տալիս հեշտությամբ անցնելը, սակայն նրանք կրկնակի վճիռ ունեն՝ անմիջապես կործանման, քանզի տանիքում աճած խոտ են, ինչպես որ Պաղեստինում էին տանիքների վրա աճում, այլ ոչ թե հյուսիսային կողմերում, ուստի և նրանք այնտեղ չորանալու են Աստծու բարկությունից՝ դեռ իրենց օրհասը չեկած:

7. Ուստի ոչ ելից զբուռն իւր հնձօղն, և ոչ զգիրկս իւր, որ զորայն ժողովէր:

8. Ոչ ասացին ամենեքեան, ոյք անցանէին առ նոքօք, թէ օրհնութիւն Տեառն ընդ ձեզ է, և օրհնեցաք զձեզ յանուանէ Տեառն:

Դրանով հնձվորն իր բուռը չի լցնի, ոչ էլ խուրձ կապողն՝ իր գիրկը:

Նրանց կողքից անցնողները չեն ասի՝ «Տիրոջ օրհնությունը ձեզ վրա լինի, և օրհնյալ լինեք Տիրոջ անունով»:

Սովորություն է Տիրոջ անվամբ աշխատավորներին օրհնելը, երբ տեսնում են վարսագեղ արտերը՝ առատ ցորենով և հատիկներով. «Այդպիսի մարդուն բարի է վաստակելը», «Օրհնյալ եք դուք Տիրոջ կողմից»: Այլև հնձողները հրեշտակներն են, ինչպես Տերն ասաց, ովքեր պահանջելով արդարների հոգիները, իրենց բռերն ու գրկերը լցնում են նրանց բարի գործերով, որոնք էլ հավաքելով՝ տանում են որպես նվեր երկնավոր Թագավորին: Նույնպես և աշխարհի վերջում Աստծուց ստանալով բարիքներն ու հաղթանակի պսակը՝ լի գրկով՝ շատ լավերին և բռով՝ սակավ արդարներին, և այդպիսի ուղիով անցածները՝ հրեշտակներն ու արդարները երանությամբ օրհնելու են նրանց ի փառս Հոր Աստծու: Այդպես չեն լինի անարմատները, երաշտից չորացածներն ու շուտ թառամածները, նոսր հող ունեցողներն ու հնձած հասկերի մնացորդները, ովքեր կա՛մ չստացան Տիրոջ անունը քրիստոնեությամբ, կա՛մ ստացան, սակայն կոչմանն արժանի չմնացին:

 

 

Վարդան Արևելցի, Մեկնութիւն Սաղմոսացն Դաւթի, Էջմիածին, 1797 թ.

Գրաբարից թարգմանեց Գայանե Թերզյանը

04.05.20
Օրհնությամբ ՝ ԱՀԹ Առաջնորդական Փոխանորդ Տ․ Նավասարդ Արքեպիսկոպոս Կճոյանի
Կայքի պատասխանատու՝ Տեր Գրիգոր քահանա Գրիգորյան
Կայքի հովանավոր՝ Անդրանիկ Բաբոյան
Web page developer A. Grigoryan
Բոլոր իրավունքները պաշտպանված են Զորավոր Սուրբ Աստվածածին եկեղեցի 2014թ․