Հակոբոս 1.6-7

6. Բայց խնդրեսցէ ասէ՝ հաւատովք, և մի՛ երկմտիցէ:

Միայն թե նա հավատով թող խնդրի և թող չերկմտի:

Ամեն ինչում մեզ հավատք է պետք և ոչ միայն սոսկ հավատք, այլ մաքուր և ջերմեռանդ հավատք, որի օրինակը մեր Տերը ցույց տվեց՝ ասելով. «եթե մանանեխի հատիկի չափ հավատ ունենաք, այս լեռանը կասեք՝ տեղափոխվի՛ր այստեղից այնտեղ, և կտեղափոխվի. և որևէ բան ձեզ համար անհնարին չի լինի» (Մատթ. 17:19): Եվ նորից ասում է, թե ինչ էլ որ խնդրեք հավատքով և չերկմտեք, կտրվի ձեզ իմ Հորից (հմմտ. Մատթ. 18:19): Թվում է, թե հենց այս հավատքի մասին է խոսում այս երանելին. հավատով թո՛ղ խնդրի, ասում է, և թող չերկմտի:

Հավատով թող խնդրի ասելով ցույց է տալիս Աստծո զորությունն ու անսահման գթությունը, իսկ չերկմտելը մարդու առաքինության և Աստծո հանդեպ ունեցած սիրո նշանն է, ինչն առավելություն է նշանակում: Երկմտելը, ասում է, խնդրանքի հանդեպ տարակուսանքն է՝ կստանամ արդյո՞ք, թե՝ ոչ, իսկ չերկմտելը հավատալն ու վստահելն է՝ հուսալով, որ աչքաթող չի անի իր խնդրածը: Այս մտադրությամբ էլ երանելի Պողոսը պատվիրում է աղոթքի կանգնել առանց բարկությանը և երկմտության (տե՛ս Ա Տիմ. 2:8):

Տեսնում ես, որ ամեն տեղ երկմտությունը և աստվածային [գործերը] քննելը հանդիմանվում է, քանզի քրիստոնյան ամեն ինչ հավատքով է սահմանում, այլ ոչ թե քննությամբ է իմանում: Նման ձևով պետք է և վայել է մեզ հավատքով խնդրել Աստծուց և նրա վրա հույս դնել, այլ ոչ թե քննել ստանալու կերպը, քանզի հավատալն ու հավանություն տալը ծառայի գործ է, իսկ քննելը՝ դատավորի և օրենսդրի:

Արդ, ապա ինչո՞ւ թողնելով ծառայի կերպարանքը՝ օրենսդրի համար դատավոր և քննիչ ես դառնում, քննելով նրա կամքը, ով Տերն է տալու և վերցնելու, որին պարտք ես սրանով և այսպես վճարել. հավատով խնդրել և չերկմտել, ինչպես սուրբգրային վարդապետները և նրանք, ովքեր այս նույն մտքին են:

Զի որ երկմիտն է, ասէ՝ նման է հողմակոծծեալ և տատանեալ ալեաց ծովու:

Ով երկմիտ է, նման է ծովի հողմակոծ և տարուբերվող ալիքներին:

Ասաց, թե հավատով խնդրեք և մի՛ երկմտեք, ապա մեր առջև մեծ օրինակ է բերում՝ ցույց տալու համար երկմտության անարժանությունը: Ինչպես որ ծովը քանի դեռ հանդարտ է, դիտողների համար գեղեցիկ և վայելուչ է երևում, հատկապես, երբ բարեխառն օդով, հանդարտ ալիքներով մեղմորեն ափին է գալիս և իր ծաղկանման դեմքն է ցույց տալիս անցորդներին և ուրախությամբ տանում է նավավարներին ո՛չ թե պատերազմ և խռովություն հարուցելով հարևանների հանդեպ, այլ հանդարտ և հեզ շարժումներով բոլորի առջև իրեն զվարթերես է ցույց տալիս: Իսկ երբ սկսվում են սաստիկ քամիները, ապա ամեն ինչ կերպարանափոխվում է, հանդարտ և խաղաղ բնությունը վայրենանում է, լեռնաձև ալիքներ է առաջացնում՝ միմյանց վրա կուտակելով, և դիտողների առջև խոժոռ և տրտում է երևում և ալիքների ձայնի գոչյունից մարդկանց սրտերը սկսում են դողալ, և նա անընդհատ շարժվում է և ծփում: Նման կերպ նաև երկմիտը խնդրելու վայրում Աստծո առջև կանգնած, ինչպես հանգիստ և խաղաղ նավահանգիստ՝ ձեռքն առած աղոթքի ղեկը, հավատարմության արժանի խոսքերով է խոսում Աստծո հետ՝ տեսնողներին ցանկալի և ուրախություն՝ հրեշտակներին, մեր կյանքի համար հոգատար և Աստծուն սիրելի: Այնուհետև երկմտության պատճառով հուզվելով ուժգին քամու պես կուտակված խորհուրդներից և շփոթվելով մտքերից, թե կարող է արդյո՞ք ստանալ իր խնդրածը, ծովի օրինակով, չի կարողանում Աստծո միջոցով հաստատվելով՝ նավահանգիստ հասնել: Դրա համար էլ ասում է.

7. Մի՛ ակնկալցի մարդ այն առնուլ ինչ յԱստուծոյ:

Այդպիսի մարդը թո՛ղ չակնկալի Աստծուց որևէ բան ստանալ:

Ո՜ մեծագույն պատիժ, ո՜ անհաղթահարելի աղետ, ո՞վ միանգամից այս վճիռը կայացրեց և ողբալի ձայնով ասաց. այդպիսի մարդը թող չակնկալի Աստծուց որևէ բան ստանալ:

Սարսափե՛նք, սիրելիներս, աղաչում եմ, սարսափե՛նք և առավել ևս երկյուղե՛նք, որպեսզի այսպիսի սարսափելի դատաստանի չհանդիպենք: Հեռու մնանք երկմտությունից, որն անհավատության մայրն է և հավատանք իսկապես Աստծո խոստմանը, ինչպես որ վայել է հավատալ, որպեսզի մենք էլ չլսենք Սուրբ Գրքի այս խոսքերը, թե. այդպիսի մարդը թող չակնկալի Աստծուց որևէ բան ստանալ:

Տեսնո՞ւմ ես, որ անմխիթարելի և տրտմությամբ լի են այս սպառնալիքները, քանզի չասաց, թե այսինչ բանն արեք, իսկ այսինչ բանը մի՛ արեք, այլ երբեք, ասում է թող չակնկալի, այսինքն՝ թող չխաբի ինքն իրեն, թե կարող է ստանալ այն, ինչն անհնար է ստանալ:

Արդարև, ինչպես կարող է հավատացյալը գալ Աստծո առաջ և նրանից ինչ-որ բան խնդրել, սակայն անհավատի և Աստծո խնամատարությանն անտեղյակի պես երկմտել, թե կստանա՞ նրանից, սա ապացույց է մեծագույն հիմարության:

Եվ արդ, մեզանից ո՞վ լաց չի լինի և չի ողբա, քանզի ամբողջովին թշվառանում ենք՝ ծուլանում աղոթելիս և երկմտում խնդրելիս, հատկապես որ ամբողջովին անարժան ենք և զանազան աղտեղություններով ապականված. աչքով, լեզվով, ականջներով և ձեռքերով և առանց արտասուքներով լվացվելու և խոստովանությամբ մաքրվելու անպատկառությամբ Աստծո առջև կանգնելով՝ նրանից ինչ-որ բան ենք խնդրում, այդ պատճառով էլ ասաց. այդպիսի մարդը թող չակնկալի Աստծուց որևէ բան ստանալ:

 

 

Երանելի Սարգիս Շնորհալի հայոց վարդապետի՝ իմաստասերի և քաջ հռետորի, Մեկնություն կաթողիկե յոթ թղթերի, Կոստանդնուպոլիս 1826-1828

Գրաբարից թարգմանեց Գայանե Թերզյանը

01.11.18
Օրհնությամբ ՝ ԱՀԹ Առաջնորդական Փոխանորդ Տ․ Նավասարդ Արքեպիսկոպոս Կճոյանի
Կայքի պատասխանատու՝ Տեր Գրիգոր քահանա Գրիգորյան
Կայքի հովանավոր՝ Անդրանիկ Բաբոյան
Web page developer A. Grigoryan
Բոլոր իրավունքները պաշտպանված են Զորավոր Սուրբ Աստվածածին եկեղեցի 2014թ․