Որքան շատ է մարդ տրտնջում, այնքան ավելի է իրեն կործանում

«Սիրելով Աստծուն, ընդունելով Նրա մեծագույն Զոհաբերությունն ու բարիքները, ինչպես նաև գիտակցաբար ստիպելով ինքն իրեն ընդօրինակել սրբերին՝ մարդն արագորեն սրբագործվում է՝ դառնում է խոնարհ, զգում է իր կյանքի անվայելուչ լինելն ու իր անշնորհակալ վերաբերմունքն Աստծո նկատմամբ»

- Հա՛յր, որտեղի՞ց է սկսվում տրտունջն ու ինչպե՞ս կարելի է խուսափել դրանից:

- Տրտունջի պատճառը սեփական դժբախտության զգացումն է, իսկ դրանից կարելի է ազատվել Աստծուն փառաբանելու շնորհիվ: Տրտունջը տրտունջ է ծնում, իսկ փառաբանությունը՝ փառաբանություն: Եթե մարդը, դժվարությունների հանդիպելով, չի տրտնջում, այլ՝ փառաբանում է Աստծուն, ապա սատանան պայթում է (չարությունից) և գնում է մեկ ուրիշի մոտ, ով տրտնջում է, որպեսզի նրան էլ ավելի տհաճություններ պատճառի: Չէ՞ որ որքան շատ է մարդը տրտնջում, այնքան շատ է իրեն կործանում: Չարը երբեմն դարանակալում է մեզ և սովորեցնում է ոչնչից գոհ չլինել, այն պարագայում, երբ մեզ հետ պատահող ամեն բան կարելի է հոգևոր ուրախությամբ և փառաբանությամբ ընդունել, և Աստծո օրհնությունը ստանալ: Սուրբ Լեռից մի վանական գիտեմ: Եթե անձրև սկսի ու դու նրան ասես. «Նորից անձրև եկավ», ապա նա կսկսի. «Հա՜, գալիս է ու գալիս: Շուտով կփտենք այս խոնավությունից»: Եթե անձրևը շուտով դադարի ու դու նրան ասես. «Անձրևը կտրվեց», ապա նա կպատասխանի. «Մի՞թե սա անձրև էր: Նման անձրևներից ամեն ինչ կչորանա...»: Չես կարող ասել, թե այս մարդու գլխում ինչ-որ բան այն չէ: Ո՛չ: Ուղղակի նա սովոր է փնթփնթան լինել: Մարդը սթափ միտք ունի, սակայն անմիտի պես է մտածում:

Տրտունջի մեջ անեծք կա: Այսինքն, տրտնջացող մարդը նույնն է, թե անիծում է ինքն իրեն, իսկ հետո Աստծո ցասումն է գալիս նրա վրա: Էպիրում երկու հողագործի էի ճանաչում: Մեկն ընտանիք ուներ, երկու ոչ մեծ հողակտոր, և ամեն բան Աստծուն էր վստահում: Աշխատում էր որքան կարող էր՝ չտանջելով իրեն հոգեկան անհանգստությամբ: «Ինչ կհասցնեմ, կհասցնեմ»,- ասում էր նա: Երբեմն նա չէր հասցնում խոտը հավաքել ու այն փտում էր անձրևի տակ, երբեմն քամին ցաքուցրիվ էր անում դեզերը, սակայն նա ասում էր. «Փա՜ռք Քեզ, Տեր», և նրա մոտ ամեն բան լավ էր: Մյուսը շատ հող, կով և այլն ուներ: Երեխա չուներ: Եթե հարցնեիր այդ մարդուն. «Ինչպե՞ս են գործերդ»,- ապա նա պատասխանում էր. «Է՜հ, ի՞նչ գործեր, ավելի լավ է չհարցնես»: Նա երբեք չէր ասում. «Փա՜ռք Աստծո», այլ միշտ տրտնջում էր ու փնթփնթում: Եվ դուք միայն տեսնեիք. մեկ նրա կովն էր սատկում, մեկ՝ մի այլ տհաճ դեպք էր պատահում, հետո էլի ինչ-որ բան... Այդ մարդն ամեն ինչ ուներ, սակայն չէր բարգավաճում:

Այդ պատճառով էլ ասում եմ, որ փառաբանությունը (գոհունակությունը) մեծ բան է: Աստված մեզ օրհնություններ է տալիս, սակայն կճաշակենք դրանք, թե ոչ՝ կախված է մեզանից: Սակայն ինչպե՞ս կճաշակենք, եթե օրինակ՝ Աստված մեզ բանան է տալիս, իսկ մենք սկսում ենք մտածել ավելի համեղ ուտելիքի մասին, որն ասենք մի ինչ-որ միլիոնատեր է ուտում: Գիտե՞ք, թե որքան մարդիկ մի չոր հացի կտոր ուտելով՝ օր ու գիշեր փառաբանում են Աստծուն և սնվում են երկնային քաղցրությամբ: Այդ մարդիկ հոգևոր նրբազգացություն են ձեռք բերում և հասկանում են, երբ Աստծո Աջն սկսում է իրենց շոյել: Իսկ մենք դա չենք հասկանում, որովհետև մեր սիրտը ճարպակալել է և մեզ ոչինչ չի բավարարում: Մենք չենք հասկանում, որ երջանկությունը հավերժության հետ կապ ունի, այլ ոչ թե՝ ունայնության:

 

 

Պաիսիոս Աթոսացու «Ընտանեկան կյանք» գրքից

Ռուսերենից թարգմանությունը՝ Էմիլիա Ապիցարյանի

 

 

23.05.24
Օրհնությամբ ՝ ԱՀԹ Առաջնորդական Փոխանորդ Տ․ Նավասարդ Արքեպիսկոպոս Կճոյանի
Կայքի պատասխանատու՝ Տեր Գրիգոր քահանա Գրիգորյան
Կայքի հովանավոր՝ Անդրանիկ Բաբոյան
Web page developer A. Grigoryan
Բոլոր իրավունքները պաշտպանված են Զորավոր Սուրբ Աստվածածին եկեղեցի 2014թ․