22 Նոյեմբեր, Ուր, Հինանց պահքի Ե օր

Արդյո՞ք Հովսեփը հորի մեջ եղած ժամանակ լացեց և աղաչեց իր եղբայրներին:

Այո՛, լացեց և աղաչեց, ինչպես որ հետո խոստովանեցին նրա եղբայրները (Ծննդ. 42:21):

Մի՛ լացիր, ո՛վ Հովսեփ, քո եղբայրները քեզ հորը գցեցին, սակայն քեզ ստեղծող Աստված շուտով քեզ կհանի այնտեղից. մի՛ կարծիր, թե դու՝ մատղաշ պատանյակդ, միայնակ իջար փոսի մեջ, այլ երկինքն ու երկիրը արարող Էակն էլ է քեզ հետ մեկտեղ (Իմաստ. 10:13): Քանի որ Հովսեփի սերը Աստծո վրա էր կենտրոնացած՝ Աստված նրան միայնակ չի թողնում: Արդյոք Հովսեփը հորի մեջ ի՞նչ է մտածում, ինքը իր վրա ողբո՞ւմ է, թե՞ հոր մասին է մտածում, կամ եղբայրների վրա է ցավում, որոնք մեծ մեղք գործեցին:

Քանի որ իրենց զրկողների համար կարեկցելով չար ճանապարհներից դառնալու համար աղոթելը սրբերի սովորությունն է, ինչպես որ սուրբ Ստեփանոսը և Հակոբոս Տեառնեղբայրը իրենց սպանողների համար աղոթում էին, որ Աստված ների նրանց հանցանքները:

Դու Աստծո գաղտնի դատաստանին նայիր. մինչ Հովսեփը հորի մեջ էր, եղբայրները մեծ խնջույք սարքած՝ իրենց զվարճությանն էին հետամուտ լինում, սակայն Ռուբենը մի կողմ է քաշվում, որպեսզի ապա գաղտագողի դուրս հանի և ազատի: Եվ որովհետև Հովսեփի նկատմամբ սահմանված վճիռը գործադրվելով՝ Քրիստոսի օրինակը պիտի լիներ, քանի որ հրաշքով նույն պահին մի վաճառականների քարավան էր գնում Եգիպտոս: Հուդայի մտքում մի նոր գաղափար է հղանում, և առաջարկում է եղբայրներին՝ ասելով. «Մեր եղբորը հորի մեջ սպանելու փոխարեն, ավելի լավ է այս Եգիպտոս գնացող վաճառականներին վաճառենք»: Եղբայրները համաձայնվում են, իսկույն հանում են հորից և որպես գերի քսան դահեկանով վաճառում (Ծննդ. 37:28):

Հետո Ռուբենը գալով և Հովսեփին հորում չգտնելով, օձիքը պատռելով լաց է լինում, քանի որ չգիտեր, որ հորից հանել և վաճառել են, ուստի, երբ եղբայրներից խնդիրը կամ իրողությունը իմացավ՝ նա էլ լռեց:

Կարևոր է իմանալ, որ թեև որպես գերի վաճառեցին Հովսեփին, ի՞նչ զարմանք, որ նա չհայտնեց, որ գերի չէ, որովհետև եթե վաճառականները իմանային՝ չպիտի գնեին: Ուրեմն Հովսեփը հանձն է առնում գերի լինել, որպեսզի իր եղբայրների ձեռքով չսպանվի:

Այստեղ պիտի լավ խորհրդածես. մի՛ կարծեք, թե աշխարհի վրա ամեն չարիք ու նեղություն մարդկանց մեղքի համար է, այլ շատ անգամ դրանք Աստծո կողմից են տնօրինվում՝ Իր իմաստուն և խորհրդավոր դատաստանի համեմատ աշխարհի կառավարության համար, երբեմն ընդհանրապես, երբեմն էլ մասնավորապես: Ընդունելով, որ այսպիսի պատահարների պատճառը միայն Աստծուն է հայտնի՝ մարդը պարտավոր է առանց գանգատվելու համբերությամբ տանել:

Ինչպես որ Հովսեփը, ոչ մի հանցանք չունենալով, որպես գերի վաճառվեց և գնող վաճառականներն էլ պարզապես իրենց նյութական շահի համար գործեցին, սակայն Աստված մի բարձրագույն նպատակի՝ այն է Եգիպտոսի իշխան կարգելու համար, կարգադրում և ուղարկում է նրան, ինչպես որ Հովսեփն էլ վերջում խոստովանում է Աստծո սույն հեռատես և խորհրդավոր տնօրինությունը:

 

Պողոս եպս. Ադրիանուպոլսեցի, «Զանազանութիւն հինգ դարուց», Հատոր Ա, Վաղարշապատ, 1902

Օրհնությամբ ՝ ԱՀԹ Առաջնորդական Փոխանորդ Տ․ Նավասարդ Արքեպիսկոպոս Կճոյանի
Կայքի պատասխանատու՝ Տեր Գրիգոր քահանա Գրիգորյան
Կայքի հովանավոր՝ Անդրանիկ Բաբոյան
Web page developer A. Grigoryan
Բոլոր իրավունքները պաշտպանված են Զորավոր Սուրբ Աստվածածին եկեղեցի 2014թ․