Պէտք չէ տրտնջալ բազմազաւակութեան համար

Սուրբ Գիրքը սովորեցնում է, թէ բազմազաւակութիւնը ծնողների համար Աստծու օրհնութիւնն է: «Տիրոջ ժառանգութիւնը նրա որդիներն են, որոնք նրա վարձն են, պտուղը նրա որովայնի: Ինչպէս նետերը հզօրի ձեռքում, այնպէս էլ որդիներն են անկեալների: Երանի՜ նրան, ով իր ուզածի չափ կ՚առնի այդ նետերից, երբ դարպասի մօտ իր թշնամիների հետ խօսելու լինի, նա ամօթով չի մնայ» (Սաղմ. 126, 4-5): Երանելի Դաւիթն ասում է. «Երանի՜ բոլոր նրանց, ովքեր վախենում են Տիրոջից եւ ընթանում նրա ճանապարհներով: Դու քո ձեռքի վաստակը պիտի ուտես. երանի՜ քեզ, դա լաւ պիտի լինի քեզ համար: Կինդ պիտի լինի վայելուչ որթատունկի պէս քո տան անկիւնում, որդիներդ՝ նորատունկ ձիթենու պէս քո սեղանի շուրջ: Ահա այսպէ՜ս պիտի օրհնուի ամէն մարդ, որ վախենում է Տիրոջից: Քեզ պիտի օրհնի Տէրը Սիոնից կեանքիդ բոլոր օրերին դու պիտի տեսնես բարութիւնը Երուսաղէմի: Դու պիտի տեսնես քո որդիների որդիներին» (Սաղմ. 127, 4-7): Իսկ Սողոմոն իմաստունն ասում է. «Ծերերի պսակն իրենց որդիների որդիներն են» (Առակ. 17, 6): Հին Կտակարանում որդեծնութեան օրհնութիւնն այնքան բարձր էր գնահատւում, որ չբերութիւնը մեծ դժբախտութիւն էր համարւում եւ համընդհանուր նախատինք էր բերում անզաւակ ամոլներին (տե՛ս Ծննդ. 16, 2: 30, 1: Ա. Թագ. 1, 6: Ես. 47, 9: Օսէէ 9, 14: Ղուկ. 1, 25): Սակայն ոչ բոլորն են գնահատում որդեծնութեան աստուածային այս օրհնութիւնը: Կան մայրեր ու հայրեր, ովքեր ոչ միայն շնորհակալ չեն Տիրոջը, որ իրենց երեխաներ ու թոռնիկներ է պարգեւել, այլ երբեմն տրտնջալով՝ իրենց դժգոհութիւնն են յայտնում Աստծուն՝ հառաչելով այն բանի համար, որ շատ երեխաներ ունեն, եւ իրենց վրդովմունքն ու դժգոհութիւնը թափում են իրենց երեխաների վրայ: Եւ այսպիսի դժգոհ ծնողները հիմնականում պատահում են աղքատ մարդկանց մէջ, որոնց համար ուժերից վեր է ապահովել մեծ ընտանիքը, երեխաներին տալ պատշաճ նիւթական ապահովուածութիւն եւ յաջողակ ապագայ կերտելու հնարաւորութիւն:

Բազմազաւակութեան համար Աստծու դէմ տրտնջալը մեծագոյն մեղք է: Դժգոհելով ու յուսախաբուելով բազմազաւակութիւնից՝ ծնողները վիրաւորում են Աստծուն՝ չգնահատելով Նրա օրհնութիւնները, ողորմածութիւնն ու գթութիւնը: Բողոքելով ու սրտնեղելով՝ նրանք նաեւ խիստ անարդար են գտնւում իրենց երեխաների նկատմամբ: Արդեօք մեղաւո՞ր են մանուկները, որ լոյս աշխարհ են գալիս: Ի՞նչ լաւ բան կարելի է ակնկալել մանուկներից, ովքեր չհասկանալով իրենց մեղքը, միայն լսում են մեղադրանքներ ու հայհոյանք, տեսնում անտարբերութիւն ու չարակամութիւն: Բազմազաւակութեան համար տրտնջալով, վիրաւորելով ու բարոյապէս վնասելով մանուկներին՝ դժգոհ ծնողները շատ անզգոյշ են գտնւում իրենք իրենց նկատմամբ: Նա, որ «ուտելիք է տալիս անասուններին եւ ագռաւի ձագերին, որոնք դիմում են իրեն» (Սաղ. 146, 9) երբէք չի թողնի առանց խնամքի Իր ողջամիտ արարածներին, եթէ միայն Նրան դիմենք աղօթքով: Տէրը, որ շատ երեխաներ է պարգեւում ծնողներին, տալիս է նաեւ կենսամիջոց ու սնունդ՝ պահպանելով նրանց բարեկեցութիւնը, եթէ միայն ծնողները փնտռում են Նրա օգնութիւնը: Խնամատար բազմազաւակ ծնողները, օգտուելով իրենց երեխաների սիրուց, չեն կարող չսփոփուել այն յոյսով, որ երբ ի վերջոյ ծերութեան ժամանակը գայ, երեխաների մէջ կը գտնեն իրենց հոգատար խնամակալներին: Բացի այս նիւթական նպաստից՝ ծնողներն իրենց երեխաներից արդարացիօրէն կարող են ակնկալել նաեւ հոգեւոր բարիքներ: Որքան շատ են երեխաները, այնքան շատ են Աստծու առաջ իրենց աղօթարարները: Սուրբ Գիրքը նշում է, թէ կինը որդեծնութեան համար է ապրում եւ որդեծնութեամբ է փրկւում: Ո՞ր դէպքում. եթէ ինքն ու իր երեխաները պարկեշտութեամբ մնան հաւատի, սիրոյ եւ սրբութեան մէջ (տե՛ս Ա. Տիմ. 2, 15): Բաւական տարօրինակ կը լինէր, եթէ «որդեծնութիւն» բառը հասկացուի որպէս պարզ «բազմացում», քանի որ այդ դէպքում ստացւում է, թէ փրկարար է նաեւ որեւէ հեթանոսական բազմացումը, որ հիմնուած է միայն սերնդագործութեան շարունակականութեան վրայ: Թէեւ, իհարկէ, բազմազաւակութիւնը լաւ է, բայց տեսնել այն որպէս կնոջ փրկութեան միակ հնարաւոր եւ անհրաժեշտ հոգեւոր գործօնը, ոչ միայն սխալ է, այլ նոյնիսկ վտանգաւոր: Ի վերջոյ, բոլոր մարդիկ էլ տարբեր են, եւ մարդկային հնարաւորութիւնները շատ սահմանափակ են. ոմանց համար բազմազաւակութիւնն իրօք իրագործելի է, իսկ ուրիշների համար գերծանրաբեռնուածութիւն է ու բոլորովին անհնարին: Բազմազաւակութիւնը լաւ է, երբ այն իմաստաւորուած է, երբ լցուած է ծնողական սիրով ու միեւնոյն ժամանակ հոգեւոր եւ ֆիզիկական ուժով ու կարողութեամբ: Բայց ցաւօք, պատահում է, որ բազմազաւակ ընտանիքներում երեխաները զրկուած են լինում ծնողական լիարժէք հարկաւոր սիրուց, հոգատարութիւնից եւ ուշադրութիւնից: Եւ յաճախ սա ոչ թէ այն պատճառով է, որ ծնողները վատն են, այլ պարզապէս նրանց ուժերն ու կարողութիւնները բաւարար չեն: Ուրեմն, ի՞նչ նկատի ունէր Պօղոս առաքեալը, երբ ասում էր, թէ կինը փրկւում է որդեծնութեամբ: Նա ասում է, թէ այդ կինը, որպէս քրիստոնեայ մայր, պէտք է հնարաւորինս մեծ ուժ ու խնամք ներդնի իր երեխաների հոգեւոր դաստիարակութեան մէջ։ Անկախ նրանից՝ մէ՞կ զաւակ ունի, թէ շատ, նա պատասխանատու է նրանց համար Աստծու առաջ ու պէտք է նրանց պարգեւի իր մայրական սիրոյ ողջ լիութիւնը պարգեւի: Բայց ինչպէ՞ս է այդ դէպքում փրկւում ամուլ եւ անզաւակ կինը: Նա փրկւում է Քրիստոսին հետեւելով, Նրա պատուիրանները, ամէնից առաջ սիրոյ պատուիրանը կատարելով. ճիշդ այնպէս, ինչպէս փրկւում է տղամարդը: Բայց ոմանք սխալ են մեկնաբանում Պօղոս առաքեալի խօսքը (Ա. Տիմ. 2, 15)՝ կարծելով, թէ կանայք դեռ պէտք է պարտադիր ծննդաբերեն: Սա անհեթեթութիւն է եւ երբէք չի կարող մեկնաբանուել այն իմաստով, թէ կինը պէտք է բացառապէս «վերարտադրողական մեքենայ» լինի, եւ իբր սրանում է Աստծու առաջ իր հիմնական վաստակը: Այնպէս որ բազմազաւակ ընտանիքների մայրերը պէտք չէ տրտնջան, այլ ընդհակառակը՝ ուրախանան ու շնորհակալութիւն յայտնեն Տիրոջը, որ որդեծնութեամբ իրենց հնարաւորութիւն է տրուած հասնելու անձնական փրկութեանը, քանի որ մանուկներին առաջնորդելով դէպի ճշմարիտ հաւատ եւ յաւիտենական փրկութիւն՝ նրանց միջոցով նախապատրաստում են իրենց փրկութիւնը: Հետեւաբար, որդեծնութիւնն ու մանուկների դաստիարակութիւնը սխրագործ արարքներ են, որոնք տանում են փրկութեան: Ծնողական սիրով եւ անձնազոհութեամբ, ինչպէս նաեւ մեր զաւակների աղօթքներով մարդասէր Տէրն Իր շնորհով եւ ողորմութեամբ մեր մեղքերին թողութիւն կը պարգեւի:

 

Գևորգ սրկ․ Գևորգյան

«Կինը Նոր Ուխտի Եկեղեցում» գրքից

 

29.11.24
Օրհնությամբ ՝ ԱՀԹ Առաջնորդական Փոխանորդ Տ․ Նավասարդ Արքեպիսկոպոս Կճոյանի
Կայքի պատասխանատու՝ Տեր Գրիգոր քահանա Գրիգորյան
Կայքի հովանավոր՝ Անդրանիկ Բաբոյան
Web page developer A. Grigoryan
Բոլոր իրավունքները պաշտպանված են Զորավոր Սուրբ Աստվածածին եկեղեցի 2014թ․