Գրքեր

Սատանան կառավարում է ունայնությամբ

- Հա՛յր, ինչո՞ւ են սատանային երբեմն «աշխարհակալ» անվանում: Ինչ է, նա՞ է իսկապես կառավարում աշխարհը:

- Ա՛յդ էր պակաս, որպեսզի սատանան կառավարեր աշխարհը: Երբ Քրիստոս «այս աշխարհի իշխան» (Հովհ. 16:11) ասաց սատանայի մասին, ի նկատի չուներ, որ նա աշխարհակալ է, այլ այն, որ ունայնությամբ և ստով է կառավարում: Մի՞թե կարելի է: Մի՞թե Աստված թույլ կտար, որպեսզի սատանան աշխարհի կառավարմանը հասներ: Սակայն նրանք, ում սրտերը ունայն ու աշխարհիկ բաներին են պատկանում, ապրում են «այս աշխարհի տիրակալի» (Եփես. 6:12) իշխանության ներքո: Այսինքն սատանան կառավարում է ունայնությունն ու նրանց, ովքեր ունայնության, աշխարհի ստրուկներն են: Որովհետև ի՞նչ է նշանակում «աշխարհ» բառը: Զարդեր, փուչ զիզի-բիզի բաներ, այնպես չէ՞*: Այսպիսով, նա, ով ունայնության ստրուկն է, գտնվում է սատանայի իշխանության տակ: Սին աշխարհի կողմից գերևարված սիրտը հոգուն թույլ չի տալիս զարգանալ, իսկ միտքը խավարի մեջ է պահում: Եվ այդժամ մարդը միայն թվում է, թե մարդ է, բայց իրականում հոգևոր առումով տհաս է:

Կարծում եմ, որ մեր հոգու մեծագույն թշնամին, սատանայից էլ մեծ, դա աշխարհի ոգին է: Նա քաղցրորեն հրապուրում է մեզ ու հավիտյանս դառնության մեջ թողում: Իսկ եթե մենք հենց իրեն՝ սատանային, տեսնեինք, ապա կսարսափեինք, ստիպված կլինեինք Աստծուն ապավինել ու անկասկած դրախտ կգնայինք: Մեր ժամանակներում շատ աշխարհիկ բաներ, շատ աշխարհի ոգի աշխարհ մտավ: Այդ «աշխարհիկը» կկործանի աշխարհը: Այս աշխարհն իր մեջ ընդունելով (ներսում «աշխարհիկ» դառնալով), մարդիկ Քրիստոսին դուրս հանեցին իրենց միջից:

- Հա՛յր, ինչո՞ւ չենք հասկանում, թե որքան չարիք է աշխարհի ոգին բերում և հրապուրվում ենք դրանով:

- Որովհետև աշխարհի ոգին կամաց-կամաց է մտնում մեր կյանքերից ներս: Ինչպես ոզնին է նապաստակի տնակը մտնում. Նա նապաստակից թույլտվություն խնդրեց, որպեսզի գլուխը տուն մտցնի, որպեսզի չթրջվի անձրևի տակ: Այնուհետև մի թաթը ներս մտցրեց, հետո՝ մյուսը և վերջապես ինքն ամբողջությամբ ներս խցկվեց և իր փշերով նապաստակին դուրս հանեց իր կացարանից: Այդպես էլ աշխարհիկ մտածելակերպն է մեզ փոքր զիջումներով խաբում և կամաց-կամաց տիրում է մեզ: Չարն աննկատելիորեն է առաջ գնում: Եթե այն կտրուկ ցատկերով առաջ գնար, ապա մենք չէինք խաբվի: Երբ (չարաճճիները) գորտին խաշում են, ապա եռման ջուրը կաթիլ-կաթիլ են լցնում նրա վրա: Եթե եռման ջուրը միանգամից լցնես գորտի վրա, ապա նա հեռու կցատկի վտանգից: Իսկ եթե մի փոքր լցնես նրա վրա, ապա սկզբում կթոթափի իր վրայից, այնուհետև կհանգստանա: Եթե շարունակես քիչ-քիչ լցնել, ապա, առանց նկատելու, թե ինչպես, աստիճանաբար կխաշվի: «Այ կռկռան, հեռու ցատկիր, եթե վրադ եռման ջուր են լցնում»: Ոչ, չի փախչում: Ուռչում է, ուռչում, իսկ հետո խաշվում է: Այդպես էլ սատանան է վարվում՝ «եռման ջուրը» կաթիլ-կաթիլ է մեզ վրա լցնում, իսկ արդյունքում, չնկատելով էլ, թե ինչպես, «խաշվում» ենք**:

* "κόσμος" բառի իմաստը հին հունարենում. 1. Զարդ, զգեստ, 2. Կարգ, կանոն, 3. Աշխարհ, տիեզերք, 4. Երկրային ու աշխարհիկ ամեն բան: Տես Ա.Դ. Վեյսման, Հունարեն-ռուսերեն բառարան:

** Ծերն այս օրինակը բերում է, որպեսզի ցույց տա, թե ինչ հեշտությամբ ենք ընդունում չարը կամ մեղքը, եթե դրանք դանդաղորեն, քայլ առ քայլ են մեր կյանք մտնում: Եթե չարը կամ մեղքը կտրուկ ներխուժեին մեր կյանք, ապա մենք կհակազդեինք, իսկ չարին աստիճանաբար զիջելով՝ սովորում ենք դրան և արդյունքում դրա գերին դառնում:

 

Հայր Պաիսիոս Աթոսացու «Ցավով և սիրով՝ ժամանակակից մարդու մասին» գրքից

Ռուսերենից թարգմանությունը՝ Էմիլիա Ապիցարյանի

 

18.02.16
ԲաԺանորդագրվել
Ընթերցել նաև
Օրհնությամբ ՝ ԱՀԹ Առաջնորդական Փոխանորդ Տ․ Նավասարդ Արքեպիսկոպոս Կճոյանի
Կայքի պատասխանատու՝ Տեր Գրիգոր քահանա Գրիգորյան
Կայքի հովանավոր՝ Անդրանիկ Բաբոյան
Web page developer A. Grigoryan
Բոլոր իրավունքները պաշտպանված են Զորավոր Սուրբ Աստվածածին եկեղեցի 2014թ․