Հակոբոս 4.9-10

9. Տառապեցարո՛ւք, սգացարո՛ւք, և լացէ՛ք:

Տառապեցե՛ք, սգացե՛ք և լացե՛ք:

Երկմտելու փոխարեն, ասում է, և առաջին մեղքի համար, որ անգիտության պատճառով գործեցիք, տառապեցե՛ք, սգացե՛ք, և լացե՛ք: Միայն ձեռքերի արդարությունը բավարար չէ մեղքերը մաքրելու համար, և ոչ էլ սրտերը՝ երկմտությունից ուղղելու, այլ այս ամենի հետ նաև պետք է ապաշխարողի կերպարանք ստանալ. տառապել, սգալ, տրտմել, հոգոց հանել և դառնապես լացել ինչպես մեռելի վրա, և այդ ամենի միջոցով քավել մեղքերը և իսպառ վերացնել սպիները: Ուղիղ սիրտը նույնպես նպաստում է այս վշտերին, որովհետև մռայլ ամպի պես սրտի մեջ է մտնում սաստիկ տառապանքների և սգի ժամանակ և տրորում այն, հետևաբար այնտեղից վերցրեք ջուրը, որ սրտի շուրջն է և դեպի աչքերն է բարձրանում, և դրա կաթիլներն արտասուք են կոչվում, որոնցով ուղղվում է սրտի շեղությունը և մաքրվում մեղքերի սևությունը: Ապա ապաշխարության այլ միջոցներ է ցույց տալիս՝ ասելով.

Ծաղր ձեր ի սո՛ւգ դարձցի, և ուրախութիւն ձեր ի տրտմութիւն:

Ձեր ծիծաղը սգի թող վերածվի, և ձեր ուրախությունը՝ տրտմության:

Աստվածային բոլոր գրքերում ծաղրը հանդիմանության է արժանանում, և հատկապես՝ Քրիստոսի պատգամներում, ընդ որում նաև Սողոմոնն ասաց. «Արդարև, հիմարի ծիծաղը նման է կաթսայի տակ կրակի մեջ ճարճատող փշերի ձայնին» (Ժող. 7:7), Տերն էլ ողբալով ասաց. «Վա՜յ ձեզ, որ ծիծաղում եք» (Ղուկ. 6:25): Ուստի մարդկային այս կրքերը իրագործվում են մեղքի մեջ գտնվելու ժամանակ, այդ պատճառով էլ հանդիմանանքի են արժանի, երբ անմտությամբ են անցկացնում [իրենց կյանքը], երբ փող հնչեցնելով և երգերով գինի են խմում, երբ Տիրոջ գործերը չեն տեսնում, այլ իրենց չար գործերով են ուրախանում և որպես բարի գործ են ներկայացնում, որի համար պետք է կարմրեին և ամաչեին:

Արդ, այն ծաղրն ու ուրախությունը, ասում է, որ մեղքի մեջ գտնվելու ժամանակ զվարճություն էիր համարում, դարձի գալու և ապաշխարելու ժամանակ թող ձեզ համար սգի և տրտմության պատճառ հանդիսանան, որպեսզի հանապազ հիշելով անօրեն ժամանակները, խիղճը մշտապես խայթի չար գործերի [հիշողության] պատճառով:

10. Խոնարհեցարո՛ւք առաջի Տեառն և բարձրացուսցէ՛ զձեզ:

Խոնա՛րհ եղեք Տիրոջ առջև, և նա ձեզ կբարձրացնի:

Բազմաթիվ անգամներ խոսեց խոնարհության մեծության ու բարձրության մասին, և Աստծու շնորհներին արժանի համարեց, և իրական խոնարհության օրինակը սգավորության միջոցով ցույց տվեց: Ապա ասում է, թե՝ ո՛վ մարդ, եթե ուզում ես հասնել անչափելի մեծության, ապա ես ցույց կտամ քեզ դրա օրինակը ոչ երկրավոր և ոչ էլ մարդկային երևույթների միջոցով, այլ՝ Աստծու անսահման մարդասիրության, այսինքն՝ փոքր բաներ խնդրողին մեծագույն շնորհների է արժանացնում: Դրա համար ասաց. խոնա՛րհ եղեք Տիրոջ առաջ, և նա ձեզ կբարձրացնի:

Ո՜վ անճառելի գթություն, ո՜վ չափազանց քաղցրություն, որ ինչի դիմաց ինչ է շնորհում: Քանզի չի կարող հանդուրժել իր պատկերն այդքան խոնարհացած և անտեսել, ուստի և շտապում է բարձրացնել: Եվ միայն ցանկանում է, որ հակառակ ճանապարհով գնա, այսինքն՝ ամբարտավանությանը հակառակ՝ խոնարհության, և մեղքին հակառակ՝ սգի և ապաշխարության: Արդ, եթե հայրը որդուն սգի և արտասուքի մեջ տեսնի, մի՞թե կանտեսի,  հակառակը, կկարեկցի և գթությամբ վշտակից կլինի, և կջանա մխիթարություններ հորինել և արտասուքների պատճառը վերացնել: Վեր կբարձրացնի գետնից, աղերսանքի բազում խոսքեր կասի գորովագին սիրով՝ մինչև որ չդադարեցնի արտասուքները: Եվ եթե մարդն այսպես կանի, ապա առավել ևս Աստված, որ Հայր է գթության և Աստված մխիթարության, երբ մարդուն տեսնի իր երկյուղից չափազանց խոնարհված, և սգի ու արտասուքի մեջ, մեղքերի համար քուրձ հագած և մոխրի վրա նստած, չի անտեսի, այլ վշտակից ու սգակից կլինի նրան և կմխիթարի՝ ասելով. «Եկե՛ք ինձ մոտ, բոլոր հոգնածներդ ու բեռնավորվածներդ, և ես ձեզ կհանգստացնեմ» (Մատթ. 11:28), և մի այլ տեղ. «Մի՞թե ես մեղավորի մահն եմ տենչում, և ոչ թե այն, որ նա չար ճանապարհից ետ դառնա ու ապրի» (Եզեկ. 18:23), և նորից. «Անօրենը, եթե ետ կանգնի իր գործած անօրինություններից ու … արդարություն գործի, ապրելով ապրելու է ու չի մեռնելու» (Եզեկ. 18:21), և դարձյալ. «Եթե ձեր մեղքերն արյան պես կարմիր են, ապա ես ձյան պես ճերմակ կդարձնեմ» (Ես. 1:18): Եվ նմանօրինակ բազում բաներով սիրաշահելով խոսում է այդ սգավորի հետ, և երանի տալիս նրա սգին ու մխիթարության արժանի համարում՝ ասելով. «Երանի՜ սգավորներին, որովհետև նրանք պիտի մխիթարվեն» (Մատթ. 5:4), մինչև որ այսպիսի խոսքերից համարձակություն ստանալով՝ մարգարեի հետ ասի. «Սուգս դարձեց ուրախություն, հանեց քուրձն իմ և խնդություն հագցրեց ինձ» (Սղմ. 29:12), և թե. «Երեկոյան մեղքերի համար ինձ կուղեկցի լացը, իսկ առավոտյան՝ Աստծու գթությունն ինձ համար ուրախություն կլինի» (հմմտ. Սղմ. 29:6), քանզի Աստված իմ աչքերից սրբեց ամեն արտասուք, որ մեղքերի պատճառով եղան (հմմտ. Հովհ. Հայտն. 7:17):

Արդ, այս ամենը տեսնելով՝ ասաց. խոնա՛րհ եղեք Տիրոջ առաջ, և նա ձեզ կբարձրացնի: Դու, ասում է, խոնարհվում ես որպես մարդ քո մեղքերի և անօրենությունների համար, և նա բարձրացնում է քեզ իբրև Աստված՝ ըստ իր ողորմության և մարդասիրության:

 

Երանելի Սարգիս Շնորհալի հայոց վարդապետի՝ իմաստասերի և քաջ հռետորի,

Մեկնություն կաթողիկե յոթ թղթերի, Կոստանդնուպոլիս 1826-1828

Գրաբարից թարգմանեց Գայանե Թերզյանը

10.10.19
Օրհնությամբ ՝ ԱՀԹ Առաջնորդական Փոխանորդ Տ․ Նավասարդ Արքեպիսկոպոս Կճոյանի
Կայքի պատասխանատու՝ Տեր Գրիգոր քահանա Գրիգորյան
Կայքի հովանավոր՝ Անդրանիկ Բաբոյան
Web page developer A. Grigoryan
Բոլոր իրավունքները պաշտպանված են Զորավոր Սուրբ Աստվածածին եկեղեցի 2014թ․