Գրքեր

«Հանեցե՛ք ձեր վրայի հին մարդուն և հագե՛ք նորը»

Աստվածային սերը դրսևորվեց արարչագործությամբ, որի պսակը, կենտրոնը և գլուխը հանդիսացող մարդը բազում պատիվների արժանացավ Արարչի կողմից:

Ըստ սբ. Գրիգոր Տաթևացու՝ այդ պատիվները բազում են. մարդը ստեղծվեց որպես բոլոր տեսանելի արարածների թագավոր և իշխան, և նրա համար ստեղծվեցին երկինքն ու երկիրը, բույսերն ու կենդանիները, ինչպես Սուրբ Գիրքն է ասում. «Ամեն ինչ նրան հնազանդ ստեղծեցիր և դրեցիր նրա ոտքերի տակ» (Սաղմոս 8:6):

Բոլոր արարածները մարդու ծառաներն ու սպասավորներն են. ոմանք՝ որպես լծկան, ոմանք՝ որպես բեռնակիր, ոմանք էլ՝ այևայլ կարիքների համար: Իսկ մարդը ոչ ոքի ծառան չէ, այլ ազատ է և ինքնակալ: Սրա մասին է խոսում նրա կազմվածքը, որ դեպի վեր է ուղղված և ոչ թե անասունների պես կորագլուխ՝ ի նշան հնազանդության:

Հաջորդ պատիվը՝ մարդն իր մեջ կրում է բոլոր արարածների նմանությունը. քանզի անշունչների պես տեսանելի գոյացություն է, բույսերի պես աճում է, կենդանիների պես՝ զգում և հրեշտակների պես՝ գիտենում:

Մարդու համար պատիվ է այն, որ Աստված նախ խորհեց, թե ինչ ստեղծի, և ինչպիսին լինի, ում վրա իշխի և ում պատկերն ունենա, և ապա ստեղծեց մարդուն: Բոլոր արարածների համար Արարիչն ասաց և եղան, հրամայեց և հաստատվեցին, իսկ մարդուն ձեռքով արարեց:

Իսկ գերագույնը բոլոր պատիվներից այն է, որ մարդը ստեղծվեց Աստծու կերպարանքով և նմանությամբ, այսինքն՝ մտքով, բանականությամբ, անձնիշխանությամբ, սրբությամբ, բարությամբ և այլ հատկություններով: Աստված հոգի է, և ուրեմն այս պատկերն ու նմանությունն էլ հոգևոր է:

Սբ. Հովհան Ոսկեբերանը նշում է, որ մեղքը Աստծու պատկերը և նմանությունը կրող մարդուն զրկեց որոշ պատիվներից և այն լիարժեք իշխանությունից, որ ուներ ծովի ձկների, երկնքի թռչունների, ողջ երկրի բոլոր անասունների ու երկրի վրա սողացող բոլոր սողունների վրա, որոնց և անվանակոչել էր ինքը (Ծննդոց 2:19): Հետո և այսօր էլ մարդն սկսեց վախենալ որոշ կենդանիներից, ինչը և չկար դրախտում: Աստծու մեծագույն սերը մարդու հանդեպ նորից դրսևորվեց, քանի որ Աստված ոչ բոլոր պատիվներից զրկեց նրան: Մարդն այն կենդանիների հանդեպ կորցրեց իշխանությունը, որոնք կյանքի համար այդքան էլ անհրաժեշտ չէին, իսկ օգտակար և անհրաժեշտ կենդանիները մնացին նրա իշխանության ներքո: Աստված, պատժելով մեղավորին, դատապարտեց մշտական աշխատանքի և քրտինքի՝ «Երեսիդ քրտինքով ուտես հացդ մինչև հող դառնալդ», բայց որպեսզի այդ ջանքն ու քրտինքն անտանելի չլինեին, թեթևացրեց չարչարանքն ու ծանրաբեռնվածությունը աշխատանքի մեջ օգնող բազում անբաններով:

Ժամանակի անիվը պտտվեց, և Քրիստոս մահվան դեմ Իր հաղթանակով դրախտից զրկված մարդուն վերստին արժանացրեց դրախտի: Աստծու փրկարար շնորհի միջոցով չարի գայթակղություններով լի աշխարհում միայն ճշմարտությունը փնտրող մարդը վերագտավ և վերագտնում է այն նոր մարդուն, որին ստեղծել էր Աստված՝ արդարությամբ և ճշմարիտ սրբությամբ: Այդ պատճառով Նոր Կտակարանում մի քանի անգամ հանդիպում ենք այս հորդորին՝ հագեք նոր մարդուն․ «Հանեցե՛ք ձեր վրայի հին մարդուն իր գործերով: Հագե՛ք նորը, այն, որ նորոգված է գիտությամբ, ըստ իր Արարչի պատկերի» (Կողոսացիներ 3:9-10), (Եփեսացիներ 4:25):

Մեղքը վնասում և ապականում է Աստծու պատկերը մարդու մեջ, բայց երբ մարդը սրբվում է իր մեղքերից, նրա մեջ վերստին պայծառանում է Աստծու պատկերը, որն ուներ ի սկզբանե՝ նախքան մեղանչելը: Աստծու պատկերով աշխարհ եկած մարդը պետք է փորձի նմանվել Աստծուն, այսինքն՝ ապրի սիրո, խոնարհության, զոհողության, իմաստության, ողորմածության, քաջության և այլ առաքինությունների մեջ: Քրիստոս ասաց. «Կատարյալ եղեք, ինչպես, որ ձեր Երկնավոր Հայրն է կատարյալ» (Մատթեոս 5:48): Իսկ դեպի Կատարելություն ընթացողների օրինակները Ադամից և Եվայից սկսյալ, շարունակվելով Հին ու Նոր Կտակարաններով, սրբերի վարքով, քաջալերում և ներշնչում են այդ նույն ուղով ընթացող այսօրվա մարդուն: Առանց այդ նմանության Աստծու հետ հարաբերությունը դառնում է անհնարին:

Սբ. Պողոս առաքյալն էլ հորդորում է ապրել որպես լույսի որդիներ. «Նմանվեցե՛ք Աստծուն, որպես սիրելի զավակներ և ընթացե՛ք սիրով, ինչպես, որ Քրիստոս սիրեց մեզ և իր անձը մատնեց մեզ համար որպես անուշահոտ պատարագ և զոհ Աստծուն» (Եփեսացիներ 5:1-2):

 

Կարինե Սուգիկյան

17.11.22
ԲաԺանորդագրվել
Ընթերցել նաև
Օրհնությամբ ՝ ԱՀԹ Առաջնորդական Փոխանորդ Տ․ Նավասարդ Արքեպիսկոպոս Կճոյանի
Կայքի պատասխանատու՝ Տեր Գրիգոր քահանա Գրիգորյան
Կայքի հովանավոր՝ Անդրանիկ Բաբոյան
Web page developer A. Grigoryan
Բոլոր իրավունքները պաշտպանված են Զորավոր Սուրբ Աստվածածին եկեղեցի 2014թ․