«Քաղցր պտուղ տվող ծառը գետնի տակ դառը արմատներ ունի»

Բոլոր ժամանակներում և բոլոր հասարակություններում մարդը փնտրել է ուրախություն, քանի որ ի սկզբանե կոչված է Երկնային Արքայության ուրախության համար: Ուրախությունը, ըստ Պողոս առաքյալի խոսքի, Սուրբ Հոգու պտուղներից է (Գաղատ. 5:22): Քրիստոնյայի կյանքում ուրախությունը վկայում է այն մասին, որ Տերը գործում է իր մեջ, որովհետև մեծագույն ուրախություն է Աստծու ներկայությունը: Դարեր շարունակ վանքերում ապրող վանականների հիմնական բնութագրիչներից մեկն ուրախությունն էր, որն արտահայտվում էր ամեն ինչում՝ սիրո, ողորմության, պահքի, աղոթքի, երկրպագության և մարդկային փոխհարաբերությունների մեջ:  

Եկեղեցու հայրերը նշում են, որ ուրախությունն ուղղակի չի տրվում, այն ընտրություն է, որ մարդ կատարում է իր կյանքում: Ուրախությունը սնում է հոգին ու միտքը, որպեսզի դեպի Աստված բարձրանա: Ոչ մի ճգնություն, ժուժկալություն և ջանք չի կարող իր ավարտին հասնել, եթե ողողված չէ սիրով և ուրախությամբ: Ուրախությունը վիճակ է, որ ստեղծվում ու հաստատվում է Աստծու կողմից՝ որպես նվեր, սակայն այս ամենին պետք է նախորդեն մարդու ջանքերը, կամքն ու համաձայնությունը: Հայր Պաիսիոս Աթոսացին ասել է. «Եթե դուք անապատում եք  և ծարավ եք, Տերը երբեք ձեզ ջուր չի տա, եթե նախ չսպառեք ջուր փնտրելու բոլոր հնարավորությունները: Նախ ջանք թափեք, փնտրեք, և Տերը, տեսնելով ձեր ջանքերը, կպատասխանի ձեր խնդրանքին: Աստված երբեք մարդու համար չի անում այն, ինչ մարդն ինքը կարող է անել»: Աստված ուժով չի բացում մարդու հոգու և կամքի դռները, եթե մարդը դրանք կողպել է՝ կենտրոնանալով բացասական իրողությունների վրա:

«Քաղցր պտուղ տվող ծառը գետնի տակ դառը արմատներ ունի»,- ասել է սբ. Հովհան Ոսկեբերանը և մեկնաբանել՝ քաղցր պտուղը՝ հոգևոր ուրախությունը, ստանալու համար, մարդ պետք է իր սրտում երկու դառը արմատ ունենա, որոնք են՝ մերձավորին չդատելը և ինքդ քեզ նախատելը մեղքերի համար: Այս դառը արմատներին պետք է միանա մերձավորի հանդեպ սերը: Պատահական չէ, որ Քրիստոս պատվիրում է սիրել մերձավորին ինչպես ինքդ քեզ, այսինքն՝ քանի դեռ մարդը չի սիրում իրեն, չի ճանաչում իրեն և չի հաշտվել ինքն իր հետ, չի կարող սիրել մերձավորին:

Քրիստոնյայի ուրախությունն աննկատ է, այն ուղեկցում է նրան իր ողջ կյանքի ընթացքում՝ չնայած հաջողություններին և դժվարություններին: Սուրբ Գրքում կարդում ենք Պողոս առաքյալի հետևյալ խոսքերը՝ միշտ ուրա՛խ եղեք, անդադար աղոթեցեք (Ա Թեսաղ. 5:16): Սրբերի վարքագրությունը փաստում է, որ շատ սրբեր, չնայած փորձություններին ու հալածանքներին, հոգևոր ուրախություն էին ապրում և նրանցից ճառագում էր լուսավոր ժպիտը՝ մեղքը հաղթահարած մարդու ժպիտը: Մարդը կոչված է երջանիկ լինելու, բայց եթե մարդն իր երջանկությունը սահմանափակում է միայն նյութական հարստությամբ, ապա վաղ թե ուշ դատապարտվելու է հոգևոր վակուումի: Երբ մարդն սկսում է հպարտանալ իր հաջողություններով, ոչնչացնում է իր հոգին: Հավատավոր անձը գիտի, որ առանց Տիրոջ կամքի իր գլխից մազ չի ընկնի, բայց դա չի նշանակում, որ նա անգործության է մատնվում՝ սպասելով, որ Տերը լուծի իր խնդիրները: Միևնույն ժամանակ նա չի մոռանում, որ երկրի վրա տեղի ունեցող ամեն ինչ Աստծու կամքի համաձայն է լինում: Երբեմն մարդկանց թվում է, թե չարն է տիրում աշխարհին, և մարդկային կրքերի անդունդում ոչ մի պայծառ բան չի մնացել, բայց այստեղ բացակայում է աղոթքը, որ զորացնում է մարդուն՝ թույլ չտալով մոռանալ, թե ինքը մկրտությամբ Ում հետ է միավորվել: Քրիստոնեական կյանքից անբաժան է աղոթքը, որ մարդուն ուրախություն է հաղորդում: Հնարավոր չէ նկարագրել, թե ինչպես կարող է աղոթքը վերափոխել մարդուն, հանգստացնել հոգին, զղջման և ապաշխարության ուղղորդել: Եկեղեցու բազմադարյա փորձը վկայում է, որ Աստծու հետ խաղաղության մեջ ապրող մարդը խաղաղություն և ուրախություն է սերմանում նաև իր շուրջը: Այն, ինչ ունի մարդ, Աստված է տվել ուրախ ապրելու համար: Եկեղեցու հայրերից Տերտուղիանոսը նշել է, որ այն, ինչ Աստված տվել է մարդուն, մարդու կողմից կարող է թե՛ լավ  և թե՛ վատ առումով գործածվել:   

Ավետարանում կարդում ենք, որ Կանայի հարսանիքի ժամանակ Հիսուս Իր մոր՝ Աստվածածնի խնդրանքով, ջուրը գինի դարձրեց՝ սրբացնելով հարսանեկան զվարճությունը Իր ներկայությամբ: Քրիստոս Կանայի հարսանիքում ուրախություն էր ապրում՝ ուրախության կոչելով ներկաներին: Երբ մարդն ապրում է աստվածային ներկայության մեջ, կարողանում է անկեղծ ուրախանալ դիմացինի համար:

Երեխաների ժպիտի և ծիծաղի մեջ կարելի է տեսնել իրական ուրախություն: Երեխաներին ուրախություն են պատճառում այնպիսի պարզ բաներ, որոնց հանդեպ անտարբեր են մեծերը: Նրանցից կարելի է սովորել, թե ինչպես ուրախանալ: Նրանց ծիծաղը հեռու է չարությունից, չի դատապարտում, չի բարկանում, այն լի է սիրով շրջապատող ողջ աշխարհի հանդեպ: Հնարավոր չէ պատկերացնել առողջ երեխայի առանց ժպիտի: Ժպտացող երեխան նման է արևի, որ ջերմացնում և ուրախություն է սփռում շուրջբոլորը: Այդ պատճառով Փրկիչը հստակ ասաց. «Եթե չփոխվեք ու չլինեք մանուկների նման, Երկնքի Արքայությունը չեք մտնի» (Մատթ. 18:3):  

Հոգևոր ուրախությունը ձեռք բերելու համար մարդ պետք է կարողանա տեսնել ու զգալ այն, ինչ շնորհել է իրեն Տերը: Աստված մարդուն շնորհել է փրկության հնարավորություն, հարություն և հավիտենական երանելի կյանք: Գալիք համընդհանուր հարության և հավիտենական ուրախության համեմատ ոչինչ են այն դժվարությունները, խնդիրներն ու փորձությունները, որ մարդ կարող է կրել այս աշխարհում:

Յուրաքանչյուր մեղքի ու կրքի դեմ հաղթանակն ուղեկցվում է հոգու խաղաղությամբ և ուրախությամբ, ուրախություն, որին չի կարող հավասարվել աշխարհիկ ոչ մի ուրախություն: Քրիստոնեական սիրո և ողորմության յուրաքանչյուր գործին հաջորդում է հոգևոր ուրախություն, որի մասին չի կարող պատկերացում ունենալ մարմնական հաճույքներին տրված անձը: Առանց սիրո չկա հոգևոր ուրախություն: Որպեսզի մարդու հոգին լուռ վայելի ուրախությունը, պետք է միշտ հիշի, որ Հիսուս Քրիստոս Աստծու Որդին է, որ հավատալով Նրան և Նրա խոսքը կյանքի կոչելով՝ կարող է արժանանալ հավիտենական երանելի կյանքին: Քրիստոսին սրտում ունենալն աննկարագրելի երջանկություն է, ուստի քրիստոնյան ամեն ջանք պիտի թափի, որ այդ միությունը լինի անքակտելի:

 

 

Կազմեց Կարինե Սուգիկյանը

 

22.09.23
Օրհնությամբ ՝ ԱՀԹ Առաջնորդական Փոխանորդ Տ․ Նավասարդ Արքեպիսկոպոս Կճոյանի
Կայքի պատասխանատու՝ Տեր Գրիգոր քահանա Գրիգորյան
Կայքի հովանավոր՝ Անդրանիկ Բաբոյան
Web page developer A. Grigoryan
Բոլոր իրավունքները պաշտպանված են Զորավոր Սուրբ Աստվածածին եկեղեցի 2014թ․