Սաղմոս ՂԲ

Առաջին շաբաթ օրը, երբ հաստատվեց երկիրը. Դավթի օրհներգը: Շաբաթ օրվա արարածների արթնության և սրբերի հանգստին մասնակից լինելու օրհներգը, ուստի տեսավ, որ շատ բարի են: Նորից՝ պատշաճում է նաև Զորաբաբելի վերցնելուն ու Գոգի հաղթանակին, ինչպես նաև Եզեկիային, և Ասորեստանի անկմանը, քանզի Տերն այդ տարի շաբաթը տոն դարձրեց, և որպեսզի երկրորդ տարին էլ անգործ չմնան՝ ասաց. «Այս տարի կուտես ինքնաբույս ցորենը, երկրորդ տարի նույնպես՝ ինքնաբույս ցորենը» (Դ Թագ. 19:29), որի ժամանակ Տիրոջ վայելչական թագավորության մասին ծանոթացան բոլոր երկրները:

1. Տէր թագաւորեաց՝ վայելչութիւն զգեցաւ, զգեցաւ Տէր զօրութիւն՝ ընդ մէջ իւր ածաւ:

Տերը թագավորեց, վայելչություն հագավ, զորություն հագավ Տերն ու գոտևորվեց:

Երկու անգամ է կրկնում զորություն բառը. մեկը՝ նախ արարչական, և ապա՝ նախախնամական: Նաև մեր Տիրոջ չարչարանքներն ու հարությունն է մարգարեանում, քանզի աստվածությամբ միշտ թագավոր է, չի ասվում թագավորեց, այլ թագավորեց մարմնով Հակոբի տան վրա: Վայելչությունը մարմինն է, որ հագավ, զորություն հագավ և գոտևորվեց, ուր հաստատվեց զորությունը և գոտևորվեց, ինչն էլ աստվածությունն է: Եվ նորից քաջալերում է հավատացյալներին, որպեսզի չարչարանքների համար չտրտմեն, քանզի թագավորեց մահվանը և դժոխքին՝ մահվանից հետո, ուստի սա է նշանակում կրկնակի հագնել ասելը:

2. Հաստատեաց զաշխարհս, զի մի՛ սասանեսցի. պատրաստ է աթոռ քո ի սկզբանէ, յաւիտեանս դու ես:

Հաստատեց աշխարհը, որ չսասանվի: Սկզբից է պատրաստված գահը քո, և հավերժ ես դու:

Եզեկիայի միջոցով հաստատեց Իսրայելի երկիրը, որում բարձրացան մարգարեների գետերը՝ ավետիս Երուսաղեմի համար և սպառնալիք՝ այլազգիներին, և Քրիստոսով ամբողջ աշխարհը, որ չսասանվի կռապաշտությամբ: Պատրաստված է գահը քո, մարգարեն ասում է, թե քեզ է մնում քո աթոռը Հոր աջ կողմում, որը ոչ ոք չի կարող հափշտակել, և գալիք դատաստանի աթոռը: Եվ թեպետ խոնարհվեցիր, սակայն ի սկզբանե դու ես Տերը:

3. Ամբարձան գետք, Տէր, և ամբարձին գետք զձայնս իւրեանց, յարիցեն գետք ի գնացս իւրեանց:

Բարձրացան գետերը, Տե՛ր, գետերը բարձրացրին ձայնն իրենց. գետերը պիտի հորդեն իրենց հունից դուրս:

Երբ ծովերը հաստատվեցին, բարձրացան գետերը ցամաքի վրա. առաքյալները բարձրացան վերնատանը, գետերը բարձրացան, այսինքն՝ նրանց ձայնը՝ բոլոր լեզուներով խոսելով: Գետերը պիտի հորդեն, երբ գնացին գետերը աշխարհով մեկ իրենց վիճակված [վայրերում ավետարանելու]: Նորից՝ բարձրացան գետերը՝ առաքյալները դևերի և ամեն տեսակ մեղքերի վրա Տիրոջ կողմից ուղարկվելով, բարձրացրին իրենց ձայնը քարոզչությամբ: Գետերը պիտի հորդեն հանդերձյալում, ըստ Դանիելի՝ հրեղենները, և առաքյալները, երբ բարձրանան Տիրոջ առաջ՝ նստելով տասներկու աթոռների վրա, ուր և այդ հույսով գնալու են այստեղից:

4. Ի ձայնէ ջուրց բազմաց, սքանչելի եղեն զբօսանք ծովու:

Առատ ջրի ձայնից ծովի ալիքներն սքանչելի դարձան:

Երբ գետի ջրերը խառնվում են ծովի ջրերի հետ [վերջիններս] խռովքի են մատնվում, նման ձևով նաև առաքյալների ձայնից ցրվեցին հեթանոսների բարքերն ու սովորությունները աշխարհի ծովում: Նաև, երբ Նոր կտակարանի իմաստը խառնվում է հանդերձյալի իմացության ծովում, սքանչելի են դառնում աշխարհի ծովում ցնորվածները՝ հեթանոսական ուսմունքի [հետևորդները]:

5. Սքանչելի ես դու, Տէր, ի բարձունս. վկայութեանց քոց մեք յոյժ հաւատացաք:

Սքանչելի ես դու բարձունքներում, Տե՛ր: Մենք անչափ հավատացինք քո վկայություններին:

Հրեշտակները, որ սքանչացած ասում էին. «Ո՞վ է այս փառքի արքան» (Սղմ. 23:8): Հրաշքները հավաստի էին դարձնում առաքյալների խոսքերը, նաև՝ երկնավորների սքանչանալուն ավելի հավատացինք:

6. Տան քում վայելէ սրբութիւն, Տէր, ընդ երկայն աւուրս:

Սրբությունը վայել է քո տանը, Տե՛ր, երկար օրեր:

Եկեղեցուն, որ քո հանգստյան վայրն է, և քո առջև են հրեշտակները: Վայել է, քանզի հեթանոսներն ավազանի միջոցով սրբվեցին, իսկ մեղավորները՝ ապաշխարությամբ: Երկար օրեր, մինչև գաս դու երկրորդ անգամ, Ավետարանը կքարոզվի ամբողջ աշխարհով մեկ:

 

 

Վարդան Արևելցի, Մեկնութիւն Սաղմոսացն Դաւթի, Էջմիածին, 1797 թ.

Գրաբարից թարգմանեց Գայանե Թերզյանը

13.05.19
Օրհնությամբ ՝ ԱՀԹ Առաջնորդական Փոխանորդ Տ․ Նավասարդ Արքեպիսկոպոս Կճոյանի
Կայքի պատասխանատու՝ Տեր Գրիգոր քահանա Գրիգորյան
Կայքի հովանավոր՝ Անդրանիկ Բաբոյան
Web page developer A. Grigoryan
Բոլոր իրավունքները պաշտպանված են Զորավոր Սուրբ Աստվածածին եկեղեցի 2014թ․