Ա Պետրոս 4։8

8․ Նա՛խ քան զամենայն սէր սե՛րտ ունել ընդ միմեանս. զի սէր՝ ծածկէ՛ զբազմութիւն մեղաց։

Ամեն բանից առաջ ջերմ սե՛ր ունեցեք միմյանց հանդեպ, որովհետև «սերը ծածկում է մեղքերի շատությունը»։

Եվ քանի որ Աստծու պատվիրաններից մեծագույնը սիրո պատվիրանն է, առաքյալն այնուհետև նկարագրում է այդ առաջին պատվիրանի բնույթը. «Ամեն բանից առաջ ջերմ սե՛ր ունեցեք միմյանց հանդեպ»:

Աստծու բոլոր պատվիրաններն էլ ապրեցնող են, ուստի մենք պարտավոր ենք դրանք անհրաժեշտաբար կատարել: Սակայն այդ բոլոր պատվիրաններից առաջ սիրո պատվիրանն է, որ բոլոր պատվիրանների մայրն ու ծնողն է բազմաթիվ և ծանրակշիռ պատճառներով:

Նախ և առաջ՝ Աստծուն սիրո միջոցով ենք բնակեցնում մեր մեջ, և ապա՝ Նրան սիրելով սիրում ենք մեր ընկերոջն այնպես, ինչպես արժան է սիրել: Դարձյալ. այդպիսով հավուր պատշաճի կատարում ենք Տիրոջ պատվիրանը: «Նոր պատվիրան եմ տալիս ձեզ,- ասում է Քրիստոս,- որ սիրեք միմյանց»: Եվ կրկին՝ «Եթե դուք միմյանց սիրեք, դրանով բոլորը պիտի իմանան, որ դուք Իմ աշակերտներն եք», քանի որ ընկերոջը սիրել նշանակում է սիրել Աստծուն:

Եվ հենց այս երկու պատվիրանների մեջ են բովանդակվում Օրենքն ու մարգարեները՝ ըստ Տիրոջ խոսքի: Սա է պատճառը, որ Պողոսը ևս բազմօրինակաբար մեզ է ավանդում սիրո այս պատվիրանը. «Եղբայրասիրության մասին կարիք չկա ձեզ որևէ բան գրելու,- ասում է առաքյալը,- քանի որ ինքնին աստվածուսույց եք և գիտեք սիրել միմյանց»:

Իսկ ահա Հիսուսի սիրելի աշակերտ Հովհաննեսը ոչ միայն հրամայում է սիրել, այլև սիրո հույժ պատկառեցուցիչ օրինակ է բերում՝ ասելով. «Սիրելինե՛ր, սիրեցե՛ք միմյանց, քանի որ սերն Աստծուց է, և յուրաքանչյուր ոք, ով սիրում է, բնակվում է Աստծու մեջ, և Աստված՝ նրա մեջ»:

Այնուհետև Հովհաննեսը սպառնալիքով է հանդես գալիս և դիմում է նրանց, ովքեր թերանում են սիրո մեջ. «Եթե մեկն ասի, որ սիրում է Աստծուն, բայց ատի իր եղբորը, սուտ է խոսում»: Դարձյալ. «Մարդասպան է նա, ով ատում է իր եղբորը»,- ասում է նույն առաքյալը:

Տեսնո՞ւմ ես, թե սերն ինչպիսի մեծ օգուտ է մեզ համար և թե ուր է տանում-հասցնում մեզ: Եվ տեսնո՞ւմ ես ատելության վնասը, թե ինչպիսի՜ անելանելի խորխորատն է գցում նրանց, ովքեր խաբվում են իրենով: Սրա համար է, որ Պետրոս առաքյալը ևս սույն միտքն է հաղորդում մեզ՝ ասելով. «Ամեն բանից առաջ ջերմ սե՛ր ունեցեք միմյանց հանդեպ»:

Աստծու բոլոր պատվիրաններից առաջ, որոնք ավանդեցին մարգարեները, հարկ է միմյանց հանդեպ ջերմ սեր ունենալ: Քանի որ շատերը կան, որոնք «մակերեսորեն», մարդկանց ակնառու, երեսպաշտորեն կամ կեղծավորաբար են սիրում: Այդ երևույթին հաճախ ենք ականատես լինում, «սակայն ես այդպիսի սեր չեմ կամենում,- ասում է երանելին,- այլ ջերմորեն, ամբողջ հոգով սիրել եմ «պահանջում», այնպիսի՛ սեր, որ մարդ հանուն ընկերոջ նկատմամբ սիրո մինչև իսկ սեփական անձը զոհաբերի»:

Չէ՞ որ նաև Տերը մեզ պատվիրեց սիրել ընկերոջը սեփական անձի պես, հոգալ նրա կարիքներն ու ամեն բան ծառայեցնել ընկերոջ բարիքին: Ուրախության ժամանակ ուրախակից, իսկ վշտի մեջ եղած ժամանակ վշտակից լինել նրան, քանի որ դա՛ է ջերմ, կատարյալ ու աստվածային սերը:

Ապա նաև սիրո «օգուտն» է ցույց տալիս առաքյալը, որպեսզի այդպիսով մեզ հորդորի, վարձատրության սպասումն ունենալով, կատարելու այդ պատվիրանը:

«Որովհետև սերը ծածկում է մեղքերի շատությունը»։

Խիստ մեծարգի և պատվական է սիրո «հատուցումը», որը երանելին մեր դատին է հանձնում: Իբրև վարձատրություն առաքյալը չի «խոստանում» երկրավոր որևէ բան, որը մարդկային աչքերի համար ցանկալի կթվար, այլ մեր առջև է դնում մարդկային բնության համար ամենաօգտակարն ու անհրաժեշտը՝ մեղքերի թողությունը, որը պարգևվում է սիրո «փոխարեն», ինչպես նաև՝ ազատագրումը չարի ծառայությունից:

Սակայն առաքյալը մեկ այլ ուշագրավ, զարմանքի արժանի հանգամանք է մատնանշում, քանի որ չի ասում. «Սերը մեղքերի թողություն է պարգևում», այլ ասում է. «Սերը ծածկում է մեղքերի շատությունը»: Նրանք, ովքեր մեղք են գործում՝ անհնազանդ լինելով Աստծու պատվիրաններին, նախնի Ադամի կերպարանքն են հագնում, մերկանում են լուսատեսակ պատմուճանից, խայտառակվում, մերձավորների կատակի առարկան են դառնում և ծաղրվում են տեսնողներից: Արդարև գոյություն չունի այնպիսի գարշելի բան, քան մեղքի պատճառով լուսատեսակ փառքից մերկացած մարդը:

Քանի որ եթե մեկը, հանդերձներից մերկանալով, սաստիկ ամոթի պատճառով չի ցանկանում մերկ մարմնով երևալ բազմության աչքին, և դեռ պարկեշտ մարդկանցից շատերն անգամ իրենք իրենց մերկությունից են ամաչում, ապա որքա՜ն առավել մեղքի պատճառով առաքինության զգեստներից մերկացած խեղկատակը ամոթի կարժանանա՝ դևերի ծաղրուծանակի, ականատեսների կատակաբանության և այպանումի, սիրելիների ողբի ու արտասուքների, թշնամիների և ատելիների ոտնահարության առարկան դառնալով:

Արդ, սերը մեղքերի պատճառով այսքան ծաղրված մեկին այն լուսազգեստ պատմուճանն է հագցնում և ծածկում է նրա մերկությունը, արդարացնում ու փառավորում է Աստծու առջև:

Իսկ «բազմություն» բառն էլ պես-պես մեղքերի մասին է խոսում: Այսինքն՝ ոչ թե որոշ մեղքերի «մերկությունն» է ծածկում, իսկ մյուս մեղքերինը՝ ոչ, այլ բոլոր մեղքերն էլ վերացնում է՝ հոգում կերպավորելով Աստծու նմանությունը, Ով Ադամի և նրա կնոջ համար կաշվե հանդերձներ ստեղծեց ու հագցրեց նրանց՝ նախաստեղծների ամոթալի մերկությունը ծածկելով:

Ահա թե ինչու է առաքյալն ասում. «Որովհետև սերը ծածկում է մեղքերի շատությունը»: Ինձ թվում է, որ այս նույն միտքն էր արծարծում նաև Դավիթ մարգարեն, երբ իր երեսունմեկերորդ սաղմոսում երգում էր. «Երանի՜ նրանց, ում մեղքերին թողություն տրվեց, և նրանց, ում անօրինությունները ծածկվեցին, և երանի՜ այն մարդուն, որին Տերը մեղավոր չի համարում»:

 

Երանելի Սարգիս Շնորհալի հայոց վարդապետի՝ իմաստասերի և քաջ հռետորի,

Մեկնություն կաթողիկե յոթ թղթերի, Կոստանդնուպոլիս 1826-1828թթ

Գրաբարից թարգմանեց Գևորգ սրկ Կարապետյանը

 

17.08.21
Օրհնությամբ ՝ ԱՀԹ Առաջնորդական Փոխանորդ Տ․ Նավասարդ Արքեպիսկոպոս Կճոյանի
Կայքի պատասխանատու՝ Տեր Գրիգոր քահանա Գրիգորյան
Կայքի հովանավոր՝ Անդրանիկ Բաբոյան
Web page developer A. Grigoryan
Բոլոր իրավունքները պաշտպանված են Զորավոր Սուրբ Աստվածածին եկեղեցի 2014թ․