Գեղեցկության ընկալում

Ութերորդ դարի մեր Կաթողիկոսներից Սուրբ Հովհան Օձնեցին ողջ կյանքի ընթացքում գաղտնի խարազանազգեստ է հագել, այսինքն` մարմինը ծակծկող զգեստ, իսկ արտաքինից եկեղեցական շքեղ զգեստներ: Եկեղեցական շքեղ զգեստների գործածությունը հիմնված է պաշտամունքի համար Հին Կտակարանում նշվող հատուկ զգեստների գործածության աստվածային պատվերի վրա (Ելք 28.1-14, 39.1-7): Եվ քահանայական ձեռնադրության կանոնում էլ դրանք կոչվում են աստվածաստեղծ զգեստներ: Երբ Հովհան Օձնեցին 719 թ. գնում է Դամասկոս բանակցության Օմար ամիրապետի մոտ, նրանից մեղադրվում է շքեղության ու ցուցամոլության համար: Սակայն սուրբը հանում էր իր ճոխ հանդերձը և ցույց տալիս մաշկը ծակծկող խարազանազգեստը` արժանանալով ամիրապետի հարգանքին ու համակրանքին, հաջող արդյունք ապահովելով բանակցությանը, որով դադարում են կրոնական հալածանքները, Եկեղեցին և հոգևորականությունը ազատվում են հարկերից:

Քրիստոնեությունը միշտ շեշտում է առաջին հերթին ներքին գեղեցկության անհրաժեշտությունը: Ոմանք ասում են, թե գեղեցիկը այն է, ինչ համընկնում է և սազում, բայց սրան հակառակ է հագուստի օրինակը, որը սազելով` տգեղին էլ կարող է գեղեցիկ ցույց տալ: Այսօր էլ շատ մարդիկ թե՛ ուղիղ և թե՛ փոխաբերական իմաստներով զարդարելով իրենց տարբեր զգեստերով և սքողվելով տարբեր դիմափոշիների տակ` իրենց գեղեցիկ են ցույց տալիս: Սակայն այլ բան է գեղեցիկ լինել և այլ բան է գեղեցիկ թվալ: Գեղեցիկ թվացողները իրականում մնում են նույն տգեղները խաբուսիկ արտաքինի տակ:

Բնության մեջ գեղեցիկը գեղեցիկ իր է, երևույթ կամ առարկա: Իսկ արվեստի մեջ գեղեցիկը գեղեցիկ պատկերացում է իրի, առարկայի կամ երևույթի մասին: Եվ մարդկանց հետ մեր հարաբերություններում պետք է գործածենք նաև արվեստի այս ըմբռնումը: Կան մարդիկ, ովքեր ահավոր մեղքեր ունեն, տգեղացած են հոգևոր իմաստով, սակայն մենք չպետք է խորշենք նրանցից նրանց մեղքերի համար, քանի որ այդ մարդիկ էլ մի ժամանակ եղել են կամ կարող են գեղեցիկ լինել: Սա է ապացուցում ճապոնական ընդամենը երեքտողանոց խորիմաստ բանաստեղծությունը. «Տգեղ, սև ագռավ, սակայն անգամ նա շատ գեղեցիկ է առաջին ձյունի ճերմակի վրա»: Եվ մենք էլ մարդկանց պետք է դիտարկենք այնպիսի համապատկերում, ուր նրանք գեղեցիկ եղել են կամ կարող են գեղեցիկ լինել, և մեր ներքին գեղեցկության մասին հոգ տանելով` պետք է օգնենք մյուսներին, որպեսզի նրանք էլ գեղեցկանան հոգեպես:

 

Տեր Ադամ քհն․ Մակարյան

«Քրիստոնեության իսկությունը» գրքից

 

12.07.22
Օրհնությամբ ՝ ԱՀԹ Առաջնորդական Փոխանորդ Տ․ Նավասարդ Արքեպիսկոպոս Կճոյանի
Կայքի պատասխանատու՝ Տեր Գրիգոր քահանա Գրիգորյան
Կայքի հովանավոր՝ Անդրանիկ Բաբոյան
Web page developer A. Grigoryan
Բոլոր իրավունքները պաշտպանված են Զորավոր Սուրբ Աստվածածին եկեղեցի 2014թ․