Համատեղ աղոթքի զորությունը

- Հա՛յր, երբեմն անհրաժեշտություն եմ զգում խցում մնալու և կանոնը կարդալու, այլ ոչ թե Պատարագին գնալու:

- Այն, ինչ կատարվում է Պատարագի ժամանակ, կարո՞ղ է ուրիշ ժամանակ կատարվել: Չի՛ կարող: Իսկ այն, ինչով զբաղվելու ես խցում, կարելի է ուրիշ ժամանակ էլ անել:

- Եկեղեցում ոչ միշտ եմ զգում այն փոփոխությունը, որ խցում եմ զգում:

- Տե՛ս, անհատական աղոթքը ընդհանրականի նախապատրաստությունն է: Համատեղ աղոթքը, որակի տեսանկյունից, կարող է անհատականից ցածր լինել, որովհետև եկեղեցում քեզ ազատ չես զգում այնպես, ինչպես երբ ինքդ քեզ հետ ես մնում: Սակայն զորության տեսանկյունից այն ավելի բարձր է, որովհետև բոլորը միասին են աղոթում. մեկի աղոթքում ավելի մեծ զորություն կա, մյուսի աղոթքում՝ ավելի շատ ջերմություն և այլն: Եվ այդ երկու-երեք ժամի ընթացքում, որ Պատարագն է տևում, դու ևս պետք է եկեղեցում լինես՝ բոլորի հետ միասին աղոթելու համար: Քրիստոս ի՞նչ ասաց. «Որովհետև ուր երկու կամ երեք հոգի հավաքված լինեն իմ անունով, այնտեղ եմ ես, նրանց մեջ» (Մտթ. 18:20):

- Հա՛յր, ինձ ավելի շատ դուր է գալիս խցում լինել, որովհետև Պատարագի ընթացքում ուշադրությունս շեղվում է:

- Այն խաղաղությունը, որ այդ ժամանակ զգում ես խցում, իրական խաղաղություն չէ: Եթե ճգնես եկեղեցում և ջանաս կենտրոնանալ ու աղոթել, ահա այդ ժամանակ ճիշտ կլինի և ճշմարիտ խաղաղություն ձեռք կբերես: Փորձիր դժվարությունները դժվարությունների մեջ հաղթահարել, դա քեզ շատ կօգնի: Նույնն է, թե բանակում սովորես իսկական գնդակներով կրակել, դա մարդուն ստիպում է մտազգաստ լինել:

- Հա՛յր, ես դժվարանում եմ Պատարագի ժամանակ, որովհետև չեմ կարողանում միաժամանակ աղոթել և հետևել ընթերցվածքին ու երգեցողությանը:

- Ինչո՞ւ է դժվար: Տեսնում եմ, որ դու անհանգիստ ես: Ասում ես. «Ուզում եմ առաջադիմել մտավոր աղոթքում, ուզում եմ ունեցածս ավելացնել…» Դրանում թաքնված եսասիրություն կա, հպարտություն: Դա չի նշանակում, որ դու չես ճգնում, ես մի փոքր չափազանցում եմ: Քո տրամադրվածությունը բարի է, և Քրիստոս կօգնի քեզ: Կանգնիր մանկան պես Աստծու առջև և ոչ մի բանի մասին մի մտածիր: Պարզությամբ գործիր և կտեսնես, թե ինչպիսի շնորհ են պարգևում քեզ Քրիստոս և Աստվածամայրը: Եկեղեցի մտնելիս պատկերացրու, որ նավ ես բարձրացել, քեզ Աստծու ձեռքը հանձնիր, թող տանի՝ ուր ուզում է:

- Հա՛յր, պատարագների ժամանակ նիրհում եմ և երբեմն ընդհանրապես չեմ կարողանում կենտրոնանալ: Իսկ հետո խորհուրդն ինձ ասում է. «Հետո ինչ, որ Պատարագի ես մասնակցել, միևնույն է չես աղոթել»:

- Անգամ, երբ հորանջում ես կամ ննջում, նավը, միևնույն է, առաջ է լողում: Նավի վրա մեկը կողքերն է նայում, մյուսը հորանջում է, երրորդը քնած է, իսկ նավը, միևնույն է, լողում է դեպի նպատակակետը: Իսկ դու փորձիր չքնել:

- Եթե միտքը Պատարագի ժամանակ աղոթքով չի զբաղվում, ապա Պատարագը հոգնեցնում է:

- Այո, որովհետև նման դեպքում մարդը չի սնվում: Երբ միտքը կենտրոնացած չէ սրբազան հասկացությունների վրա, այնժամ Պատարագը դառնում է պարզ ֆիզիկական վարժանք՝ աշխատանք հանուն Աստծու սիրո: Համենայն դեպս, նա, ում քունը Պատարագի ժամանակ տանում է, սակայն նա պայքարում է դրա դեմ, ավելի մեծ վարձք ունի: Մի՞թե մարդ իր խցում մահճակալ չունի, որ քնի: Մի անգամ երկու աշխարհական են Աթոս գալիս՝ գիշերային հսկմանը մասնակցելու: Նրանք նախ քնում են և ապա գալիս են արդեն առավոտյան ժամերգության ավարտին: Հարևան նստարանի վանականը երբեմն-երբեմն նիրհում էր, սակայն փորձում էր չքնել: Աշխարհականներից մեկը, սա տեսնելով, մյուսին ասում է. «Տե՛ս, վանականները քնած են»: Իսկ մյուսը պատասխանում է խելամիտ ավազակի(1) պես. «Ինչպե՞ս չես ամաչում: Մենք այսքան ժամանակ քնած էինք և միայն այժմ ենք եկել: Ի՞նչ է, կարծում ես, նա չէ՞ր կարող գնալ իր խցում քնելու: Միգուցե ներքնակ չունենա, բայց փայտե մահճակալ հաստատ կլինի»:

- Հա՛յր, ես ժամերգություններից ուրախություն չեմ զգում:

- Մեզ պարտադիր ուրախությո՞ւն է պետք: Դու եկեղեցում ես գտնվում հանուն Քրիստոսի: Կանգնում ես ստասիդիի(2) մեջ, դեռ ձեռքերով էլ կռթնում ես արմնկակալներին ու հանգստանում: Այսպե՛ս մտածիր. «Քրիստոս Իր թևերը Խաչին է տարածել, իսկ ես կանգնել ու հանգստանում եմ»: Այդպես կխաղաղվես:

- Հա՛յր, իսկ կարելի՞ է նստել Պատարագի ժամանակ:

- Ում համար դժվար է, կարող է մի փոքր նստել: Սակայն ով ուժ ունի, ավելի լավ է կանգնել: Սակայն դա պետք է զգալ և ի սրտե ցանկանալ այդպես անել: Չասել. «Ահա հիմա եկեղեցի կգնանք, կկանգնենք, գլուխներս կհակենք ու անշարժ կմնանք»: Այդ ամենը արտաքին բաներ են, ձևականություն:

- Հաճախ եկեղեցում չեմ կարողանում կենտրոնանալ, որովհետև երկար կանգնելուց ոտքերս սկսում են ցավել: Ի՞նչ անեմ:

- Հիշիր փայտե ոտնակոճղերը, որոնց մեխեցին Քրիստոսի ոտքերը և ասա. «Փա՜ռք Աստծու, որ ոտքերս ցավում են»: Այդժամ կմոռանաս սեփական ցավդ, սիրտդ քաղցրությամբ կլցվի և աղոթքդ կդառնա սրտանց:

 

1. Նկատի ունի Քրիստոսի կողքին խաչված ավազակներից մեկին, որ ասաց. «Աստծուց չե՞ս վախենում, դու, որ նույն պատիժն ես կրում: Եվ մենք իրավացիորեն արժանի հատուցումն ենք ստանում այն գործերի համար, որ կատարեցինք, իսկ սա որևէ վատ բան չի արել» (Ղուկ. 23:40, 41):

2. Փակվող նստատեղով նստարան ուղղափառ եկեղեցիներում, որի մեջ կարելի է նաև կանգնել:

 

Պաիսիոս Աթոսացի

Ռուսերենից թարգմանեց Էմիլիա Ապիցարյանը

 

10.07.21
Օրհնությամբ ՝ ԱՀԹ Առաջնորդական Փոխանորդ Տ․ Նավասարդ Արքեպիսկոպոս Կճոյանի
Կայքի պատասխանատու՝ Տեր Գրիգոր քահանա Գրիգորյան
Կայքի հովանավոր՝ Անդրանիկ Բաբոյան
Web page developer A. Grigoryan
Բոլոր իրավունքները պաշտպանված են Զորավոր Սուրբ Աստվածածին եկեղեցի 2014թ․