Մարդուն շնորհված մեծագույն բացահայտումը

Աստվածային մեծագույն սիրո արդյունք է աշխարհի և մարդու արարումը: Արարչագործության պսակը համարվող մեր նախածնողները՝ Ադամն ու Եվան, խախտելով աստվածային պատվիրանը, ընտրեցին մահը և ոչ թե կյանքը՝ հեռանալով Աստծուց, նրանք ցանկացան առանց Նրա ապրել: Ինչպես ի սկզբանե, այնպես էլ այդ պահին աստվածային անփոփոխ սերը գործեց՝ մարդուն նոր կյանքի հնարավորություն տալով. խաչի վրա մահը հաղթվեց Կյանքի կողմից: Մեծագույն գաղտնիքը, որ Աստված բացահայտեց մարդկանց, այն է, որ Աստված սեր է և որն արտահայտեց՝ Իր Միածին Որդուն աշխարհ ուղարկելով: Տիրոջ կամքն է, որ մարդիկ ճանաչեն այդ մեծագույն ու զոհաբերվող սերը և ապրեն այդ սիրով, ինչը հնարավոր է, եթե մարդն իր ուշադրության կենտրոնն իրենից տեղափոխի դեպի իր շրջապատը: Շատ հաճախ մարդն ապրում է պայմանական սիրով, այսինքն՝ լավ հարաբերություն է ձևավորում նրա հետ, ով իր հետ լավ հարաբերություն ունի, իսկ հակառակ պարագայում` հակառակը: Մարդուն հեշտ է ապրել, երբ իրեն սիրում են, գովաբանում: Բայց այս վիճակն իրականում, ըստ Եկեղեցու հայրաբանության, ծուղակ է համարվում. մարդ չի կարող ապրել՝ միայն սեր ընդունելով: Նա ապրում է այն դեպքում, երբ սիրում է, երբ զոհաբերում: Այդ պատճառով Աստված մարդուն կոչում է՝ սիրել սովորելու: Իրական սիրո պայմանը գիտակցելն է, որ կա Մեկը, Ով սիրում է քեզ առանց պայմանների ու սահմանների, երբ մարդն իր փորձառությամբ ճանաչում է այդ Սերը, այլևս չի կենտրոնանում մարդկային սիրո վրա:    

Մարդուն շնորհված մեծագույն բացահայտումը աստվածային սերն է, այնինչ որոշ մարդկանց կյանքում Աստծու փոխարեն ընտանիքն է, աշխատանքը, հարստությունը, իրենք, այսինքն՝ իրենք ընտրում է ոչ թե Աստծուն, այլ Նրա պարգևները՝ ընդունակ չլինելով պարգևը Պարգևատուից տարբերակել: Աստծու հետ հարաբերություն ստեղծելու փոխարեն, նրանք պարգևների հետ են հարաբերություն ստեղծում: Ժամանակակից մարդը սիրում է «իմ» բառը, այնինչ այս աշխարհում մարդուն ոչինչ չի պատկանում, այն, ինչ մարդն ունի, աստվածային պարգև է՝ օդը, որ շնչում է, բնությունը, որով հիանում է, բնակավայրը, որտեղ ապրում է, մարդը և իրեն շրջապատող մարդիկ՝ ծնողները, երեխաները, ընկերները, այս բոլորը մարդը չի արարել: Աստված է մարդու կյանքի և նրա շնորհների աղբյուրը: Երբ մարդն իր շնորհների աղբյուրը իրեն է համարում, ընկնում է հպարտության մեղքի մեջ. նա կարծես Աստծուց գողանում է Նրա պարգևածը և սկսում է հպարտանալ իր շնորհներով՝ չհասկանալով, թե որտեղի՞ց և ո՞ւմ կողմից են դրանք տրված: Հավատավոր մարդը չի ասում «իմ»-ը, այլ ասում է «Աստծու պարգևը»: Աստված մարդուն պարգևներ է շնորհում ոչ թե նրա արժանիքների, այլ Իր ողորմության շնորհիվ, և մարդը չպետք է իրեն վերագրի աստվածային պարգևները, ինչպես արեց մեծահարուստը (Ղուկ. 16:19-31)՝ Աստծուց գոհանալու և իր ունեցածը մերձավորի հետ կիսելու փոխարեն, հարստությունից կուրացած՝ նա ուշադրություն չդարձրեց իր դռան առջև ընկած սոված Ղազարոսին, որը հույս ուներ իր փորը լցնել նրա սեղանից ավելացածներով:   

Քրիստոնյայի կյանքը Աստծով մի ուղի է, որի մասին Քրիստոս ասաց. «Ես եմ ճանապարհը, ճշմարտությունը և կյանքը» (Հովհ. 14:6): Այդ ուղին հորիզոնական չէ, որովհետև հորիզոնական ուղղությամբ ընթացողը միայն շրջապտույտ է գործում: Դեպի Աստված տանող ուղին միայն դեպի առաջ չէ, այլ դեպի առաջ և վեր, այսինքն՝ հորիզոնական և ուղղահայաց, որով կազմվում է խաչը, իսկ որտեղ խաչն է ու Քրիստոս, այնտեղ Կյանքն է: Քրիստոնյայի համար հստակ է, թե ինչպես հատել շրջանը և դուրս գալ դրանից: Ելքը դեպի հավիտենություն միայն Քրիստոսով է: Ոմանք նախընտրում են դեպի առաջ ընթանալ, բայց այդ ուղին եզրափակվում է շրջանի մեջ: Քրիստոնյան ընտրում է դեպի առաջ ու վեր ուղին: Խաչի ճանապարհով ընթացողի ուղին հարթ չէ: Աշխարհն առաջարկում է չարին չարով պատասխանել, իսկ Տերը հորդորում է աշխարհը նորոգել միայն սիրով: Ցավալիորեն շատերը, չընդունելով աստվածային սերը, դառնում են աստվածամարտ՝ իրենց կյանքում խոչընդոտող հանգամանք համարելով աստվածային պատվիրանները: Քրիստոս բախում է յուրաքանչյուրի սրտի դուռը, և մարդն իր ազատ կամքով է Տիրոջ առջև իր սրտի դուռը բացում: Քրիստոս ասում է. «Եթե մեկն ուզում է հետևել Ինձ, թող ուրանա իր անձը, վերցնի իր խաչը և գա Իմ հետևից» (Մատթ. 16:25):

 

Կազմեց Կարինե Սուգիկյանը

 

31.03.20
Օրհնությամբ ՝ ԱՀԹ Առաջնորդական Փոխանորդ Տ․ Նավասարդ Արքեպիսկոպոս Կճոյանի
Կայքի պատասխանատու՝ Տեր Գրիգոր քահանա Գրիգորյան
Կայքի հովանավոր՝ Անդրանիկ Բաբոյան
Web page developer A. Grigoryan
Բոլոր իրավունքները պաշտպանված են Զորավոր Սուրբ Աստվածածին եկեղեցի 2014թ․