Գրքեր

Սաղմոս ՂԸ

Սաղմոս Դավթի: Ունի հրեաների ելքի և Փրկչի հայտնության, առաջին և երկրորդ գալստյան խորհուրդը:

1. Տէր թագաւորեաց, բարկացան ժողովուրդք, որ նստիս ի քրովբէս, սասանեցաւ երկիր:

Տերը թագավորեց, ժողովուրդները բարկացան: Ո՛վ քերովբեների վրա նստողդ, երկիրը սասանվեց:

Թագավորեց ասելով ցույց է տալիս ժամանակը, որ ըստ մարմնի թագավորեց: Ժողովուրդները բարկացան՝  նախապես հրեաները, և ասացին. չենք ցանկանում, որ դու թագավորես, այլ՝ կայսրը: Ո՛վ քերովբեների վրա նստողդ, երբ հայտնապես նստի քերովբեների վրա, թագավորը կբարկանա և կսասանվի երկիրը, կսարսռա՝ տեսնելով Դատավորին: Երկրի վրա գտնվողներն են երկիր կոչվում, քանզի նստելը մարմնավոր է:

2. Տէր ի Սիովն մեծ է, և բարձր է ի վերայ ամենայն ժողովրդոց:

Տերը մեծ է Սիոնում ու բարձր, քան ժողովուրդները բոլոր:

Վերին Սիոնում, ուր ճանաչում են նրան, մեծ է, և բարձր, ովքեր չգիտեն, որ նա դատելու է իրենց, և բարձր է, ուստի և տեսնելով թող երկյուղեն նրանից:

3. Խոստովան եղիցուք անուան քում մեծի, զի ահաւոր և սուրբ է, և պատիւ թագաւորի զիրաւունս սիրէ:

Գոհություն մատուցենք քո մեծ անվանը, քանզի ահավոր ու սուրբ է այն: Իրավունք սիրելը պատիվ է բերում թագավորին:

Վերինների համար նույնպես գոհություն եմ մատուցում, քանզի ահավոր է: Սուրբ պիտի պահեմ անձս, քանզի երկյուղը մեծ է անսրբությամբ ընկնել կենդանի Աստծու ձեռքը: Շնորհ, որով թագավորը երկու պատճառ ունի հաստատուն մնալու. որ սուրբ լինի թագավորը, երբ պարտական չլինի Աստծու ատյանի առջև, և երբ իրավունք սիրի՝ հնազանդվելով օրենքին, այս է թագավորի պատիվը, այլ ոչ թե թագն ու ծիրանին:

4. Դու պատրաստեցեր զուղղութիւն, զիրաւունս և զարդարութիւն Յակովբայ դու արարեր:

Դո՛ւ հաստատեցիր իրավունքն ու արդարությունը Հակոբի մեջ:

Դու հոգացիր Իսրայելի մեջ ուղղորդող օրենքներ հաստատելու համար, որով Հակոբի որդիները կարող են իրավունքով ու արդարությամբ գործել, և որով այն ժամանակ կարող էին արդարանալ, իսկ այժմ Ավետարան տվեցիր:

5. Բա՛րձր արարէք զՏէր Աստուած մեր, երկի՛ր պագէք պատուանդանի ոտից նորա, զի սուրբ է:

Մեծարե՛ք մեր Տեր Աստծուն, երկրպագե՛ք նրա ոտքերի պատվանդանին, քանզի նա սուրբ է:

Եվ այդպես է բարձր լինում: Երկրպագե՛ք, որտեղ խաչը բարձրացավ, կարծում էին, թե կնախատեն, սակայն մեծարեցին, քանզի սուրբ է այն պատվանդանը, որի վրա մարմինը խաչվեց և թաղվեց, և վերջին օրը, ինչպես ոտքն է վերջնամաս, այդպես էլ աստվածությունը գլուխն է, իսկ ոտքը՝ մարդկությունը:

6. Մովսէս և Ահարոն երիցունք նորա, Սամուէլ ընդ այնոսիկ, որ կարդան զանուն նորա:

Մովսեսն ու Ահարնը՝ երեցները նրա, Սամուելը, որ նրա անունը կանչողների մեջ էր:

Ամբաստանություն է հրեաների կողմից, քանզի ելան Մովսեսի և Ահարոնի դեմ՝ քարկոծելու նրանց, իսկ Սավուղը ցանկանում էր Սամուելին սպանել, Աստծուն այդքան մտերիմ մարդկանց, ինչպես որ Տիրոջը սպանեցին, և պարզ է, որ ինչպես նրանց, այդպես էլ Տիրոջը ցանկացան սպանել: Եբրայերենում ասվում է. սուրբ է Մովսեսը, իսկ Ահարոնի համար չի ասվում, թե սուրբ էին, այլ՝ սուրբ է, որ միշտ կա, և ավագ ու անդրանիկ էին ամբողջ Իսրայելի մեջ: Սամուելը նրանցից էր, որ որովայնից ընտրվեց, իսկ Իսահակը, Հակոբը և Հովհաննես, որոնք կանչեցին Աստծուն Հայր՝ պատճառ գոյության, այլ ոչ թե բնությունը:

7. Կարդային առ Տէր և նա լսէր նոցա, և ի սիւն ամպոյ խօսէր ընդ նոսա:

Ձայն էին տալիս Տիրոջը ու նա լսում էր նրանց և ամպի սյունով խոսում նրանց հետ:

Եվ այդպես չէին երկյուղում Աստծու սրբությունից:

8. Պահէին զվկայութիւն նորա, և զհրամանս՝ զոր ետ նոցա:

Նրանք պահպանում էին վկայությունը նրա և հրամանները, որ տվեց իրենց:

Զուր տեղը Աստված չէր լսում նրանց, այլ՝ որ պահում էին վկայությունը նրա, այսինքն՝ օրենքը կամ խորանը:

9. Տէր Աստուած մեր, դու լսէիր նոցա, Աստուած, դու քաւիչ լինէիր, վրէժխնդիր ի վերա ամենայն գործոց նոցա:

Տե՛ր Աստված մեր, դու լսում էիր նրանց. Աստվա՛ծ, դու քավիչ և վրեժխնդիր էիր լինում նրանց բոլոր գործերի համար:

Հիսուս, դու լսում ես, դու քավիչ ես, քանզի աղոթում էին, և քավությություն էր տալիս ժողովրդին, իսկ թշնամիներից վրեժխնդիր լինում, ինչպես փարավոնից, ամաղեկացիներից և այլազգիներից՝ Սամուելի միջոցով: Վրեժխնդիր՝ նրանց բոլոր գործերի համար, այսինքն՝ Իսրայելի, այսքան չար գործերից հետո, որ առ Աստված էր և իրենց հետ հաշտեցնում էին Աստծուն և թշնամիներից վրեժխնդիր լինում:

10. Բա՛րձր արարէք զՏէր Աստուած մեր, երկի՛ր պագէք ի լեառն սուրբ նորա, զի սուրբ է Տէր Աստուած մեր:

Մեծարե՛ք մեր Տեր Աստծուն, երկրպագե՛ք նրա սուրբ լեռանը, քանզի սուրբ է Տեր Աստվածը մեր:

Իմ առջև են ծալվում բոլոր ծնկերը, նախ՝ պատվանդանին, ապա լեռան, քանզի երկիր գալով՝ դատաստան է տեսնելու, ապա երկինք վերանալու, ինչը լեռ է կոչվում: Քանզի սուրբ է Տեր Աստվածը մեր, բոլորի արյունից, ովքեր իրենց մեղքերի համար են մեռնում:

 

Վարդան Արևելցի, Մեկնութիւն Սաղմոսացն Դաւթի, Էջմիածին, 1797 թ.

Գրաբարից թարգմանեց Գայանե Թերզյանը

01.07.19
ԲաԺանորդագրվել
Ընթերցել նաև
Օրհնությամբ ՝ ԱՀԹ Առաջնորդական Փոխանորդ Տ․ Նավասարդ Արքեպիսկոպոս Կճոյանի
Կայքի պատասխանատու՝ Տեր Գրիգոր քահանա Գրիգորյան
Կայքի հովանավոր՝ Անդրանիկ Բաբոյան
Web page developer A. Grigoryan
Բոլոր իրավունքները պաշտպանված են Զորավոր Սուրբ Աստվածածին եկեղեցի 2014թ․