Ա Պետրոս 4:4-5

4. Որով օտարացեալք՝ ո՛չ ընդ ձեզ վարին. ՚ի նոյն անկարգութեան զեղխութիւն, և հայհոյեն։

Հեթանոսները տարօրինակ են համարում, որ դուք իրենց նման չեք հետևում նույն սանձարձակ զեխություններին, և հայհոյում են ձեզ։

5. Որ տացեն պատասխանի՛ այնմ որ ՚ի պատրաստին ունի դատել զկենդանի՛ս և զմեռեալս։

Բայց այդ բոլորի համար նրանք պատասխան պիտի տան Աստծուն, որ պատրաստ է դատելու ողջերին և մեռածներին։

Այդ հեթանոսները յուրաքանչյուր աստծու տոնին սաստիկ անվայելուչ անօրենություններ էին գործում, որոնք ուսանել էին իրենց «վարդապետներից»: Դրա համար է առաքյալն ասում. «Կռապաշտական անօրեն սովորություններով հեթանոսները տարօրինակ են համարում, որ դուք իրենց նման չեք հետևում նույն սանձարձակ զեխություններին»։

Այս խոսքով արդեն երանելի առաքյալը իր հարգանքն է արտահայտում ու գովում է նրանց, ովքեր հավատ ունեն և առաքինի ու պարկեշտ գործերի ու վարքուբարքի շնորհիվ գարշելի կռապաշտությունից հանկարծակի դարձի եկան և, թարախահոսությունից մաքրվելով, Քրիստոսի անուշահոտությամբ լցվեցին: Դրա համար է ասում. «Տարօրինակ են համարում, որ դուք իրենց նման չեք….»: 

Դեռևս հեթանոս եղողների մասին առաքյալն ասում է, որ նրանք շնորհի ներկա ժամանակում ևս շարունակում են իրենց չարաբարո ընթացքը և ընկղմված են անօրեն կռապաշտության, արբեցության և վավաշոտության տիղմի մեջ: «Նրանք արդարև,- ասում է առաքյալը,- իրենց գործածներին համարժեք դատաստանի ու աններելի տանջանքների են ենթակա»: Դա է վկայում առաքյալի այս հաջորդ խոսքը. «Նրանք նույն սանձարձակ զեխություններին են հետևում և հայհոյում են ձեզ»։

Մեկ այլ, այն առաջինից ավելի մեծ ամբաստանություն են հարուցում իրենց վրա հեթանոսները, քանի որ հերիք չէ սանձարձակ ու չարափառ զեխություններ և բյուրավոր անօրենություններ են գործում, դեռ մի բան էլ այդ ամենին են հավելում այն, որ ձեզ ու ձեր բարի համբավը հայհոյության են ենթարկում:

Ուստի առաքյալը հաջորդիվ խոսում է սպառնալիքների «լեզվով» սրանց մխիթարելու և նրանց երկյուղ ազդելու համար: Հիրավի, չարչարանքների մատնվածների երերուն մտքի համար ավելի մեծ մխիթարություն չի կարող լինել, քան լսելը, որ իրենց չարչարողները տանջվելու են, և տանջվելու են՝ աստվածաառաք տանջանքների մատնվելով: Եվ ահա առաքյալն ասում է. «Բայց այդ բոլորի համար նրանք պատասխան պիտի տան Աստծուն, որ պատրաստ է դատելու ողջերին և մեռածներին»։

Երանելին մեծաբարբառ և հույժ երկյուղալի խոսքեր է արտաբերում՝ ասելով, որ ամենքը Քրիստոսի Դատաստանին են ենթարկվելու և յուրաքանչյուրն իր գործերի, մտածումների ու խոսքերի քննությամբ հատուցման է արժանանալու: Եվ եթե օրենքի տակ չեղող հեթանոսները՝ մեղանչելով, այդպիսի խիստ դատաստանի են ենթարկվելու, ապա որչա՜փ ևս առավել խիստ է լինելու դատաստանը մեզ համար, որ, օրենքի ու պատվիրանների տակ լինելով, մեղանչում ենք:

Արդ, նորից տեսնե՛նք, թե ի՞նչ է ասում առաքյալը. «Բայց այդ բոլորի համար նրանք պատասխան պիտի տան Աստծուն, որ պատրաստ է դատելու ողջերին և մեռածներին»: Այս խոսքով Պետրոսը առավել մեծ երկյուղի պատճառ է տալիս անօրեններին՝ հիշեցնելով, թե Ո՛վ պիտի հաշիվ պահանջի Դատաստանի ժամանակ, և թե այնժամ մենք Ո՛ւմ պիտի պատասխան տանք: «Նրան,- ասում է,- Ով պատրաստ է դատելու ողջերին և մեռածներին»:

«Պատրաստ է» ասելով՝ Պետրոսը Աստծու անսխալական ամենիմացությունն է շեշտում: Չէ՞ որ Տերը դատաստանի ենթարկելու համար «հավելյալ» քննության կամ վկաների կարիք չունի, այլ ամեն բան, այդ թվում և մեր խոսքերը, մերկապարանոց «կանգնած» են լինելու Աստծու առջև: Եվ եթե Տերը համաձայն մարգարեության տեսնում է «անգործներին», ապա որքա՜ն առավել «լավ» է տեսնում մեր գործածները: Առաքյալը միայն սա չի ասում, այլև մեզ հայտնում է Աստծու ամենակալ զորության և այն մասին, որ Նրա առջև ամեն բան անզօր է:

Աստված ամեն ինչ «պատրաստի» ունի այժմվա ու ապագայի համար, և արդարությամբ, ասես կշեռքով, դատում ու հատուցում է այժմ ապրողներին և հանդերձյալներին: Ուստի Տերը մեղքերի համար նաև ողջերին է դատում պես-պես ու զանազանատեսակ տանջանքներով. երբեմն սրի և երբեմն սովի, երբեմն գերության ու երբեմն այլ պատիժների մատնելով, որոնք, երկնքից, երկրից և ծովից «ելնելով», պատուհասում են մեղապարտներին: Աստված Իր ամենակալ զորությամբ ու անվրեպ քննությամբ վերջին, մեծ և ահասարսուռ օրը նաև մեռյալներին է դատում:

Բացի այս, ինձ թվում է, որ առաքյալն իր այս խոսքով կամենում է անհրաժեշտ մի քայլ ևս կատարել՝ զատորոշում դնել սրբերի ու անսուրբների, հավատացյալների և անհավատների միջև: Երանելին իր այս խոսքով երկու տեսակի «կենդանություն» ու երկու տեսակի «մեռելություն» է մատնանշում և ուսուցանում է, որ եթե մեկը, մարմնական կենդանության մեջ լինելով, տեղի տա փառքին, գովասանքներին ու պես-պես մարմնական հեշտություններին, իր այդ մարմինը կորստյան ու մահվան կմատնի՝ գեհենային տանջանքների «նյութ» դարձնելով այն:

Իսկ նա, ով այսաշխարհային «մեռելությամբ», անփառունակությամբ և ինքնաքննադատ պարսավանքներով, խոնարհությամբ և անարգանքներ կրելով ու զանազան այլ դժվարությունների միջոցով մարմնական ախտերը մեռցնելով «կորցնի» իր անձը, հավիտենական կենդանության մեջ գտնի այն:

Արդ, Տերը այսպիսի ողջերին ու մեռյալներին է «պատրաստ դատելու» և արդարացի քննությամբ յուրաքանչյուրին հատուցելու ըստ իրենց գործերի: 

 

Երանելի Սարգիս Շնորհալի հայոց վարդապետի՝ իմաստասերի և քաջ հռետորի,

Մեկնություն կաթողիկե յոթ թղթերի, Կոստանդնուպոլիս 1826-1828թթ

Գրաբարից թարգմանեց Գևորգ սրկ Կարապետյանը

 

26.07.21
Օրհնությամբ ՝ ԱՀԹ Առաջնորդական Փոխանորդ Տ․ Նավասարդ Արքեպիսկոպոս Կճոյանի
Կայքի պատասխանատու՝ Տեր Գրիգոր քահանա Գրիգորյան
Կայքի հովանավոր՝ Անդրանիկ Բաբոյան
Web page developer A. Grigoryan
Բոլոր իրավունքները պաշտպանված են Զորավոր Սուրբ Աստվածածին եկեղեցի 2014թ․