Գրքեր

Աստծո խոնարհությունը

Այլևս մեր կայնքում իրականություն է մեր Տեր և Փրկիչ Հիսուս Քրիստոսի Սուրբ Ծնունդը, Հայտնությունը և Անվանակոչությունը և զուգահեռներ տանելով այս տոների միջև մեր աչքի առջև մի պարզ ճշմարտություն է հառնում՝ մեր Աստծո ողորմած խոնարհությունը:

Մենք սովոր ենք Աստծո խոնարհությունը տեսնել Նրա չարչարանքների, խաչելության և մահվան իսկության մեջ, բայց պետք է խորությամբ հասկանալ, որ նույնատիպ խոնարհության դրսևորում է Նրա մարդանալը, Ս. Կույսի արգանդում իննամսյա ժուժկալությունը և որպես մարդ ծնվելը, և Իր արարածներից անվանադրվելու իրողությունը: «Անպարագրելին երկնի և երկրի»՝ երկնքի և երկրի մեջ չպարունակվողը, Նա, որ Իր թզով և քլով երկինքները, ծովերը և անդունդներն է չափում, Նա, որի կամքի դրսևորում է տիեզերքները բազում և իմանալի և ոչ իմանալի իրականությունները, Նա դեռահաս կույսի սուրբ արգանդում բնակվեց: Սրանով իսկ մեզ պատգամելով Իր մարդասիրության անհասությունը և այն, որ սրբությունը իր մեջ Աստծուն է պահում: Արարիչը արարած դարձավ, բոլորի Տերը Իրեն թշնամացածի հետ հաշտվեց և որպես Մարդ ծնվեց: Այլևս իրականություն է Աստծո անսահման խոնարհությունը և համբերությունը. Նա Իր արարածի աստիճան ցածրացավ մեզ սովորեցնելով, որ ով հանուն սիրո՝ աստվածային սիրո, խոնարհվի՝ նա կբարձրանա: Ուրեմն այսքանից՝ որպես մարդ ծնվելուց, հետո կրել այն ամբողջ նեղությունները, որոնք պիտի փրկեին մարդկությանը, Իր համար խոտելի չէր: Այլևս պապանձված են այն լեզուները որոնք անզգամաբար բարբառում են. «Ո՞ւր ես…, ինչո՞ւ…»:

Ուրեմն հստակ է՝ Աստված խոնարհվեց մեզ համար, որ մենք սովորենք խոնարհվել, նորից մեզ համար: Սուրբ Ծննդյան տոնը քրիստոնյայի կյանքում տոն է ամեն օր և ոչ թե մեկ կամ ութ օր միայն, քանզի այդ օրը Աստված հայտնվեց ոչ թե որևէ մարգարեի, նահապետի կամ արդարի, այլ համագումար մարդկությանը:

Եվ նմանապես Աստվածային խոնարհության և հեզության դրսևորում է Սուրբ Անվանակոչությունը: Մինչ այդ չտեսնված և չլսված խոնարհություն: Արարիչը Իր արարածի կողմից անուն է ստանում:

Մենք անուն ենք ստանում մեր ծնողներից, կամ մեզնից ավագ և մեր կողմից հարգանքի արժանի մեկից, կամ ինքնակոչաբար: Եվ սուրբ հայրերն ասում են, թե չկա Աստծուց ավագ, մեծ որևէ էություն, որ անուն տա նրան և նամանավանդ Աստված ինքնակոչ չէ, իսկ եթե ասենք. «Հապա ի՞նչ է «Եհովա» անունը»: Պետք է իմանանք, որ այն անուն չէ, այլ նախադասություն, որը նշանակում է «Ես Եմ, որ Է»: Ուրեմն այս անուն չէ այլ Աստծո ծածուկ հատկությունները բացահայտող նախադասություն հար և նման «անհասանելի Աստված», «մարդասեր» և այլն:

Եվ ահա, թեև Աստծուց պատգամվեց, բայց մարդու կողմից անվանակոչվեց Անանունը: Նա անուն է ստանում Իր ծառայից, Իր արարածից և Իր անառակ որդուց: Անուն, որը վեր է և վեհ բոլոր անուններից: Այստեղ էլ, ինչպես վերը նշեցինք, ի հայտ է գալիս Աստծո անպատում խոնարհությունը: Հանուն մարդու փրկության Աստված Իր աստվածային փառքից այնքան է աղքատանում, որ որպես մանուկ անուն է ստանում Իրենից հետո, Իր ձեռքով և ժամանակի մեջ ստեղծվածից: Ուրեմն, քննելով այս երկու սուրբ դրվագները մեր Տիրոջ կյանքից, հասկանում ենք մի պարզ բան, որ մարդկային փրկությունը միմիայն իրականություն դարձավ խոնարհության և հեզության միջոցով. Աստծո խոնարհության և հեզության, ուրեմն մեր փրկության համար պահանջվում է մի պարզ բան՝ հարատևել այս «հոգու աղքատության»՝ խոնարհության և գործի սրբության՝ հեզության մեջ:

Եվ թող Աստված զորացնի մեզ բոլորիս պատերազմելու այս բարի պատերազմը: Ամեն:

 

Վաչագան սրկ. Դոխոլյան

18.01.16
ԲաԺանորդագրվել
Ընթերցել նաև
Օրհնությամբ ՝ ԱՀԹ Առաջնորդական Փոխանորդ Տ․ Նավասարդ Արքեպիսկոպոս Կճոյանի
Կայքի պատասխանատու՝ Տեր Գրիգոր քահանա Գրիգորյան
Կայքի հովանավոր՝ Անդրանիկ Բաբոյան
Web page developer A. Grigoryan
Բոլոր իրավունքները պաշտպանված են Զորավոր Սուրբ Աստվածածին եկեղեցի 2014թ․