Խոնարհության մասին

Հայր Եսայիասն ասաց. «Երկրավոր մեծության և փառքի հան­դեպ սերը ծնում է ստություն, իսկ խոնարհությունը՝ Աստծո երկյուղ է ծնում սրտում: Դու մի՛ կամեցիր աշխարհի մեծամեծներին և իշ­խաններին սիրելի լինել, որպեսզի չզրկվես Աստծո փառքից»: Ասաց դարձյալ. «Եթե աղոթքներդ խոնարհությամբ անես և անձդ անարժան համարես, ընդունելի կլինեն Աստծուն, իսկ եթե քո սիրտն ամբարտա­վան է, և մի ծույլ եղբոր հիշելով` դատես նրան` իզուր է քո աղոթքը»: Դարձյալ ասաց. «Ինչո՞ւ է երանելի խոնարհը. որովհետև լեզու չունի մեկին բամբասելու կամ ընդդիմանալու իրեն զրկողին, ոչ էլ աչքեր ու­նի՝ ընկերոջ թերությունը տեսնելու: Չունի ականջ, որպեսզի անօգուտ խոսքեր լսի, ոչ էլ բերան ունի՝ չարախոսելու մեկին կամ իր եղբորը, կամ քննելու այլոց հանցանքները, այլ` միայն իր մեղքերը, և խաղա­ղարար է բոլորի հանդեպ՝ ըստ Տիրոջ խոսքի (Մատթ. Ե 9): Այս անում է ոչ թե հանուն որևէ մեկի, այլ` հանուն Տիրոջ: Սակայն ճշմարտու­թյունն այս է. եթե մեկը վեց օր պահեցողություն անի և բոլոր առա­քինությունները ձեռք բերի, ոչինչ են և անօգուտ՝ առանց խոնարհու­թյան»: Դարձյալ ասաց. «Եթե մեկը խոնարհություն ձեռք բերի, նա կտեսնի իր բոլոր մեղքերը, և ով հետամուտ լինի խոնարհության և ող­բի, դրանք կարտաքսեն իր սրտից բոլոր չար խորհուրդները և կսնու­ցեն նրա հոգին առաքինություններով: Եվ ով ունի ողբ և խոնարհու­թյուն՝ այլևս չի հաղթվի մարմնական ամոթալի ցանկություններից, այլ արհամարհանքը, որով կանարգվի մարդկանցից, նրա զենքը կլինի և կպահպանի նրան բարկությունից և չարին չարով հատուցելու գայ­թակղությունից և կուսուցանի համբերել բոլոր չարիքներին, և սրան­ցից ոչ մեկը չի մերձենա խոնարհին»: Ասաց դարձյալ. «Գիտակցաբար Աստծո առջև ընկնելը և պատվիրաններին խոնարհությամբ հնազանդ­վելը մարդուն բերում են աստվածային սեր և անախտություն, իսկ խո­նարհությունն իր անձը բոլոր մարդկանցից առավել մեղավոր համա­րելն է և ինքն իրեն արհամարհելը, որպես թե երբևէ որևէ բարի բան չի գործել: Եվ խոնարության գործերը սրանք են. միշտ լռել, ոչ մեկի դեմ չպայքարել և ոչ մեկին չհակառակվել, բոլորին հնազանդվել, միշտ խոնարհ հայացք ունենալ, մահը միշտ աչքի առաջ ունենալ, խոսքի մեջ անսուտ լինել, չընդդիմախոսել ավագներին, իր խոսքը չպնդել, մտքերի համբերություն ունենալ, ատել հանգիստը, անարգանքներին համբերել, արթուն և զգաստ լինել, իր կամքից հրաժարվել, ոչ մեկի վրա չբարկանալ, նախանձ կամ ոխ չունենալ և մշտապես ողբալ. այս է խոնարհության չափը: Եվ ով խոնարհություն ստանա, նա իր վրա կվերցնի եղբոր հանցանքները և կասի` ես եմ մեղավոր, իսկ ով ատի եղբորը` իր անձն իմաստուն և արդար կհամարի և եղբորն ամոթահար կանի: Իսկ ով իր անձը ամաչեցնի, նա այլոց չի վնասի»: Դարձյալ ասաց. «Թո՛ղ քո լեզուն չխոսի, այլ քո գործերը խոսեն, քո խոսքերն ավելի խոնարհ լինեն, քան քո գործերը, և մտքից դուրս բաներ մի՛ խորհիր, խոնարհությունից դուրս մի՛ վարդապետիր, որպեսզի հողը կարողանա ընդունել քո սերմը»: Դարձյալ ասաց. «Խոսելն իմաստու­թյուն չէ, այլ իմաստություն է խոսելու ժամանակը գիտենալը, թե երբ է խոսելու ժամը, և խոսքն էլ իմաստությամբ լսիր և իմաստությամբ խոսի՛ր, զգո՛ւյշ եղիր նախքան խոսելը և տուր պատշաճ պատասխան, և գիտության մեջ տգետ եղի՛ր, որպեսզի բազում վշտերից զերծ լինես, քանզի ով իր անձը իմաստուն է ցույց տալիս, ինքն իր վրա վշտեր է բարդում: Դրա համար էլ մի՛ պարծեցիր քո գիտության վրա, որովհե­տև ոչ ոք չգիտե` ինչն ինչպես է, այլապես դրա վերջն ամոթն է, իսկ ընկերոջ առաջ խոնարհվելը` Աստծո հետ է միավորում քեզ»:

 

«Սուրբ հայրերի վարքն ու կենցաղավարությունը» գրքից, Հատոր Ա, Էջմիածին 2016

24.10.21
Օրհնությամբ ՝ ԱՀԹ Առաջնորդական Փոխանորդ Տ․ Նավասարդ Արքեպիսկոպոս Կճոյանի
Կայքի պատասխանատու՝ Տեր Գրիգոր քահանա Գրիգորյան
Կայքի հովանավոր՝ Անդրանիկ Բաբոյան
Web page developer A. Grigoryan
Բոլոր իրավունքները պաշտպանված են Զորավոր Սուրբ Աստվածածին եկեղեցի 2014թ․