«Տերն ամեն ինչ է ինձ համար»

Հնարավոր չէ քրիստոնյա լինել միայնակ, փրկվել միայնակ և առավել ևս փրկվել առանց եկեղեցու: Ճշմարիտ քրիստոնյան Քրիստոսի Մարմնի՝ եկեղեցու անդամն է, և Քրիստոս աշխարհ եկավ ողջ մարդկության փրկության համար: Աշխարհ գալով՝ Նա հիմնեց եկեղեցին, որտեղ քրիստոնյան հնարավորություն ունի Քրիստոսի հետ միավորվելու: Քրիստոնեությունը ոչ միայն որոշակի ուսմունք և պատվիրանների համակարգ է, այլև նոր կյանք է Քրիստոսով: Կյանքը Քրիստոսով սկսվում է հոգևոր ծննդյամբ՝ մկրտությամբ, «որովհետև մենք ամենքս, հրեա թե հեթանոս, ծառա թե ազատ, նույն հոգով մկրտվեցինք մե՛կ մարմին կազմելու համար, և ամենքս էլ նույն Հոգուց խմեցինք» (Ա Կորնթ. 12:13): Եկեղեցու հայրերից Հովհաննես Երզնկացի Պլուզն ասել է. «Ինչպես Քրիստոս խաչով մեռավ, նույնպես քրիստոնյան Քրիստոսի հետ Ավազանի մեջ խորհրդաբար խաչակից է դառնում Քրիստոսին, և ասես մեռնում է այս աշխարհի և մեղքերի համար, և միայն Քրիստոսի բարեգործությամբ կենդանի մնում»: Այլ խոսքով՝ մկրտվել նշանակում է Քրիստոսի հետ մեռնել, թաղվել և հարություն առնել: Այնուհետև Սուրբ Հոգու պարգևների կնիքով կատարվում է դրոշմի խորհուրդը, ապա քրիստոնյան պատրաստ է լինում հաղորդվելու Քրիստոսի Մարմնին և Արյանը: Հաղորդվողը միանում է Քրիստոսին՝ Նրա խոսքի համաձյան. «Ով ուտում է Իմ Մարմինը և ըմպում Իր Արյունը, կբնակվի Իմ մեջ, և Ես՝ Նրա մեջ» (Հովհ. 6:57):

Անձը, մկրտվելով, մաքրվում է ադամական կամ սկզբնական և մինչ այդ գործած բոլոր մեղքերից, դառնում է քրիստոնյա, եկեղեցու՝ Քրիստոսի Մարմնի անդամ, Երկնավոր Հոր որդեգիրը և Սուրբ Հոգու տաճարը: Այս խորհուրդների կատարման ժամանակ երկինքը բացվում է, և աստվածային ներկայությունն ու օրհնությունը զգալի է դառնում: Հաղորդությունը քրիստոնյայի համար «երկնային դարպաս» է, որ հնարավորություն է տալիս հանդիպելու և միավորվելու Քրիստոսին: Եկեղեցական կյանքով ապրել՝ նշանակում է ապրել և աճել որպես Քրիստոսի Մարմնի անդամ: Բոլորը կոչված են կյանքի կոչելու Տիրոջ հետևյալ պատգամը. «Կատարյա՛լ եղեք դուք, ինչպես ձեր Երկնավոր Հայրն է կատարյալ» (Մատթ. 5:48): Քրիստոս այս խոսքերն ասաց Երանիների լեռան վրա «Լեռան քարոզ»-ի ժամանակ: Զավակի պարտականությունն է Իր Երկնավոր Հորը նմանվել: Սա է սրբության ուղին, բոլորը կոչված են սրբության և սրբության մեջ է փրկությունը: Սրբությունը հատուկ պսակ չէ, որ նախատեսված է քչերի համար, այն քրիստոնեական կոչում է, որին կոչված են բոլորը, որպեսզի բոլորն, այդ ուղով ընթանալով, վայելեն աստվածային ուրախությունը:

Քրիստոսի բազում հետևորդներ հանուն Քրիստոսի նահատակվեցին, բայց մինչ նահատակվելն ապրեցին Քրիստոսով նոր կյանք: Նրանք, ապրելով աշխարհում, հրաժարվեցին աշխարհից, այսինքն՝ աշխարհում եղած չարից և գայթակղությունից: Նրանց նահատակությունը քրիստոնյայի համար աշխարհի եռուզեռի մեջ քրիստոնեաբար ապրելու լավագույն օրինակ է: Յուրաքանչյուր քրիստոնյա անցնում է խաչի իր ճանապարհը, որի ընթացքում ճանաչում է իրեն և ընդունելով Աստծու կամքը՝ դիմում է Նրան և ասում. «Թող կատարվի՛ Քո կամքը» (Մատթ. 6:10):

Քրիստոնյայի ուղին նաև աղոթքի ուղի է, իսկ աղոթքի սահմանն անդադար աղոթքի մեջ է, այսինքն՝ միշտ արթուն լինել և զգոնության մեջ կանգնել Աստծու առաջ: Քրիստոնյան իր կյանքը վստահում է Աստծուն, որովհետև Նա գիտի, թե ինչ է մարդուն անհրաժեշտ և օգտակար: Այդ պատճառով Քրիստոս հետևյալն ասաց. «Աղոթք անելիս մի՛ շատախոսեք հեթանոսների նման, որոնք կարծում են, որ եթե երկար աղոթեն, լսելի կլինեն: Արդ, նրանց չնմանվե՛ք, որվհետև ձեր Հայրը գիտի, թե ինչ է ձեզ պետք, նույնիսկ երբ դեռ բան չենք խնդրել Նրանից» (Մատթ. 6:7-8): Անհրաժեշտ է անսասան հույսով հավատալ, որ Աստված հեռու չի վանում նրանց, որ դեպի Իրեն են գալիս: Այնուհետև Տերն ասում է. «Այլ երբ դու աղոթես, մտի՛ր քո սենյակը, փակի՛ր դուռը և ծածո՛ւկ աղոթիր Քո Երկնավոր Հորը: Եվ քո Հայրը, որ անտեսանելի է և տեսնում է կատարածդ, քեզ կհատուցի հայտնապես» (Մատթ. 6:6): Ս. Հակոբ Մծբնա հայրապետը, վերոնշյալ ավետարանական խոսքը մեկնելով, ասել է. ««Աղոթի՛ր Հորը փակ դռներով». մեր Տիրոջ խոսքը ցույց է տալիս հետևյալը՝ ծածո՛ւկ աղոթիր քո սրտում և փակի՛ր սրտիդ դռները: Եվ ի՞նչ է դուռը, եթե ոչ՝ քո բերանը, քանզի մարմինը Տիրոջ տաճարն է, որում բնակվում է Քրիստոս, ինչպես առաքյալն է ասում՝ «Դուք Աստծու տաճար եք» (Ա Կորնթ. 3:16): Եվ քո ներքին մարդը, փակելով դռները, որ քո բերանն է, թող մտնի այս տաճարը և սրբի այն բոլոր պղծություններից: Եթե աղոթքի ժամանակ կտրվես ամեն ինչից, լսելի կլինես և կարժանանս Աստծու զորությանը»:

Աղոթքը ոչ միայն հոգևոր, այլ նաև մարմնական օգուտներ է շնորհում մարդուն: Մարմնի համար կարևոր են սնունդն ու առողջությունը: Աղոթքի շնորհիվ մարդը պահպանում է առողջությունը և շատ դեպքերում հիվանդությունից ապաքինվում: Ջերմեռանդ աղոթքի շնորհիվ բուժվեց Իսրայելի թագավոր Եզեկիան: Նա ծանր հիվանդացել էր և անկողին ընկել։ Եսայի մարգարեն Եզեկիային ասաց, որ իր տան գործերը կարգավորի, քանի որ չի առողջանալու և մահանալու է: Մահվան լուրը լսելուց հետո նա դառնորեն լաց եղավ, քանի որ ցանկանում էր ապրել և սրտառուչ աղոթքով դիմեց Տիրոջը։ Չուշացավ աղոթքի հրաշքը. Եսային, որ մարգարեացել էր թագավորի մահը, դեռ չէր լքել արքունիքը, երբ նրան հասավ Տիրոջ խոսքը, որ ասաց. «Հե՛տ դարձիր և իմ ժողովրդի առաջնորդ Եզեկիային ասա՛. «Այսպես է ասում քո նախնի Դավթի Տեր Աստվածը՝ լսեցի քո աղոթքը և տեսա քո արտասուքը: Ես, ահա, պիտի բժշկեմ քեզ, երրորդ օրը պիտի գաս Տիրոջ տունը, քո կյանքը տասնհինգ տարով պիտի երկարացնեմ»» (Դ Թագ. 20:1-7): Եզեկիա թագավորն ապաքինվեց և իր օրինակով ցույց տվեց, որ անկեղծ աղոթքը զորավոր է:

Աղոթքը ոչ միայն առողջություն, այլ նաև սնունդ է շնորհում մարդուն։ Հիսուս Քրիստոս գիտեր, որ սնունդը տրվում է Երկնավոր Հոր կողմից, ուստի «Տերունական աղոթք»-ով ուսուցանեց հանապազօրյա հաց խնդրել Տիրոջից: Աղոթքի բացակայությունը երկրի վրա երաշտ և սով է առաջ բերում: Ջերմեռանդ աղոթքի շնորհիվ բացվում է երկնքի դուռը։ Եղիա մարգարեի օրոք իսրայելական երկրում հավատուրացության պատճառով երեքուկես տարի անձրև չեկավ, ո՛չ բերք կար, ո՛չ հաց, հուսահատությունը դարձել էր համընդհանուր: Այնուհետև Եղիա մարգարեի աղոթքով Տերը անձրև շնորհեց, և երաշտն ավարտվեց (Գ Թագ. 17-19):

Այս օրինակներն աղոթքի մարմնական պտուղների մասին են, բայց հոգևոր պտուղներն անհամեմատ ավելի կարևոր են։ Աղոթքը զենք է չարի դեմ, այն ազատում է մարդուն կործանարար կրքերից ու մեղքերից: Չկա կիրք, որը չմարի անկեղծ ու մշտական ​​աղոթքից: Ինչպես կրակն է ոչնչացնում չոր փշերը, այնպես էլ աղոթքն է ոչնչացնում մեղքերն ու կրքերը: Աղոթքը մեզ հիշեցնում է Աստծուն, լուսավորում է միտքը, արթնացնում խիղճը, բացահայտում մեղքի սարսափը և առաքինության սրբությունը: Ի՞նչը դրդեց Դավիթ մարգարեին ապաշխարել շնությունից և սպանությունից հետո՝ աղոթքը, ի՞նչը դուրս բերեց Մարիամ Եգիպտացուն իր ծանրագույն մեղքերից դեպի սրբակենցաղ կյանք՝ աղոթքը:

Աղոթքը ոչ միայն հոգին է մաքրագործում, այլև դարձնում է այն երկնային շնորհների բնակավայր: Որովհետև ջերմեռանդ աղոթքը դեպի մարդն է գրավում Սուրբ Հոգին: Ինչպես մեղուն թռչում է դեպի անուշահոտ ծաղիկները, այնպես էլ Սուրբ Հոգին իջնում ​​է աղոթքի բուրմունքի վրա: Պենտեկոստեի տոնին աղոթքի ժամանակ Սուրբ Հոգին իջավ առաքյալների վրա, այն իջավ հեթանոսությունից քրիստոնեության դարձած Կոռնելիոս հարյուրապետի վրա:

Աղոթական ճիշտ վիճակի մասին սբ. Մակար Մեծն ասել է «Երբ աղոթում ես, ասա սրտումդ թշնամական մտքերի և ներգործությունների դեմ. «Տերն ամեն ինչ է ինձ համար», և այսպես, ամբողջ կյանքում, երբ կրքերը գլուխ կբարձրացնեն, և երբ բոլոր թշնամական ներգործությունները քո վրա կելնեն, այսինքն՝ հիվանդության, հուսալքության, դժբախտությունների և այլ հարձակումների  ժամանակ միշտ ասա. «Ամեն ինչ է ինձ համար Տերը, ես ինքս ոչինչ անելու կարողություն չունեմ, ոչնչի չեմ կարող համբերել, դիմակայել և հաղթահարել: Նա է իմ զորությունը»»:

 

 

Կազմեց Կարինե Սուգիկյանը

 

18.05.24
Օրհնությամբ ՝ ԱՀԹ Առաջնորդական Փոխանորդ Տ․ Նավասարդ Արքեպիսկոպոս Կճոյանի
Կայքի պատասխանատու՝ Տեր Գրիգոր քահանա Գրիգորյան
Կայքի հովանավոր՝ Անդրանիկ Բաբոյան
Web page developer A. Grigoryan
Բոլոր իրավունքները պաշտպանված են Զորավոր Սուրբ Աստվածածին եկեղեցի 2014թ․